Masina o am din 2003, de noua, si sunt foarte multumit de ea dpdv tehnic. De-a lungul timpului am intervenit pe ici pe colo cu unele modificari, in viitorul apropiat urmand altele. "Modificari" i-au facut si altii prin parcari, gen / bara fata - spate / capota / portiere lovite / atinse, oglinda sofer rupta. Am prostul obicei de a o spala o data la 3 luni asa ca in poze apare foarte rar.
Sa o iau cronologic cu modificarile primite si problemele aparute:
I-am luat prima data un filtru sport conic ptr. motoare de 1300-1600cmc BMC, toba finala Powerfull in urma carora deja aveam probleme mari la plecarea de pe loc, impunandu-se niste jante sau macar gume mai late, ori o suspensie intarita. Din pacate am continuat la partea de evacuare si am scos din uz toba intermediara iar la scurt timp catalizatorul a intrat in istorie. In afara de sunet si putin "zvac", neutralizarea catalizatorului nu mi-a adus decat belele si anume un lag intre 2000 si 3000 de ture din treapta a 2-a. Motivul cred ca a fost modul de constructie al evacuarii, cu galeriile care se imbina prematur in carcasa catului. Catul a disparut, carcasa a ramas si au aparut retururi de gaze pana la o presiune mai ridicata. Am trait cu acest impediment in pace totusi. Au urmat cautari intense pentru rezolvarea jantelor. In zona asta de tara suzuki vezi doar pe motoare, asa ca va dati seama cat de usor mi-a fost sa gasesc jante pe 13/14 hai maxim 15 cu distanta aia fabuloasa la prezoane. Am avut noroc cu un amic care a luat din ochi un set de borbeturi din Bucuresti pentru BMW-ul lui, jante care, din fericire pentru mine erau in 4 prezoane dispuse la...distanta magnifica pe care o cautam. Au urmat alte aventuri cu gasitul gumelor, jantele fiind pe 15 fiindu-mi necesare taloane joase. Am rezolvat-o si pe asta, afacerea "costandu-ma" linia RedLine Mac Audio de 400w pe care o aveam la momentul ala pe masina si care-mi ingenunchiase biata baterie. Printre picaturi m-am mai "jucat" achizitionand o maciulie de schimbator Simoni Racing si husa aferenta + rama. I-am schimbat fetele la usi cu vinilin albastru, alte huse la scaune ca nu suportam petriteala aia de model din fabrica, am mai taiat din "micutele" tetiere, i-am pus vreo 4 boxe si... am incercat sa rezolv sentimentul de a fi in permanenta urmarit pe care mi-l dadeau cele 8 geamuri laterale plus luneta lipind folie de cea mai joasa speta pe spate. Au trecut si 3 cd-playere prin ea, ultimul de acum fiind in sfarsit mp3. Volanul a disparut in locul lui venind unul sport, pe care din pacate nici in ziua de azi nu l-am reconditionat (imbracat). Tot cum mi se nazarea mai scoteam cate ceva din ce montase fabricantul, adica: aerul conditionat, servo directia, protectia la galerie, centurile spate. Aerul l-am scos pentru ca "m-am suparat" pe el, nefacand fata cerintelor. Servo directia cauza o scadere ingrijoratoare in ture, pe loc de ex, de la 900 la 500 cand viram, iar centurile incomodau la montarea husei plus ca atarnau vreo 10 kg.
Ce am stricat eu:
Pai am "stricat" mortal un caine (pechinez), tragandu-l pe roata pur si simplu. Rezultatul -> bara fata sparta ( pe lateral/jos/dreapta) -> nici acum nu am rezolvat problema. Cand am pus folia, ca un profesionist ce sunt, am "indoit" acele chedere/ornamente care vin pe partea cu geam la usa si acum arata ingrozitor de neregulate.
Probleme tehnice minore:
Geamurile fata -> chedere idioate care s-au ros, au sarit din locas. Geamurile abia se inchid, nu se ridica cursiv etc.
Yala la sofer, pana nu am imbibat cheia in ulei de la Bunica nu am avut liniste cu ea. Deja era o aventura sa deschid masina. Putin zgomot la torpedo si cam atat. Cand ploua gasesc mereu apa la stalpul fata pasager dreapta.
Chestii generale:
De la inceputuri am folosit pe ea ulei sintetic, cat mai sintetic. In afara de consumabile gen putin lichid de frana, ulei, filtru de ulei de doua ori, spalat filtrul de aer de vreo 5 ori, o data bujiile (NGK in 2 electrozi), o data uleiul din cutie cand mergeam la curse, bateria de curand, braduti odorizanti, apa stropitoare, benzina, un bec la pozitie, nu am avut ce sa pun la ea. Bine, as fi avut dar... de ex. masina inca are apa in radiator "originala".
Ce mai urmeaza:
Radiator de ulei (azi il pun). Serpisori de Honda Civic (cu putina straduinta se potrivesc si rezolv si problema catalizatorului) fara sa schimb restul traseului care este destul de mare si drept din fabrica. Intercooler (asta-i experiment), cu tevaraie la trasee din aluminiu. O sa las o spira la arcuri mai jos. Intra in lucru in cateva saptamani -> bara fata M3, aerisiri capota (o fac integral din fibra pastrand nervurile de metal ale capotei stock), praguri. La ultima parte sunt convins ca nu va aduce a nimic, fiecare element gen bara sau praguri necesitand interventii de taiere majore. Proiectoare. Intre-timp mai caut jante pe maxim 14. Si cand ma potolesc cu toate astea, vreau sa intru putin la interior cu ceva modificari/adaosuri la portbagaj -> "invelit in fibra" cu loc ptr. doua boxe, fete usi din fibra. Bari intre amortizoare/turnuri.
"Performante" si alte date:
Treapta a II-a @ 100 km/h, treapta a III-a @ 150 km/h @ 7200 rpm. Benzina "taiata" la 7300 rpm. . Vit max. 170 km/h. Consum urban 7%. Extra-urban 4-5%.
Motor
inca 1298 cmc,
inca aspirat, 16 valve
inca OHC,
inca 830 kg,
pentru totdeauna 5 usi.
Cateva poze si filme cu "Godzilla" ( i se mai spune si Vandana)
.