La numai cateva luni de cand Suzuki a anuntat retragerea din WRC (World Rally Championship), mai multe zvonuri induc ideea ca e doar o chestie temporara.
Decizia oficialilor de la
Suzuki a venit in tonul elorlalte decizii similare ale constructorilor niponi, facute pe fondul crizei economice.
Honda s-a retras din Formula 1, Subaru a renuntat la WRC, Mitsubishi nu mai alearga in raliuri. Pana si Kawasaki a abandonat echipa sa de curse.
Dar in timp ce
Honda are regrete evidente ca a abandonat
Formula 1 cu un sezon prea devreme, este posibila ca
Suzuki sa fie primul constructor nipon care sa reintre in competitiile sportive.
Zvonurile au fost alimentate si de
Urmo Aava, unul dintre cei mai apreciati piloti de raliu ai echipei
Suzuki.
In timp ce constructorul japonez s-a retras din toate competitiile top-level, Aava a fost desemnat sa ajute "
echipa de juniori" la setarile modelului
Suzuki Swift S1600. Dar planurile
FIA care prevad schimbari majore in regulament si participarea in categoria
S2000 a mai multor masini bazate pe productia de serie, in
WRC, ar putea reprezenta o usa deschisa pentru mai multi constructori, printre care si
Suzuki.
Ca si masina cu care
Suzuki a concurat anul trecut, noul model de competitie va fi bazat pe
SX4, dar costurile pentru competitie vor fi mult mai mici.
Este posibil ca si
Aava sa-si aduca sponsorii proprii pentru ca revenirea
Suzuki in
WRC sa se intample, dar daca o va face, masina japoneza va putea fi zarita sarind dealurile circuitelor pana in 2011.