pai diferentele sunt cam asa:
vb de motore pe benzina
- 1 sau mai multi electrozi
aicea parerile sunt impartite ce e cert ca la motorele turbo pe benzina se pare ca tot alea cu un singur electrod sunt mai bune
- materialul din care e facut varful (idiriu cupru platina....)
cred ca principala diferenta vine din rezistentza materialului, sa zicem daca cele cu cupru le schimbi la 5000km alea cu iridiu le poti schimba la 100.000km...
- distanta intre anod si catod
la cupru nu pre e relevanta, pt ca pui lera ii dia doua si gata distantza, pe cand al iridu cel putin cu ce distanta o cumperi cu aia ramai
- indicele acela termic (mai reci mai calde)
indice mai rece insemna ca disipa mai bine caldura , find riscul mai mic ca varful sa devina incandescent pe de alta parte cica iarna exista riscul sa se ude mai repede taman din acest cauza
- filetul bujiei
aicea e clra treba nu corepsunde pasul al filet cu cel de pe motorul tau nu ai cum sa pui bujia
-lungimea bujiei
cat de adanc intra in camera de ardere varful bujiei, aicea trebuie avut grija daca faci experiente sa nu lovesti cu pistonul in varful bujiei
concluzia daca ai o masina normala pe care o folosesti sa ajungi de la punctul A la punctul B, singura mare diferenta intre cele doua buji (considerand ca cumperi varianta pt masina ta) prezentate de tine poate sa fie doar ca unele tre schimbate mai repede iar altele te tin mai multi km. daca alegi gresit bujia poate sa-ti merga mai nasol motorul.
http://www.ngk.com/sparkplug411.asp
http://www.ngk.com/glossaryImage.asp?imgID=475