Buna ziua,
Numele meu este Andi si aici voi tine jurnalul de bord al Roverului meu.
M-am gandit sa postez si aici jurnalul de bord, e destul de activ forumul si are mai multa vizibilitate threadul. Sper sa va placa
Jurnal de bord Rover 75
De ce mi-am luat Rover 75?
Acum mult timp, pe vremea cand eram un mucos de 7 ani, familia mea a renuntat la ESU, batrana Dacie 1310 si a cumparat un Rover 600.
Din pacate nu am poze cu el, imaginati-va un exterior British Racing Green (pe romaneste verde de China) cu un interior de catifea bej, mahon din plin, un benzinar 2.0 de Honda. Familia a fost foarte multumita de masina, fiind fiabila si cocheta. Mergeam cu tata la revizie in service si m-am indragostit iremediabil de noul Rover 75 care statea in showroom. Am si acuma brosura la care ma holbam ore intregi la interiorul din piele crem si bordul plin de mahon.
La vremea respectiva 75-ul era pentru mine o Grace Kelly a masinilor.
Ulterior Roverul 600 s-a vandut, mi-am luat si eu carnetul si mi-au trecut prin maini un numar interesant de masini, Dacii, Renault, Mitsubishi, Hyundai, BMW, VW, Mazda etc.
Dam pe repede inainte, anul trecut am vandut cea mai recenta dintre masini, un Hyundai I30 cumparat nou nout. Masina nu m-a dezamagit, dar mi-a lasat un gust amar prin prisma faptului ca o masina noua se devalorizeaza in draci, fiabilitatea nu a fost exemplara iar odata cu trecerea timpului si expirarea garantiei ar fi scazut si mai mult si m-ar fi costat ceva banuti. Dar cel mai important am fost mahnit de faptul ca aproape toate masinile noi nu mai sunt masini, sunt niste gadgeturi de plastic pe roti. Ce am zis mai sus e valabil la toate masinile, nu vreau sa se inteleaga ca am ceva cu marca Hyundai.
Asa ca am tras linie si am ales o cale complet diferita prin viata mea de "petrolhead". Dupa aproape un an de zile de cautari, documentari si brain storming am adaugat pe wishlist Rover 75 2.5 V6 automat.
Haide sa imi motivez alegerea:
Intotdeauna mi-a placut mai mult Combi/Tourer/Break ca linii. Mi se pare mult mai eleganta si practica fata de sedan. Dar raritatea lor in tara m-au fortat sa aleg limuzina, de altfel o masina foarte eleganta.
Ca sa intelegeti de ce am ales acest motor trebuie iarasi sa ne intoarcem in timp, pe vremea cand conduceam un Mitsubishi Pajero 3.2 diesel.
Pe Mitsu am invatat sa "conduc", motorul ala m-a invatat sa simt masina, sa o inteleg, sa studiez mecanica( doar teoretic din pacate). Motoroiul ala avea atata cuplu, ca facea orice i se cerea fara cel mai mic efort. Pentru Mitsu totul era o plimbare de placere. Dupa 3 ani de condus monstrul am devenit iremediabil fascinant si indragostit de motoare(nu rasnitele din ziua de azi). Dupa ce am vandut-o din motive financiare (impozit...ahem) am condus mai multe masinute de 1 litru si ceva. Obiectiv vorbind, este ultra suficient, dar nu si pentru pasionatul de mine.
Cutie automata am avut pe Hyundai si m-am inteles foarte bine cu ea, mai ales in nebunia bucuresteana. Era fasneata, silentioasa, iti dadea sentimentul ala extraordinar cand plecai de la semafor de accelerare continua, fluida, fara sa stai sa mesteci in schimbator 1.2.3.3.1.2 ambreiaj... intre 2 semafoare. Inteleg placerea unei manuale daca conduci o masina sport, shortshifter pe care chiar o simti cand schimbi, dar nu inteleg rostul unei manuale pe masini mari, grele, in trafic urban...
Astea fiind spuse, in primavara am achizitionat noua mea jucarie.
Masina a fost fabricata in 1999, echipare Connoisseur, asamblata in U.K. dar comandata special cu volan pe partea stanga. Cand am luat-o avea undeva la aproximativ suta de mii de kilometri. Un pic nemiscata, un pic neglijata, dar peste toate celelalte Rovere pe care le-am vazut prin Romania.
Primele impresii pe drumul spre casa din Timisoara spre Bucuresti:
- Masina este mare, de fapt este lunga. Noroc ca am senzori de parcare;
- As fi preferat interior de catifea crem, mi se pare mai elegant materialul pe Rover iar cremul ii da un aer cald de "acasa";
- Masina este foarte solida si bine inchegata. O tinuta de drum pe care am mai intalnit-o pe putine masini. Un comfort la drum lung care nu credeam ca exista pe o masina veche de aproape 20 de ani. As vrea sa o compar cu un e39, nu am condus si sunt curios cum se simte masina. Sper prea mult daca il compar cu E38, cred;
- Calitatea materialelor extraordinara. In afara de plasticul negru de la sistemul audio (e acuma si eu)) restul materialelor imi dau senzatia de lux.
- Cutia de viteze extraordinar de silentioasa si fina pentru varsta ei. Modul "Eco" mi se pare inutil de puturos, slava Domnului ca exista si "Sport" care este multumitor de precisa pentru anii aia;
- Echipamente... cui ii trebuie trapa si perdeluta electrica si memorie in scaune electrice incalzite.... de cand am Roverul nu concep masina fara trapa )). Adica sunt fite, dar cand le ai esti recunoscator;
- Si ajungem cu ce trebuia sa incep, motorul. Benzinar V6 de 2.5 de 180 de caluti. Primul lucru care il sesisez cand pornesc motorul sau accelerez este priza de aer care se aude ca o turbina industriala care suge cantitati uriase de aer. Sunt fascinat de chestia asta de cand auzeam pe strada SUV-urile cu motoare mari care cand plecau de la semafor vuiau impresionant. Motorul este foarte silentios pana in 3000 de ture dupa care incepe un crescendo care se transforma intr-un urlet superb pe masura ce te indrepti spre linia rosie... Putere si cuplu destul. Daca vrei sa te iei la intrecere cu toti nebunii pe dealul negru, ar fi nevoie de un v8 de vreo 300 de cai intr-adevar, care din pacate nu mi-l permit. Motorul asta e un compromis perfect intre performanta si economie;
Am ajuns cu bine la Bucuresti, entuziasmat si uluit de noua mea achizitie. Banuiam ca masina e misto, dar nu imi imaginam ca o sa impresioneze intr-atat.
Am inceput cu frumosul, trebuie sa continuam si cu partile rele. Ce, credeati ca e tipla? Este cu siguranta pentru varsta ei intr-o stare foarte buna, dar nu perfecta.
Nu stiu cat de multe 75-uri perfecte exista in Romania, probabil si valoarea lor de piata este pe masura, planul pe terment lung este sa aduc masina intr-o stare cat mai buna.
Pe langa chestiile marunte estetice care vor fi remediate in timp, probleme mai urgente pe care le-am intampinat a fost pompa de servo care a cedat, apoi racitorul de ulei care a cedat si el. Noroc ca sunt de fel atent la acele din bord si temperatura nu a crescut decat un ac peste linia de la jumate inainte sa opresc motorul.
In perioada caniculara prin care a trecut Bucurestiul in vara asta, am observat ca se cam pierde antigel, suspectez garnitura de chiulasa ciupita, se va rezolva si asta.
Ce am facut pana acuma:
• Revizie completa;
• Schimbat ulei cutie;
• Curatare instalatie racire + schimbat antigel(era foarte murdar, inca e maroniu dupa prima curatare, banuiesc ca va trebui curatata de inca vreo 2-3 ori pana sa curete tot molozul);
• Distributie;
• Placute frana fata/spate;
• Rulmenti spate;
• Schimbat pompa servo;
• Schimbat termoflot si termostat;
• Garnitura de chiulasa;
• Schimbat plastice VIS(Rattle of Death- tacanit);
• Cauciucuri vara.
Ce urmeaza :
• Recuratata instalatia de racire pentru eliminare mizerie;
• Vopsit jante vara;
• Cauciucuri Iarna + set jante iarna;
• Buchinit si reparat chestiile minore estetice etc.(voi posta pe viitor, nu va plictisesc acuma).
Bonus:
Sunt sigur ca multi au o curiozitate legata de subiectul neimportant si amuzant: da' cat consuma? Caaaaaat? =))
Pe scurt, in Bucuresti imi mananca intre 12-17 % iar in afara 8-11% in functie de talpa, aglomeratie, a/c etc.
Sper ca v-a placut, o sa updatez din cand in cand cu noutati.
Seara buna,
Andi