http://www.seqshift.com/main.phtml?page=video
as vota secventiala(automata) dar are niste dezavantaje cam mari cum ar fii:
De exemplu daca vrei sa schimbi de la 5 la 2, cu o cutie manuala o poti face direct (5->2), pe cand o secventiala va schimba 5->4->3->2.
Consideratii generale:
- La cutia secventiala nu se poate sari o viteza, obligatoriu se trece prin toate pana ajungeti la viteza dorita;
- Se elimina greselile de selectie mai ales in cazul unei curse;
- Viteza de selectie a unui nou "raport" s-a imbunatatit substantial, de aici rezulta si performanta pe circuit;
- Cutia de viteze are o constructie noua si mai compacta, si toate vitezele sunt sincronizate intre ele, practic daca aveti motor destul de puternic ambreiajul nu mai are rost;
- Tot timpul motorul este in tractiune, nu are lag-ul specific de tras in gol ca la cutiile clasice;
- Cutia secventiala este o cutie manuala, la care doar schimbarea vitezelor se face cu ajutorul unor mecanisme electrice sau pneumatice, astfel decizia de a schimba o viteza revine numai si numai pilotului;
- A nu se confunda cutia secventiala cu cutiile gen TipTronic sau EasyTronic de la BMW sau Porche, acelea fiind cutii automate care dau si posibilitatea schimbarii la cerere a vitezelor.