Quote:
Originally Posted by AvataR
sunt solicitate detalii tehnice despre mg zt 2.5 v6, pareri personale si daca se poate chiar experiente proprii.
|
E un Rover 75 cu oarecare diferente, cu aceleasi parti bune si proaste si cu avantajele si dezavantajele evident date de diferente. Pot sa vorbesc din perspectiva Roverului, acolo unde elementele sunt comune.
Parti bune:
- o caroserie zdravana si confortabila despre care unii spun ca e cea mai rigida din clasa ei;
- rezultate bune la EuroNcap, puncte peste BMW seria 5;
- manevrabilitate buna in ciuda gabaritului;
- zgomot interior extrem de redus, comparabil cu putine chestii pe care le-am condus;
- suspensie rezistenta care face fata chiar si nenorocitelor de drumuri de la noi;
- tinuta de drum impecabila;
- confort de nota 10 la drum;
- un motor elastic si fiabil cu mai multe experiente de peste 300.000 km fara probleme majore, ceea ce e onorabil pentru benzina;
- permite turatii mari si accelereaza la nevoie de la 2500 la 7000 de ture fara sa ceara schimbare, ceea ce poate fi util la "inghesuiala"; totusi, e slabut daca-i subturat;
- motorul suna pur si simplu minunat
, mai ales in zona 4000-7000;
- cutie precisa si usor de manevrat, pana si mersul inapoi e sincronizat, n-am experiente cu automata dar e Jatco si se spune ca-i buna.
- arata foarte bine si cred ca asta nu-i discutabil.
- s-a fabricat din 1999 si inca nu nu am auzit de unul ruginit;
- din cate am eu cunostinta, deocamdata kilometrajul nu se poate truca, ceea ce nu e putin lucru.
Parti proaste:
- caracasa termostatului crapa, de obicei pe la 100.000, nu costa o avere dar nu-i usor de schimbat;
- distributia e scumpa, se schimba doar la 150.000 sau 6 ani dar manopera e infernala; daca cedeaza o curea motorul se face pulbere, dar sunt cazuri rare;
- "hataiala" de oras aglomerat duce la consumuri uneori aberante;
- tot felul de fleacuri iti pot face viata amara daca nu stii despre ce-i vorba: "VIS valves", drenurile de la ECU, mufele de airbag de sub scaune, contactul de mers inapoi, rezistenta de limitare de la ventilator...atat imi vine in minte acum.
- un volan greu in comparatie cu Passat sa Mondeo (nu greu de manevrat, vorbesc de obiectul in sine), rautaciosii il compara cu o timona de vapor;
- spatiu prea scurt pentru genunchii celor din spate (am 1.93).
- tractiune fata, ceea ce eu personal consider nepotrivit la caroseria asta; spate sau chiar integrala era mai bine, loc era pentru amandoua;
- un V6 transversal pe mine personal (din nou personal
) ma scoate din sarite;
- unii zic ca ar fi submotorizate, dar exista pentru asta V8-ul, ala ara chiar si tractiune spate.
- posibilitatile de a tuna sau remapa motorul sunt mici, exista doua variante de supraalimentare cu compresor elicoidal, unul australian care face motorul praf si unul care cica ar merge.
- magazia de la CD changer se blocheaza uneori, dar aici vina e a lui Alpine;
Diferente 75/ZT:
- suspensie sport, mai rigida si cu tinuta de drum si mai buna;
- putere mai mare data de o geometrie diferita a axelor cu came: 180 pt. automata, 190 pt. manuala.
- jante de diametru mai mare, tot pentru tinuta de drum - atentie la gropi !
- un interior mai auster.
- scaune diferite, cu suport lateral mai bun.
- rapoarte de schimb mai scurte.
Cam asta e in mare si sper ca am fost obiectiv, posibil sa fi uitat cate ceva, dar raspund la intrebari, iar pe masura ce-mi mai amintesc o sa revin cu completari.
O comparatie potrivita, zic eu - penultimul A6, cu ultimul nu m-am dat.