Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SUZUKI > Alte discutii SUZUKI

Reply
 
Thread Tools
Old 04-03-09, 16:42   #1
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Teste Suzuki Swift


Primul test e făcut de Top Gear:

"E la fel de haioasa ca un Mini.Si nu trebuie sa-ti amanetezi tot de prin casa pentru a plati rata de leasing la dealerul BMW."


Verdictul nostru



O masina perfecta pentru oras care nu costa nici pe departe cat un Mini.


Confort

Este o masina mica. Suficient spatiu in fata. Cei din spate vor sta putin mai inghesuiti. Principala problema: masina este destul de zgomotoasa.
12/20

Performante


Toate motoarele pe benzina au peste 80 CP si asta in ciuda preturilor mici. Cutia de viteze in cinci trepte se potriveste perfect. Pentru diesel trebuie sa scoateti ceva mai multi bani din buzunar, dar economia de combustibil este mare. Nu uitati de versiunea Sport. Are un motor de 125 CP.
9/20

Cool

Versiunea Sport este cool atata timp cat nu plangi noaptea dupa Mini-ul pe care nu ti l-ai putut permite.
8/20

Calitate


Swift nu este o masina pretentioasa, japonezii insa nu fac rabat la calitate. Singurul lucru deranjat: masina nu are o izolare fonica foarte buna.
10/20

Manevrabilitate


Swift nu sta deloc rau pe drum. Ai grija sa nu te pacaleasca acest lucru, mai ales la versiunea Sport, dupa ce ai oprit ESP-ul. Din acel moment esti pe mainile tale.
12/20

Functionalitate

5 usi la o masina atat de mica inseamna ca este practica. Faptul ca este compacta inseamna ca se parcheaza usor. Swift este totusi o masina din clasa mica asa ca va trebui sa accepti ca posibilitatile sunt limitate.
12/20

Cheltuielile de functionare


Masinile mici, japoneze, s-au remarcat intotdeauna prin costurile mici de intretinere.
11/20

TG Tips
Renuntati la dungi cand alegeti versiunea Sport. Sigur nu vreti sa creada lumea ca visati la Mini, dar nu aveti bani sa cumparati unul.

Last edited by aleks; 04-03-09 at 16:52.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 06-03-09, 10:54   #2
Spark
Suzuki Driver

Stage 5
 
Spark's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,139
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Rally]
[Suzuki]
Default Re: Teste Suzuki Swift

interesant ca cineva a facut astfel de teste.
(ce frumoasa e masina lui trixi )
Spark is offline   Reply With Quote
Old 07-03-09, 19:00   #3
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Teste Suzuki Swift

ai dreptate, la ambele puncte
aleks is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 17:19   #4
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Teste Suzuki Swift

Test făcut de ProMotor:
Swift Sport seamănă cu un preludiu care durează câteva secunde. După aceea, începi să realizezi că mai mult nu poate, dar e OK şi aşa, deoarece amândoi vă doriţi acelaşi lucru – mai multă putere!



Micuţul Swift este una dintre cele mai interesante maşini din segmentul B. Are o caroserie foarte compactă, un aspect care parcă emană sportivitate (însă într-o manieră puţin ciudată) şi, nu în ultimul rând, un apetit mare atunci când vine vorba de distracţie. Direcţia nu este foarte asistată, ceea ce înseamnă că roţile din faţă îţi comunică exact ceea ce trebuie să ştii, iar pe viraje “spatele” te lasă cu senzaţia că ar vrea să plece, în timp ce faţa devine foarte ascultătoare atâta timp cât nu forţezi nota.

Dar, după cum ştim foarte bine, reţeta pentru prepararea unui hothatch nu este deloc complicată. Renault a luat un Clio şi a scos RS-ul. Ford a luat o Fiesta şi a scos ST-ul. Opel a creat un monstru OPC dintr-un simplu Corsa. Iar Suzuki, ei bine, Suzuki îl deţine pe acest Swift Sport – o maşină care nu are absolut... nici o legătură cu modelele menţionate mai sus.

În primul rând, nu are decât 125 de cai-putere, proveniţi dintr-un propulsor aspirat de 1,6 litri – în timp ce RS şi OPC au aproximativ 200. Fiesta ST şi mai nou Corsa GSI au câte 150, respectiv 160 de cai- putere, aşa că nici cu ele n-aş putea compara Swift-ul. Dar nici “hothatch” nu-l putem numi pe Swift. Îi putem spune “călduţ”... dar în nici un caz “fierbinte”.

Există totuşi un prag până la care Swift Sport îţi lasă impresia că nu se află mai prejos decât vreunul dintre modelele cu care l-am comparat. Motorul nu urcă în ture cu grabă, însă urcă. Iar când spun “urcă”, mă refer la faptul că acul trece de 7.000 rpm – şi în asta stă magia unui motor japonez. Pe deasupra, sună plăcut atunci când îl turezi bine.


Tocmai din această cauză rămâi cu impresia că parcurgi o anumită distanţă într-un timp foarte scurt... ca şi cum te-ai afla într-un Clio RS. În realitate, însă, Swift Sport ajunge la 100 km/h în 8,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 200 km/h. Nu sunt cele mai impresionante cifre, însă pentru 14.500 de euro (taxe incluse), sunt mai mult decât decente. Personal, am rămas cu impresia că acestui automobil i-ar fi trebuit cel puţin încă 40-50 de cai-putere pentru a vedea exact ce poate şasiul. Sunt convins că ar fi fost de-a dreptul spectaculos.

Totuşi, Swift rămâne în continuare o maşină în care te poţi distra foarte mult. Mi-au plăcut atât direcţia, cât şi stabilitatea pe viraje, cu toate că frânele trebuie lucrate la greu atunci când te dai într-adevăr la maşină.

Înăuntru, Sport-ul vine dotat cu aer condiţionat automat, geamuri electrice, radio-CD cu MP3 (un sistem audio surprinzător de reuşit), volan sport din piele, scaune sport, pedalier sport, ESP, ABS, airbaguri-cortină şi multe altele. Dacă luăm în considerare raportul preţ/performanţe, putem spune că Suzuki Swift Sport nu are încă rival. Foarte impresionant pentru o maşină lansată în toamna lui 2005.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 17:35   #5
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Teste Suzuki Swift

mms://osel.limemedia.cz/auto/167.wmv
swift versus fiat panda ( e în cehă )

Last edited by aleks; 11-03-09 at 17:38.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 17:40   #6
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Teste Suzuki Swift

şi un alt test, un versus defapt, al autoshow-ului:

Nu va lasati indusi in eroare de dimensiunile mini! Atat C2 Sport, cat si Swift Sport ascund un caracter temperamental, tipic varfurilor de gama. Care filozofie va triumfa: cea nipona sau cea franceza? Autoshow are raspunsul.



Pentru senzatii in spatele volanului doritorii nu trebuie sa apeleze neaparat la motorizari V6 sau V8 si sute de cai putere (a se citi peste 200 CP). Nivelul de adrenalina poate fi ridicat - ce-i drept, intr-o masura mai redusa - si la volanul unor automobile din segmentul mini. Trebuie doar sa urmezi reteta corecta: un propulsor vivace, un tren de rulare acordat si un pret accesibil de achizitie. In ultima vreme, modelele japoneze "prind" din ce in ce mai bine la clientii europeni. Suzuki Swift este un exemplu in acest sens, varianta Sport fiind preferata de tot mai multi clienti tineri si dinamici. La rândul lui, C2 Sport profita de plusul de imagine pe care Sebastien Loeb l-a adus marcii prin victoriile din WRC, fiind prima optiune din gama producatorului francez pentru cei care doresc un Citroën "nervos".
Din punct de vedere estetic, Swift se impune prin jantele de 17 toli si cele doua tevi de esapament, C2 oferind jante de 16 toli si doar o singura evacuare. Evident, aspectul exterior este un capitol subiectiv, cuvântul final apartinându-le clientilor. In habitaclu, ambele modele atrag atentia prin schema coloristica a tapiteriei. Aici, C2 isi ia revansa propunând standard tapiterie din piele, in timp ce Swift adopta tapiterie din material textil, in doua culori. Si tot la Swift am remarcat faptul ca tetierele sunt integrate in scaun, detaliu care se preteaza mai bine caracterului sport al masinii. Standard, C2 vine cu reglaj pe inaltime pentru ambele scaune fata, in timp ce la Swift doar scaunul soferului se poate ajusta pe inaltime. In spate, Citroën propune doua locuri individuale, pe când la Suzuki avem o bancheta propriu-zisa. Desigur, aici nu vor putea calatori mai mult de doi adulti, insa trei copii stau fara probleme. Mai inalt decât rivalul sau, Swift ofera mai mult spatiu pentru cap decât Citroën, spatiul pentru genunchi si picioare fiind limitat in cazul ambelor modele. Ca vizibilitate, C2 are un usor avantaj, geamul spate fiind mai bine decupat, iar montantul C, mai ingust decât la Swift. In trafic, aceasta nu este o problema majora, mai ales ca Suzuki are oglinzi retrovizoare mai mari, insa la parcarile cu spatele aspectul incomodeaza.
In ceea ce priveste calitatea materialelor, nu putem spune ca vreunul dintre modelele testate iese in evidenta, calitatea plasticelor folosite fiind dictata de ratiuni economice. Singura remarca: la trecerea peste denivelari, habitaclul C2-ului se dovedeste mai zgomotos, interiorul lui Swift fiind mai bine "legat".

Tinuta de drum
Ambele modele dispunde propulsoare de 1,6 litri, cuplate la cutii de viteze manuale cu 5 trepte. Coincidenta sau nu, puterea maxima dezvoltata este aceeasi: 125 CP. Si valorile cuplului maxim sunt foarte apropiate: 148 Nm pentru Swift, respectiv 143 Nm pentru C2. In aceste conditii, departajarea rivalilor s-a anuntat si mai interesanta. Desi cifrele oficiale dau câstig de cauza modelului francez la sprintul 0-100 km/h, in practica Suzuki se dovedeste mai rapid. Atât la plecarea de pe loc, cât si la startul in mers, de la 30 km/h si 60 km/h. Propulsorul modelului japonez pare mai dispus sa se tureze, un cuvânt de spus avându-l si etajarea cutiei de viteze. Ca fapt divers, zona rosie incepe la 7000 rpm la Swift, in timp ce la C2 aceasta lipseste! In schimb, Citroën a amplasat un LED rosu sub turometru, care se aprinde atunci când acul ajunge la 6200 rpm, avertizând ca trebuie selectata o treapta superioara. Citroën C2 isi ia insa revansa la frânare, oprindu-se mai rapid decât Swift. In traficul urban, servodirectia Citroën-ului, mai moale, este mai placuta in utilizare, insa pentru un condus sportiv, directia Swift-ului, mai tare, este mai indicata. In ceea ce priveste stabilitatea, pe suprafete neregulate C2 are un ruliu al caroseriei usor mai pronuntat. In viraje, tot Swift "se asaza" mai bine, chiar daca este mai inalt. In schimb, ne-a placut mai mult pozitia de condus din C2, mai joasa decât la Swift.
Ambele modele dispun de sistemul ESP in dotarea standard, acesta fiind decuplabil.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2651_1__ok_normal.jpg
Views:	134
Size:	100.4 KB
ID:	827118   Click image for larger version

Name:	2651_2__ok_normal.jpg
Views:	120
Size:	107.0 KB
ID:	827119   Click image for larger version

Name:	2651_3__ok_normal.jpg
Views:	137
Size:	75.2 KB
ID:	827120  

Click image for larger version

Name:	2651_4__ok_normal.jpg
Views:	111
Size:	78.3 KB
ID:	827121   Click image for larger version

Name:	2651_5__ok_normal.jpg
Views:	118
Size:	113.4 KB
ID:	827122   Click image for larger version

Name:	2651_6__ok_normal.jpg
Views:	113
Size:	114.9 KB
ID:	827123  

Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7329__ok_normal.jpg
Views:	117
Size:	104.8 KB
ID:	827124   Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7332__ok_normal.jpg
Views:	137
Size:	87.6 KB
ID:	827125   Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7346__ok_normal.jpg
Views:	154
Size:	82.4 KB
ID:	827126  

Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7348__ok_normal.jpg
Views:	113
Size:	87.9 KB
ID:	827127   Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7359__ok_normal.jpg
Views:	126
Size:	88.8 KB
ID:	827128   Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7362__ok_normal.jpg
Views:	117
Size:	96.3 KB
ID:	827129  

Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7366__ok_normal.jpg
Views:	122
Size:	90.1 KB
ID:	827130   Click image for larger version

Name:	2651_IMG_7378__ok_normal.jpg
Views:	130
Size:	83.3 KB
ID:	827131   Click image for larger version

Name:	2651_place-swift__ok_normal.jpg
Views:	103
Size:	68.4 KB
ID:	827132  

Click image for larger version

Name:	2651-swift__ok_normal.jpg
Views:	112
Size:	50.8 KB
ID:	827133  

Last edited by aleks; 11-03-09 at 17:46.
aleks is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 15:09   #7
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Teste Suzuki Swift

Tiff Needell loved the Suzuki Swift even in basic 1.3 guise. So when they brought out a 123bhp Sport model he was first with his hand up.
https://www.youtube.com/watch?v=OkDQvCyDLtM
aleks is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -