Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4 |
24-03-10, 14:31
|
#1
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Cate masini cunoasteti, care sunt facute de la 0, de mainile unor romani, in Romania? Cu siguranta, nu prea multe. Una dintre putinele creatii 100% autohtone ia nastere chiar acum, in timp ce cititi, la Timisoara. Un proiect ambitios - o masina de off-road extrem.
Pentru orice proiect de asemenea calibru, e nevoie de o masina donatoare. Aceasta este un Nissan 200SX, care, in loc sa vada pista de Drift, a fost sacrificata pentru a vedea noroaiele pe terenul de off-road. Viitoarea masina va fi deci impinsa de un motor 1.8 Turbo de 169 cp. De la Nissan s-a mai pastrat cutia de viteze si pedalierul.
Cutiei de Nissan, i-a fost cuplata prin cardan o cutie de transfer, ca doar vorbim de tractiune integrala. Aceasta este una de Suzuki Samurai, cu raport 4,16 LOW si 1,91 HIGH. Tot prin cardane, de la cutia de transfer, puterea e transmisa la cele doua punti rigide.
Cateva vizite la depozitul de fier vechi au ajutat la fabricarea diferitelor scule, ale caror scop a fost sa ajute la fabricarea masinii. Mai exact, fratii Cernescu, creatorii masinii de teren, au facut un aparat de indoit teava si o presa speciala. Cu acestea, au indoit teava de 43 mm, care, in final, a format caroseria si sasiul masinii - o "tubulara" mai exact.
In rest, munca a continuat cu schimbarea intercoolerului motor original cu unul de Golf 5. Pe puntile fata si spate au fost folosite diferentiale blocante, asa cum ii sta bine oricarui offroader - unul original si unul ARB. Pentru o garda la sol semnificativa, mecanicii au apelat la amortizoare FOX, de 16 toli. In plus, sistemul de directie este unul complex - hidraulic, cu pompa distribuitor Danfoss, pompa servo de Mercedes si un cilindru hidraulic cu actionare la ambele capete.
Jantele sunt dotate cu beadlock, home made, si anvelope cu profil Simex, de 37 inci. Si, pentru orice eventualitate, un troliu Mile Marker 9500 este acolo, cu placa aferenta.
Masina este inca in constructie, pentru finisarea micilor detalii. Mai sunt de finalizat franele, foarte utile in teren dealtfel si cosmetizarea masinii cu tabla, unele locuri necesitand a fi inchise - pentru o stropire cu noroi cat mai putin eficienta. Si, cu o vopsea pe masura, masina este gata de atacat padurile, muntii si drumurile noroioase.
O prima prezentare inedita a unei masini 100% creata in Romania, care, la inceputul lunii aprilie se anunta a fi gata complet. Un proiect inedit si special, care demonstreaza ingeniozitatea si perseverenta unora dintre noi, cand vine vorba de pasiune. Asteptam cu nerabdare masina finalizata, pentru o prezentare si mai detaliata si, de ce nu, intr-un ambient natural, acolo unde-i place sa si fie, departe de asfalt si gropile din el.
|
|
|
24-03-10, 23:14
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Asta e tuning adevarat , nu angel eyes praguri si jante in enspe spitze. Tot respectul pentru baieti!
|
|
|
25-03-10, 11:34
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,113
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Am si eu o mica intrebare,de ce s-a optat pentru un motor pe benzina si nu unul pe motorina?
|
|
|
25-03-10, 14:04
|
#4
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of: [FORD]
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
putem intelege ca e mai mult buggy decat jeep
daca da o sa o alergati pe teren gen nisip pentru ca atunci s-ar explica motorul pe benzina
oricum mult spor la lucru, e ceva deosebit si sper sa iasa bine
|
|
|
25-03-10, 17:52
|
#5
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Sunt convins ca alegerea motorului a fost data de situatia in sine, adica masina de pe care a fost luat a fost lovita si asta s-a gasit, daca era un 3.0 Diesel, era bine, dar asta a fost la momentul acela.
|
|
|
25-03-10, 20:32
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Mar 2010
Posts: 196
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Foarte reusita masina si toata admiratia mea celor care s-au implicat in acest proiect cat si pentru proprietar.
Cred ca la greutatea pe care o are masina si la ce performante poate sa aiba cu 160 cp nu-i nevoie deloc de diesel ba din contra.
Inca o data felicitari!
|
|
|
25-03-10, 21:13
|
#7
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 81
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
[QUOTE=MihaiCsl;3217826]Am si eu o mica intrebare,de ce s-a optat pentru un motor pe benzina si nu unul pe motorina?[/QUOT ... pentru ca motorul are un cuplu mare 225 Nm asemanator cu al unui diesel , de ex. nissan patrol are 235 Nm . in plus este mult mai usor si se tureaza mai mult ~7000 rpm , iar cei 170 cp poate sustine aproape orice urcare , mai ales ca masina este estimata la ~1300 Kg . Iubesc dieselul , toate celelalte masini ale mele sunt diesel
Last edited by cernescualina; 25-03-10 at 21:17.
|
|
|
25-03-10, 22:55
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,113
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Quote:
Originally Posted by cernescualina
[/QUOT ... pentru ca motorul are un cuplu mare 225 Nm asemanator cu al unui diesel , de ex. nissan patrol are 235 Nm . in plus este mult mai usor si se tureaza mai mult ~7000 rpm , iar cei 170 cp poate sustine aproape orice urcare , mai ales ca masina este estimata la ~1300 Kg . Iubesc dieselul , toate celelalte masini ale mele sunt diesel
|
E acceptabil cuplu',daca-mi permiti sa ma exprim asa,totusi,parca altfel dadea un diesel de 2500 sau 3000.
Eh,fiecare cu parerile lui,multa bafta cu proiectul ca asta-i mai important ,sper sa vedem poze cu el 100% gata cat mai curand
__________________
If gas gets any higher, i'm cutting a hole through the floor of my car and Flintstoning this bitch.
|
|
|
28-03-10, 16:10
|
#9
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,328
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Motorul pe benzina (turbo orice capacitate sau < 5cilindri si capacitate peste 3000) la offroad serios,este de preferat celui diesel, unul din motive ar fi ca descarca mult mai bine anvelopele...alte motive,faptul ca datorita plajei mult mai mari de turatie, nu ai nevoie sa schimbi (sau sa schimbe-CV auto) trepte de viteza- moment in care aderenta de obicei se pierde..mai mult sau mai putin. Dezavantaj ar fi necesitatea de a izola contra apei aprinderea(in cazul in care este clasica,cu delcou..la aprinderea cu bobine in cap de bujie,nu mai constituie o mare problema) si restul reperelor electronice potential afectabile.Ar mai fi si posibilitatea ca in cazul unei rasturnari,etc...benzina sa se scurga si sa se aprinda accidental ...nedorita situatie
PS: eu am diesel pe jeep ,pentru ca nu imi permit un 6L sau V8 benzina..eventual si turbo
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
|
|
|
28-03-10, 20:47
|
#10
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
Foarte tare proiectul ! sa asteptam sa vedem cum va continua.
Le doresc baietiilor multa bafta si voi urmarii topicul cu interes maxim
|
|
|
02-04-10, 12:07
|
#11
|
Stage 2
Join Date: Feb 2010
Posts: 44
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
eu cred ca am dori toti un mic video cum merge pe drum sau denivelari caci pozele sunt frumoase si ehh un mic clip nu strica .......tnx
|
|
|
02-04-10, 12:57
|
#12
|
Stock
Join Date: Feb 2010
Posts: 9
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
as dori sa'mi construiesc si eu o asemenea "jucarie", masina donatoare de piese fiind un renault 11 ,motorul este de 1.6 diesel 65 cai
as vrea si eu mai multe detalii despre constructia cadrului,daca se poate da'ti add la mao_mugurel
|
|
|
02-04-10, 18:17
|
#13
|
Stage 4
Join Date: Jan 2010
Posts: 297
Member of: [Honda]
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
tu nici n-ai permis ma si vrei sa-i strici renaultu lu tactu' ? ) ) tu crezi ca, gata daca ai un motor de dacie iti faci o caroserie din rectangulare si hai la offroad )
|
|
|
02-04-10, 22:58
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 81
|
Quote:
Originally Posted by kent'
as dori sa'mi construiesc si eu o asemenea "jucarie", masina donatoare de piese fiind un renault 11 ,motorul este de 1.6 diesel 65 cai
as vrea si eu mai multe detalii despre constructia cadrului,daca se poate da'ti add la mao_mugurel
|
Exista un post pe forum care suna cam asa... Dune Buggy Project , cred ca aici te incadrezi , Intreaba-i pe baietii.
|
|
|
03-04-10, 14:59
|
#15
|
Stage 4
Join Date: Jan 2007
Posts: 233
|
Re: Proiect 100% romanesc - masina pentru off-road extrem
[QUOTE=Hondarul;3215171]Cate masini cunoasteti, care sunt facute de la 0, de mainile unor romani, in Romania? Cu siguranta, nu prea multe.
Felicitari pentru proiect, se vede ca e treaba serioasa.
Mai jos este ceea ce am facut eu (realizata in 2003). Nu radeti de aspectul ei, a fost facuta "just for fun". Avea 500-600 KG si lua in 5 sec 100 km/h. Motor Opel Commodore 2500 cmc, 6 cilindri, 120CP. Panoul de bord si podeaua proveneau de la o Lada 1500. Desi nu era 4x4 am intrat o data cu ea prin niste coclauri de nu credeam ca o sa mai ies dar s-a comportat admirabil.
|
|
|
|
|