Salutare baieti! Ma numesc Tomi sunt din BM insa momentan stau in Italia. (acum sun in BM)
Sunt pasionat de motorsport in special de raliuri. sunt pasionat si de tehnica si am invatat multe fiind un apropiat al lumii curselor.
liniutele si tuningul estetic insa, nu ma pasioneaza deloc.
cateva cuvinte despre masina. de ce am ales honda? era a doua optiune dupa Mitsu Evo. am renuntat la Evo pt transmisie. eu m-am saturat cate diferentiale au rupt prietenii mei. Evo insa ramane fara discutii o masina referinta!
Masina e un Type R EP3 productie Anglia 2004. acum (dupa drumul Italia\ Romania) are undeva la 39.000 km. masina o folosesc ca a doua masina si nu fac km multi.
Motor EUDM K20A2 aspirat, alezaj/cursa 86 x 86 , 1998 cmc i-VTEC, fara axe controrotante si fara debitmetru (speed density). distributie mecanica pe lant (tacheti mecanici se regleaza ca si la Dacie). un motor gandit sa urce cat mai bine in ture
putere cca 200 cp
cutia are rapoarte scurte si cate 3 sincroane pe treptele 2 4 si 6. in treapta a sasea la 3000 rot masina are doar 90 Km/h
directie cu servo electric, precisa insa foarte greoaie si putin comunicativa. se obisnuieste omul si cu asta...
masina are o tinuta de drum foarte buna, vine cu un sasiu si suspensii foarte bine gandite si din materiale de calitate. e relativ usoara fata de concurenta are cca 1200 kg.
ca modificari sunt la inceput am facut cateva lucruri care sa pregateasca oarecum ceea ce va urma.
am o mica modificare la aspiratie (un rezonator eliminat) o toba finala custom, un "kit de masa" la motor pe un "transport" mai bun al curentului/ o functionare mai buna a electronicii, ulei Motul 300V Competition double easter respectiv Motul Gear 300 75W-90 in cutie tot pe baza de ester, volan/pedale Sparco (omologate FIA)
senzori presiune si temperatura ulei + indicatoare, Vtec light, Scangauge (un mini tester care monitorizeaza in timp real parametrii de functionare a motorului)
masina mai are barile stabilizatoare fata/spate schimbate cu unele de diametru marit si o bara OMP in fata la motor.
masina are roti Enkei de serie iar "gume" folosesc Bridgestone Potenza RE 040. am mai modificat si unghiurile fata spate sa mai ajut putin viteza de rotatie pe viraj.
la modificari urmeaza frane mari alte suspensii apoi motorul: galerii, axe, electronica Hondata K-Pro sau Mecktronic + sonda lambda wide band.
una peste alta masina consuma foarte putin. in oras datorita treptelor foarte scurte consuma 7! nu exagerez! pe de alta pare la blana totala consumul depaseste 20.
masina nu se conduce foarte usor are o directie grea, suspensii rigide iar daca vrei sa mergi cat de cat ecomicos trebuie sa schimbi vitezele mereu si mereu. e o masina care iti transmite tot ce se intampla iar pe ud sau asfalt rece e chiar isterica. era sa o sparg de cateva ori iarna asta si nu pe zapada.
surprinzator pt un fwd masina e de multe ori supraviratoare mai ales ca am mai ajuta-o din unghiuri.
nici nu mai stiu ca sa scriu ca mi-am cam amestecat ideile in cap.
va felicit pt aceasta mica comunitate de pe forum. poate pe cativa dintr voi va stiu.
cateva poze: