Hai sa discutam aici despre treaba asta si nu pe topicul lui Emy. Bong, poate ne faci onoarea de a argumenta pastilele aruncate pe topicul lui Emy.
Parerea mea: pentru un offroad soft/mediu/mediu+ nu e nici o diferenta intre punte rigida sau nerigida. Pe unele vitare (ca a mea de exemplu) sunt puse din fabrica planetare HD (planetarele verzi) ca in pozele de mai jos.
Diferentialul il protejezi cu scut ... singurul minus strict intre vitara si jimny legat de punte rigida vs nerigida e faptul ca diferentialul fata la vitara e mai sensibil si se rupe dar sunt cateva metode (unele ieftine (intarit diferentialul in anumite zone problema) sau altele scumpe (carcasa diferential HD de la calmini)) prin care se elimina acest inconvenient.
Strict pentru modificari minore cum are Emy pe masina sau noi, cei cu vitara (ulyses si eu) nu e nici o diferenta intre punte rigida/nerigida.
Puntea rigida te ajuta la offroad hard/extrem unde si modificarile masinilor sunt majore ...
Sunt baieti care au pe vitara roti de 33" pe motorul original de 1.6 fara probleme. La Jimny de exemplu cu tot cu puntea rigida daca pui 33"-uri trebuie schimbat motorul ala de 1.3 pentru ca nu o sa faca fata in teren ... evident, schimbarea rapoartelor e o treaba interesanta dar si viteza maxima o sa scada mult ...
In concluzie atat Jimny cat si Vitara au si plusuri si minusuri si nu consider Vitara ca fiind SUV.