Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SUZUKI > Masina mea SUZUKI

Reply
 
Thread Tools
Old 30-10-07, 09:36   #1
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Suzuki Swift 1.3 GLX

Masina o am din 2003, de noua, si sunt foarte multumit de ea dpdv tehnic. De-a lungul timpului am intervenit pe ici pe colo cu unele modificari, in viitorul apropiat urmand altele. "Modificari" i-au facut si altii prin parcari, gen / bara fata - spate / capota / portiere lovite / atinse, oglinda sofer rupta. Am prostul obicei de a o spala o data la 3 luni asa ca in poze apare foarte rar.

Sa o iau cronologic cu modificarile primite si problemele aparute:

I-am luat prima data un filtru sport conic ptr. motoare de 1300-1600cmc BMC, toba finala Powerfull in urma carora deja aveam probleme mari la plecarea de pe loc, impunandu-se niste jante sau macar gume mai late, ori o suspensie intarita. Din pacate am continuat la partea de evacuare si am scos din uz toba intermediara iar la scurt timp catalizatorul a intrat in istorie. In afara de sunet si putin "zvac", neutralizarea catalizatorului nu mi-a adus decat belele si anume un lag intre 2000 si 3000 de ture din treapta a 2-a. Motivul cred ca a fost modul de constructie al evacuarii, cu galeriile care se imbina prematur in carcasa catului. Catul a disparut, carcasa a ramas si au aparut retururi de gaze pana la o presiune mai ridicata. Am trait cu acest impediment in pace totusi. Au urmat cautari intense pentru rezolvarea jantelor. In zona asta de tara suzuki vezi doar pe motoare, asa ca va dati seama cat de usor mi-a fost sa gasesc jante pe 13/14 hai maxim 15 cu distanta aia fabuloasa la prezoane. Am avut noroc cu un amic care a luat din ochi un set de borbeturi din Bucuresti pentru BMW-ul lui, jante care, din fericire pentru mine erau in 4 prezoane dispuse la...distanta magnifica pe care o cautam. Au urmat alte aventuri cu gasitul gumelor, jantele fiind pe 15 fiindu-mi necesare taloane joase. Am rezolvat-o si pe asta, afacerea "costandu-ma" linia RedLine Mac Audio de 400w pe care o aveam la momentul ala pe masina si care-mi ingenunchiase biata baterie. Printre picaturi m-am mai "jucat" achizitionand o maciulie de schimbator Simoni Racing si husa aferenta + rama. I-am schimbat fetele la usi cu vinilin albastru, alte huse la scaune ca nu suportam petriteala aia de model din fabrica, am mai taiat din "micutele" tetiere, i-am pus vreo 4 boxe si... am incercat sa rezolv sentimentul de a fi in permanenta urmarit pe care mi-l dadeau cele 8 geamuri laterale plus luneta lipind folie de cea mai joasa speta pe spate. Au trecut si 3 cd-playere prin ea, ultimul de acum fiind in sfarsit mp3. Volanul a disparut in locul lui venind unul sport, pe care din pacate nici in ziua de azi nu l-am reconditionat (imbracat). Tot cum mi se nazarea mai scoteam cate ceva din ce montase fabricantul, adica: aerul conditionat, servo directia, protectia la galerie, centurile spate. Aerul l-am scos pentru ca "m-am suparat" pe el, nefacand fata cerintelor. Servo directia cauza o scadere ingrijoratoare in ture, pe loc de ex, de la 900 la 500 cand viram, iar centurile incomodau la montarea husei plus ca atarnau vreo 10 kg.

Ce am stricat eu:

Pai am "stricat" mortal un caine (pechinez), tragandu-l pe roata pur si simplu. Rezultatul -> bara fata sparta ( pe lateral/jos/dreapta) -> nici acum nu am rezolvat problema. Cand am pus folia, ca un profesionist ce sunt, am "indoit" acele chedere/ornamente care vin pe partea cu geam la usa si acum arata ingrozitor de neregulate.

Probleme tehnice minore:

Geamurile fata -> chedere idioate care s-au ros, au sarit din locas. Geamurile abia se inchid, nu se ridica cursiv etc.
Yala la sofer, pana nu am imbibat cheia in ulei de la Bunica nu am avut liniste cu ea. Deja era o aventura sa deschid masina. Putin zgomot la torpedo si cam atat. Cand ploua gasesc mereu apa la stalpul fata pasager dreapta.

Chestii generale:

De la inceputuri am folosit pe ea ulei sintetic, cat mai sintetic. In afara de consumabile gen putin lichid de frana, ulei, filtru de ulei de doua ori, spalat filtrul de aer de vreo 5 ori, o data bujiile (NGK in 2 electrozi), o data uleiul din cutie cand mergeam la curse, bateria de curand, braduti odorizanti, apa stropitoare, benzina, un bec la pozitie, nu am avut ce sa pun la ea. Bine, as fi avut dar... de ex. masina inca are apa in radiator "originala".

Ce mai urmeaza:

Radiator de ulei (azi il pun). Serpisori de Honda Civic (cu putina straduinta se potrivesc si rezolv si problema catalizatorului) fara sa schimb restul traseului care este destul de mare si drept din fabrica. Intercooler (asta-i experiment), cu tevaraie la trasee din aluminiu. O sa las o spira la arcuri mai jos. Intra in lucru in cateva saptamani -> bara fata M3, aerisiri capota (o fac integral din fibra pastrand nervurile de metal ale capotei stock), praguri. La ultima parte sunt convins ca nu va aduce a nimic, fiecare element gen bara sau praguri necesitand interventii de taiere majore. Proiectoare. Intre-timp mai caut jante pe maxim 14. Si cand ma potolesc cu toate astea, vreau sa intru putin la interior cu ceva modificari/adaosuri la portbagaj -> "invelit in fibra" cu loc ptr. doua boxe, fete usi din fibra. Bari intre amortizoare/turnuri.

"Performante" si alte date:

Treapta a II-a @ 100 km/h, treapta a III-a @ 150 km/h @ 7200 rpm. Benzina "taiata" la 7300 rpm. . Vit max. 170 km/h. Consum urban 7%. Extra-urban 4-5%.
Motor inca 1298 cmc, inca aspirat, 16 valve inca OHC, inca 830 kg, pentru totdeauna 5 usi.

Cateva poze si filme cu "Godzilla" ( i se mai spune si Vandana).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_3313.JPG
Views:	383
Size:	692.9 KB
ID:	380390   Click image for larger version

Name:	SA403780.JPG
Views:	323
Size:	924.2 KB
ID:	380391  
Attached Files
File Type: wmv suzuki swift.wmv (515.2 KB, 110 views)
File Type: avi suzuki la galati.avi (7.08 MB, 92 views)
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 16-11-07, 17:40   #2
thex

Stage 5
 
thex's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 562
Member of:
[Suzuki]
[RENAULT]
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

ceva poza mai clare n-ai?:P...sau ceva filmulete facute de tine cu masina?
thex is offline   Reply With Quote
Old 06-12-07, 14:01   #3
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

am readus-o la rotile originale pe timp de iarna. pe viitor cred ca am sa latesc jantele de tabla si voi merge pe niste gume mai late cu balon micut. mai am o galerie de honda civic in portbagaj. necesita putina incalzire si indoire ca sa se potriveasca dar asa sper sa "trec" de cutia aia odioasa de catalizator. am mai experimentat cu o teava de alu la filtru si cred ca la primavara fac tot traseul de admisie din asa ceva. mai am o bara de m3 care la fel asteapta sa intre in lucru de adaptare. nu am motiv sa pun acum poze mai ales ca masina mea are un regim special: o spal o data la 3 luni. dupa ce o sa rezolv bara fata, capota, praguri si aripile, eleron, jantele si alte oglinzi mai in ton cu marimea masinii am sa fac poze. cand o sa montez serpii si admisia o sa fac si filme.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 12-12-07, 18:59   #4
catarsis
Ford Driver

Stage 5
 
catarsis's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 764
Member of:
[FORD]
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

ce faci cu intercoolerul daca e aspirata ?
catarsis is offline   Reply With Quote
Old 13-12-07, 09:56   #5
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

am experimentat. se pare ca mi-a redus lag-ul care-l aveam de la 2500 la 3000 de ture. din pacate l-am dat jos pentru ca actuala bara nu permite o expunere prea mare la aer rece. cat am mers cu el l-am avut pozitionat nenatural, adica intr-o pozitie provizorie si total nesigura.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 26-03-08, 14:06   #6
madutz2006

Stage 5
 
madutz2006's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,764
Member of:
[Opel]
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

cati cai ai p ea in momentul asta??
madutz2006 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-08, 23:57   #7
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

Super fainuta povestioara ) amuzant chiar modul de expunere Si FAINA SI MASINA!!! Mult succes ai pus tu folie...da eu tot te urmaresc pe forum...la ce ii faci )
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 31-01-09, 17:22   #8
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

Stie cineva daca se potriveste galeria de la g13b la g13bb?
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 09-08-12, 19:45   #9
jsn02

Stock
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2
Default Re: Suzuki Swift 1.3 GLX

Quote:
Originally Posted by DragosT View Post
am readus-o la rotile originale pe timp de iarna. pe viitor cred ca am sa latesc jantele de tabla si voi merge pe niste gume mai late cu balon micut. mai am o galerie de honda civic in portbagaj. necesita putina incalzire si indoire ca sa se potriveasca dar asa sper sa "trec" de cutia aia odioasa de catalizator. am mai experimentat cu o teava de alu la filtru si cred ca la primavara fac tot traseul de admisie din asa ceva. mai am o bara de m3 care la fel asteapta sa intre in lucru de adaptare. nu am motiv sa pun acum poze mai ales ca masina mea are un regim special: o spal o data la 3 luni. dupa ce o sa rezolv bara fata, capota, praguri si aripile, eleron, jantele si alte oglinzi mai in ton cu marimea masinii am sa fac poze. cand o sa montez serpii si admisia o sa fac si filme.

Salut,


Am acelasi model de swift si recent i-am cumparat niste jante pe 13 originale de suzuki...asta a rezultat in achizitionarea unor alte piulitepentru prezoane. Acum ca le-am montat, observ ca jantele astea fiind mai late decat alea de tabla, prezoanele nu mai ies intr-atat de mult afara, deci prezoanele prind numai in 3-4 rotatii de filet, in varf. Tu ai schimbat prezoanele masinii?
jsn02 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -