Casca recomandata pentru ATV este cea de motocross, impreuna cu ochelari de protectie.
Desigur, se poate folosi si o casca integrala, este buna iarna cand e foarte frig afara, dar are o mare problema: fiind conceputa pentru viteze mari, se abureste. Pe ATV viteza de cele mai multe ori nu este destul de mare pentru a-i asigura ventilatia.
Castile "open face" sunt total contraindicare, asa cum spune si numele, nu asigura nici o protectie pentru fata.
Casca de motocross pe de alta parte poate fi folosita si iarna, impreuna cu o cagula mai groasa.
Cum alegem o casca:
- sa aiba interiorul detasabil - sa poata fi spalat.
- sa aiba orificii de ventilatie - daca acestea pot fi obturate ar fi ideal, pentru vreme rece.
- sa nu "fluiere" la viteza - mai greu de aflat, trebuie ca dealerul sa va lase sa o probati pe ATV. "Zgomotul" castii este foarte obositor la drumuri mai lungi.
- sa nu va jeneze in vreun fel.
- sa fie cat mai usoara. O casca de calitate are sub 1.500 de grame.
- materialul din care e facuta sa fie cat mai rezistent. Carbonul este ideal, dar si foarte scump. Feriti-va de cele din fibra de sticla.
Cum se probeaza o casca:
- cu casca pe cap, trageti de aceasta in sus si in jos. Casca nu trebuie sa alunece deloc.
- cu casca pe cap, trageti de ea in lateral, stanga-dreapta. Nu trebuie sa alunece deloc, trebuie sa se miste doar odata cu pielea voastra. Cu alte cuvinte trebuie sa fie fixa pe cap.
- cu casca pe cap, incercati sa introduceti sub casca un deget, la frunte, la ceafa si in lateral. Nu ar trebui sa reusiti.
- daca a trecut primele 3 probe, si nu va jeneaza in nici un fel, chiar daca este putin (foarte putin) stransa, atunci ati gasit si modelul de casca ideal pentru voi, si masura potrivita.
La magazin casca trebuie sa fie fixa, aveti in vedere ca ea se va "aseza" si va lua forma capului vostru.
Foarte important: fiind atat de diferiti anatomic, NU imprumutati casca altcuiva. Ea s-a devormat dupa forma capului vostru, si chiar daca altcuiva i se potriveste, ii va deforma interiorul.