Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SUZUKI > Zona tehnica SUZUKI

Zona tehnica SUZUKI Zona tehnica, secrete, tips&tricks SUZUKI

Reply
 
Thread Tools
Old 02-05-06, 20:59   #1
LuCkYaN
Midnight Racers Member

Stage 4
 
LuCkYaN's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 202
Member of:
[Midnight Racers]
[Hyundai]
Question Tuning Suzuki Swift , 993cm3

Am un Suzuki Swift , Motor 993 (1.0) , 40kw , carburator .

Ce as putea sa ii fac ca sa ii mai "bag" cativa cai putere ??

Am vrut sa ii pun un carburator webber dar am inteles ca nu se poate pentru ca daca pun unu o sa bage mai multa benzina decat necesar si restu ce nu trage motorul in camera datorita compresiei va ajunge in baia de ulei.

Am posibilitatea sa pun filtru de aer sport + evacuare dar mai multe de 10-15 cai maxim nu mareste.

Ce as putea sa ii mai fac si la motor ??
__________________
MR
LuCkYaN.ro
Dr-Taberei.ro

Name : Luchian - AxE | Car : Hyundai Accent - hatchback (2005 Model)
Tel : 0730.32.34.32 ( Connex ) / YM : luckyandotro
LuCkYaN is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 21:17   #2
AleXuTz

Stage 5
 
AleXuTz's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 333
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

suzuki swiftul l-am vazut odata era de vanzare...
AleXuTz is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 21:25   #3
LuCkYaN
Midnight Racers Member

Stage 4
 
LuCkYaN's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 202
Member of:
[Midnight Racers]
[Hyundai]
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

Quote:
Originally Posted by AleXuTz
suzuki swiftul l-am vazut odata era de vanzare...

nu sh .. il am de 3-4 luni , probabil l-ai mai vazut , anyway nu conteaza asta esti a little off topic
LuCkYaN is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 21:37   #4
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

Quote:
Originally Posted by LuCkYaN
Am posibilitatea sa pun filtru de aer sport + evacuare dar mai multe de 10-15 cai maxim nu mareste.
Filtru de aer sport + evacuare = aruncarea banilor pe fereastra, fiindca nu castigi mai nimic.

Optiuni:

1. Carburatoare individuale + galerii custom
2. Evacuare cu serpi
3. Pompa de ulei si de apa cu debit marit
4. Alezarea scaunelor de supape si introducerea de supape mai mari (asigura-te ca ti-o face un profesionist adevarat)

Daca te tine buzunarul, se recomanda ax cu came sport.

Chiar daca vrei sa adaptezi turbo si ai unul la indemana, pasii 1-4 trebuie urmati mai inainte.

Daca nu pui turbo se poate mari compresia prin planarea chiulasei.

~Nautilus

Last edited by Nautilus; 02-05-06 at 21:40.
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 21:45   #5
LuCkYaN
Midnight Racers Member

Stage 4
 
LuCkYaN's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 202
Member of:
[Midnight Racers]
[Hyundai]
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

WOW tks , si niste preturi la ele ?? cam cat m-ar costa ? si cam cu cati cai s-ar mari ?
LuCkYaN is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 21:47   #6
Detman
Fiat Driver

Stage 5
 
Detman's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 3,227
Member of:
[Fiat]
[VW]
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

nu ai putea sa ii pui un motor ceva mai mare??
ceva de 1.6 cel putin... sau 1.8 daca intra.
eu zic ca ar fi un pas destul de bun ... pentru o masina asa de micutza
Detman is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 21:52   #7
LuCkYaN
Midnight Racers Member

Stage 4
 
LuCkYaN's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 202
Member of:
[Midnight Racers]
[Hyundai]
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

Quote:
Originally Posted by Detman
nu ai putea sa ii pui un motor ceva mai mare??
ceva de 1.6 cel putin... sau 1.8 daca intra.
eu zic ca ar fi un pas destul de bun ... pentru o masina asa de micutza
da .. dar ma costa cam 700-1000E , un motor de 1,3 injectie 100CP

p.s. da este micuta masina are 700kg

revenind mai sus .. cam care ar fii preturile si cam cati cai mi-ar da ?
LuCkYaN is offline   Reply With Quote
Old 03-05-06, 21:05   #8
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

Alezarea scaunelor de supape si inlocuirea supapelor cu unele mai mari te costa sigur >500 EUR.

Castigul de putere poate fi... oricat depinde ce fel de modificari ii faci, se poate chiar dubla puterea motorului

Cumpararea unui motor cu injectie nu se justifica fiindca:

1. carburatoarele sunt mai usor de tunat
2. castigul de putere nu e foarte mare, deci si motorul respectiv trebuie tunat, rezultand ca ai facut o cheltuiala in plus.

Cand vrem sa marim puterea unui motor, trebuie sa ne fie clar modul de functionare al unui motor cu ardere interna. Iar pentru a produce putere ne trebuie 2 lucruri: aer si benzina, de preferinta in raportul de 14.7:1. Debitul de benzina e usor de marit, prin schimbarea de carburatoare sau injectoare. Principalele probleme sunt admisia de aer si evacuarea. De asta piesele cele mai importante intr-un motor aspirat de performanta sunt supapele (si axele cu came, altfel n-ai cum sa le actionezi).

Montarea de turbo sau de NOS sunt compromisuri, pentru cine nu vrea sau n-are bani si curaj sa-si demonteze motorul si sa faca niste calcule laborioase.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 06-05-06, 16:10   #9
LuCkYaN
Midnight Racers Member

Stage 4
 
LuCkYaN's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 202
Member of:
[Midnight Racers]
[Hyundai]
Question Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

ceea ce mi-ai zis mai sus .. ca pot sa schimb , cam la ce bani m-ar duce fiecare ??
LuCkYaN is offline   Reply With Quote
Old 07-05-06, 23:29   #10
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Tuning Suzuki Swift , 993cm3

Quote:
Originally Posted by LuCkYaN
ceea ce mi-ai zis mai sus .. ca pot sa schimb , cam la ce bani m-ar duce fiecare ??
Toate impreuna s-ar putea sa coste cat valoarea pe piata a unui Suzuki nou, sau cel mult 1000-2000 EUR, depinde de ce piese folosesti si cat de lacomi sunt mecanicii

Intreaba la un service care face toate astea (cel pe care-l stiu eu e la Baneasa, fata in fata cu intrarea in Romaero, acolo fac strunjiri, alezari, echilibrari etc) - ei au mai avut astfel de lucrari si pot sa estimeze mai precis.

Daca ei iti dau un cost egal cu cel al montarii unui turbo sau unui motor de Suzuki mai mare, tot e preferabil tuningul "clasic" fiindca se pastreaza blocul de serie si RAR nu-ti poate face probleme - nici chiar ei nu pot demonta motorul sa se uite inauntru. Dezavantajul e ca stai cateva luni fara masina

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -