Slabiciunea unora dintre noi a fost si va ramane BMW-ul, un viciu inofensiv si netratabil, care merita cultivat. Varsta acestui BMW e greu de ghicit, datorita conditiei "fizice" bune in care se gaseste. Era un 316 din '93, si dupa ce a primit un facelift stil anul 2000, si-a dorit sa insiste in schimbari. Proprietarul sau, domnul Cornel Furtuna, a iscat "furtuna creatiei" tranformandu-si masina intr-o aparitie unica.
Cand spunem "unica" spunem chiar unica, adica n-o sa mai vedeti una exact la fel, pentru ca are personalitate proprie, respira fara ajutorul aparatelor si pe viitor va fi si mai curajoasa.
Modificarea masinii a inceput prin 2001 si a ajuns la stadiul actual in 2007. Inainte de BMW, dl. Furtuna a condus cateva "asiatice", printre care Toyota Supra si Nissan NX. Probabil ca a vrut sa vada "cum e cu BMW", si cea mai buna modalitate prin care poti sa realizezi un studiu de caz e aceea a cunoasterii directe. Motorul masinii este unul de 2.0 L, care dezvolta 150 CP. Pe viitor, ar putea primi o turbina sau un compresor. Tot pe partea tehnica s-au schimbat radiatoarele, franele, iar puntea spate e dotata in prezent cu discuti (inainte avea tamburi).
Desigur, am putea presupune ca aceasta culoare speciala portocaliu Lamborghini da nota universala a ansamblului. Intr-o anumita masura, e adevarat, dar modificarile aduse exteriorului sunt numeroase si de efect. Kitul unicat a fost fabricat din tabla, sudat de caroserie si ranforsat.
Masina are bara stabilizatoare si tot "dedesubtul" este placat cu aluminiu, care protejeaza impotriva eventualelor socuri. Jantele sunt Keskin de 17 inci, incaltate in anvelope Dunlop, iar oglinzile au fost imbracate in carbon.
Capacul rezervorului este unul omologat, de curse, farurile angel eyes xenon si evacuarea completa Borla. Putina tenta japoneza nu strica, asa ca BMW-ul si-a tras un eleron de Lancer Evo 6, care a fost modificat pentru a se potrivi mai bine cu imaginea sa. Nici suspensia nu a fost neglijata, adaugandu-se un kit de amortizoare reglabile Bilstein.
Distantierele pe spate sunt de 20 mm. Interiorul si plafonul din piele portocalie pastreaza aceeasi tonalitate moderata si totodata agresiva. Habitaclul e dominat de scaunele Recaro, inelele cromate, kitul sport MOMO format din volan, schimbator si frana de mana cu inserii de carbon si pedalele Sparco. BMW se situeaza onorabil si la capitolul "discoteca", fiind ajutat in aceasta privinta de un player mp3 Alpine 9845 RR, un subwoofer JBL si o statie Magnat.
Intotdeauna avem datoria de a extrage unele concluzii. "Panzerul Portocaliu" ne-a impresionat si nu ne-a lasat sa ne plictisim. Un bolid cu tuning taios, stabil si integru, care poate sa concureze in frumusete orice "coleg fibrat" prezent la vreun concurent de mister.
Pana la urmatoarea intalnire, BMW-ul acesta se naste in fiecare zi, cu fiecare privire atintita asupra sa ... Si va continua sa evolueze, n-avem nicio indoiala.