Asitrans nu oferă poliţe Casco pentru autovehiculele tunate
25% este ponderea cea mai mare din valoarea de nou a maşinii pentru asigurarea tunning-ului
Tunning-ul maşinii personale ridică gradul de risc la asigurare
Cu cât o maşină este mai frumoasă cu atât devine mai scumpă şi evident mai greu de asigurat, mai ales dacă „operaţiile estetice” pe care i le faceţi înseamnă un tunning scump. Companiile de asigurări se feresc să încheie poliţe Casco pentru tunning, pe raţionamentul că cei care fac astfel de îmbunătăţiri sunt, în general, vitezomani.
Conform acestei „teorii”, riscul de accidente este mult mai mare, maşinile mult mai scumpe, prin urmare asigurătorii nu sunt dispuşi să plătească „certitudinea unui accident”. În schimb acoperă tunning-ul de orice fel, dar calculat la o anumită pondere din valoarea maşinii. Dacă se încearcă asigurarea unei maşini noi, un Mitsubishi Lancer cu un tunning de 8.000-9.000 de euro, de exemplu, din care numai tot sistemul audio valorează 3.000 euro, asiguratorii au, per ansamblu, o gamă foarte diferită de oferte.
În cazul Asitrans nici nu a fost vorba de vreo poliţă Casco pentru acest gen de maşină. Reprezentanţii firmei au motivat că nu pot face asigurare decât maşinii propriu-zise, nu şi tunning-ului, în caz de accident riscul fiind acoperit de către client. Asirom, spre exemplu, nu acoperă decât tunning în procent de 20% din valoarea „de nou” a maşinii. Automobilul pe care noi am vrut să-l asigurăm valora 18.000 de euro, sistemul audio putând fi asigurat, în schimb spoiler-ul sau skurt-urile (elementele estetice şi care măresc aderenţa la sol, plasate sub praguri) nu. „S-au produs mult prea multe accidente cu astfel de maşini, astfel încât compania a decis să nu mai facem asigurări de acest gen”, ne-a declarat reprezentanta Asirom.
La Generali, tunning-ul intră sub aripile leului
Reprezentanţii companiei au fost mai mult decât dispuşi să încheie o astfel de asigurare, dar după ce am fost supuşi unui tir de întrebări legate şi de o asigurare suplimentară. Aşa am ajuns ca pentru maşina de 18.000 de euro cu un tunning de 9.000 euro să plătim 1.656 euro pe an, la care mai primeam un discount de 10% dacă plătim integral. „Norocul” nostru a fost că maşina a fost „înregistrată” în Constanţa, fapt care ne-a micşorat preţul poliţei cu câteva zeci de euro.
„Vă putem face full Casco şi suplimentar o poliţă pentru pasagerii din maşină în caz de accident. Aceasta vă costă 971 de euro pentru că o aveţi înscrisă în provincie, dacă era în Bucureşti era ceva mai scumpă, oricum o diferenţă mare s-ar fi cunoscut dacă o aveaţi înscrisă în Vaslui, unde este unul dintre cele mai mici riscuri de accident”, ne-a declarat unul dintre cosilierii pe Casco ai Generali Asigurări.
La Unita, asigurarea pentru maşină ne-a fost calculată la un preţ de 18.500 de euro, aceasta valorând 1.175 euro, iar cu un tunning de 9.000 de euro poliţa ar fi ajuns la 1.746 euro, la care aveam discount 10% dacă plăteam integral.
Asiban acoperă 10%, dar nu încheie
Asiban are pentru tunning o acoperire de 25% din valoarea de nou a maşinii, dar reprezentanţii companiei nu au dorit să ne facă un calcul pentru acesta.
Astfel că poliţa a fost calculată la un preţ de nou al maşinii de 16.465 euro, acesta costând numai pentru automobil 1185 euro, la care aveam 5% discount dacă plăteam integral, plus o franşiză de 100 de euro pe eveniment. Acelaşi lucru şi la Omniasig, unde reprezentanţii companiei ne-au bagat în ceaţă, spunând că acoperă tunnig 10% din valoarea maşinii, dar ei nu fac astfel de asigurări.
Ardaf asigură şi separat, şi la pachet
Am sunat la această companie să ne asigurăm automobilul în cauză şi am aflat că această companie nu asigură decât 10% din valoarea maşinii la tunning, totodată făcând separat o asigurare pentru restul tunning-ului.
Astfel că, pentru asigurarea maşinii calculată la o valoare de 18.500, plăteam Casco 1.020 euro sau 969 dacă achitam integral. Tunning-ul de 10% (1.850 euro) din valoarea maşinii costa 98 de euro, iar restul tunning-ului, pentru o valoare de 7.500 euro, costa 398 euro.
Dacă o mai asiguram şi opţional pentru vandalism, mai plăteam încă 181 euro, ajungând la o sumă totală de 1.646 euro. Reprezentanţii BCR Asigurări asigurau maşina pentru o sumă de 894 euro cu o franşiză de 100 de euro pentru fiecare eveniment. în momentul în care am adus vorba de tunning Casco a crescut la 1.427 euro şi franşiza s-a mărit la 200 de euro pe eveniment.
20% este valoarea tunning-ului din valoarea „de nou“ a maşinii pe care Asirom o acoperă
sursa :
http://www.gandul.info/supliment-ban...6448%3B2505408