Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Sondaje Auto

Sondaje Auto Chestionare, Curiozitati, Sondaje - Vezi ce au raspuns altii si spune-ti parerea

View Poll Results: Masina ta are consumul declarat de producator?
Da, chiar mai mic, sau aproximativ egal. 16 31.37%
Nu, am testat si este total diferit de cel declarat in carte. 21 41.18%
Nu stiu, nu am testat consumul. 14 27.45%
Voters: 51. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 17-04-08, 00:22   #1
Maskatu

Stage 5
 
Maskatu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 620
Default Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

Un urias scandal a izbucnit in industria auto din Europa, dupa ce mai multe reviste de specialitate au realizat, in ultimele luni, o serie de teste prin care dovedesc ca masinile noi consuma cu pana la 50% mai mult decat atesta fisa tehnica. Pusi sub presiune, producatorii discuta modificarea normelor dupa care se stabileste nivelul consumului de carburant, dar taraganeaza la nesfarsit adoptarea unei decizii.

Nemtii au testat 100 de automobile

Scanteia s-a aprins in Germania si Italia, acolo unde revistele de specialitate 'Autobild' si 'Quattroruote' au efectuat ample teste de consum cu aproape toate marcile larg exploatate din lume. Nemtii au testat chiar 100 de autoturisme (n.r. - 83 fiind prezentate in tabelul alaturat), printre care si Dacia Logan MCV, pentru a dovedi faptul ca nu e de gluma si ca producatorii auto isi pacalesc la modul cel mai grosolan clientii prin datele pe care le vand pe fisa tehnica o- data cu masina. Expertii germani au testat fiecare masina timp de doua ore pe un traseu de 160 de kilometri, dintre care 54 pe autostrada, 61 pe drumurile nationale si 45 in trafic de oras. Rezultatul a socat pe toata lumea. Se stia ca exista o serie de diferente intre consumul declarat si cel obtinut in conditii reale de exploatare a masinii, dar nimeni nu se astepta la depasiri de pana la 50% ale acestuia!

Si testele italienilor au scos la iveala diferente surprinzatoare de 17?47%. 'Scandalul a atins proportii enorme. Declararea unor consumuri cu 47% mai mici inseamna emisii duble de dioxid de carbon (CO2), fata de cele anuntate de producatori', explica cei de la 'Quattroruote' o alta fata a scandalului. Potrivit Automarket, cel mai important portal auto din Romania, testele producatorilor in fabrica pentru determinarea consumului de carburant consta in urmatoarele: 'Masina e pusa pe o banda de rulare exact 1.190 de secunde. 780 de secunde e simulata rularea in conditii de oras, 400 de secunde se simuleaza conditiile de rulare in extraurban, finalul testului insemnand maximum 10 secunde de rulare la 120 km/h'.

Constantin Stroe: "Lucram cu normative de consum din 1992"

Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania, Constantin Stroe (foto), recunoaste ca exista o serie de diferente intre consumul declarat si cel real. 'Toti producatorii europeni lucreaza acum cu niste normative general valabile, care au fost stabilite in 1992. Conditiile de trafic s-au schimbat drastic de atunci, prin urmare ar fi trebuit sa fie introdusi mai de mult niste coeficienti de corectie care sa aduca normativele la realitatea zilelor noastre. Problema se dezbate acum la nivel european si e posibil sa fie luata o decizie in curand', afirma Stroe. El sustine ca Dacia, companie unde detine functia de vicepresedinte, testeaza consumul masinilor pe un stand de rulouri care simuleaza rulajul in conditii reale, verificarea realizandu-se insa dupa aceleasi norme europene, prea vechi pentru traficul anului 2008.

"Clientul are dreptul sa ceara banii inapoi"

Gheorghe Ciubotaru (foto), vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, sustine ca producatorii auto care le ofera clientilor alte date decat cele reale pot fi acuzati de practici comerciale incorecte, conform Directivei Europene 29/2005, transpusa in Romania prin Legea 363/2007. 'Omul e influentat astfel sa ia o decizie, cea a achizitiei unui produs, pe care altfel poate n-ar fi luat-o. Daca in urma unei expertize, se constata un consum mai mare decat cel declarat, producatorul va fi obligat sa suporte costurile expertizei si sa aduca produsul la conformitate. Clientul are dreptul sa ceara chiar banii inapoi', ne-a precizat oficialul ANPC.

Lexus RX 400 h +48%

Consum mediu declarat - 8,1 litri benzina/ 100 km
Consum mediu real * - 12,0 litri benzina/ 100 km


Fiat Panda 1.3 Multijet
Consum mediu declarat - 4,3 litri motorina/100 km
Consum mediu real * - 5,9 litri motorina/100 km


Kia Cee?Td 1.4 CVVT +31%
Consum mediu declarat - 6,1 litri benzina/ 100 km
Consum mediu real * - 8,0 litri benzina/ 100 km


Dacia Logan MCV 1.5 dCi +13,2%
Consum mediu declarat - 5,3 litri motorina/ 100 km
Consum mediu real * - 6,0 litri motorina/ 100 km


*sursa: libertatea/autobild
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	tab_5728.jpg
Views:	687
Size:	155.9 KB
ID:	513485  
__________________
Soferul prudent se uita in ambele sensuri inainte de a trece pe rosu...
Dacia SuperNova,1.4i clima,73cp ...ce holograma?? noi aici lucram pe incredere !!
Maskatu is offline   Reply With Quote
Old 17-04-08, 11:25   #2
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

imi place sa cred ca o parte din membrii forumului , stiu treaba asta dinainte.. pana la 50% intr-adevar este exagerat , merita un proces baietii! se stie ca orice masina consuma un pic mai mult decat scrie in carte asta pentru ca : 1) in carte se trece consumul facut cu masina noua , pe banc sau pe o pista cu conditii controlate si cel mai important - masina condusa de un PILOT AL FABRICII! , caz in care trebuie sa stii cu ce se mananca si sa te objinuiesti cu ea pana ajungi extrem de aproape sau chiar la consumul indicat de producator - daca este posibil
2) pe masura ce se invecheste o masina nu va mai functiona in aceeasi parametri - se stie- cei cu masini vechi stiu cel mai bine treaba asta;
3) calitatea carburantilor din RO - cu cat e mai prost cu atat consuma mai mult
4)praful care ne sufoca pe noi face rau si la masinile noastre - daca ai sau ai avut filtru sport si stai in bucuresti stii despre ce vorbesc ..
5) DECEPTIE SI DEMAGOGIE - mai ales in clasa compacta si clasa medie , unde este important consumul , fiind uneori criteriul definitor sau "calitatea" cea mai laudata a unei masini pe langa pret sau inaintea pretului- depinde cat ai dat pe ea:P
si aici este cea mai naspa treaba , ca dai TEAPA la atatia oameni -vezi clientii logan ,aveo , hyundai accent si ce mai vand ei, fiat si tot asa.. aici mi se pare parca o nesimtire crasa ca iti bati joc de atatia oameni si ii vezi ca niste portofele ambulante,numai bune de stors de fiecare ban , atat inainte de vanzare cat si prin "servicii post-vanzare"
asta e democratie - pentru asta au murit atatia tineri in 89??
dar rusine si celor din clasa premium aici - ma refer la lexus si dc nu si mercedes - lexus cu hibridul lor mult laudat RX 400h care consuma cu 48% mai mult ???? pai astea-s hibride economice pe hartie doar la faza asta.. cat sa CREZI ca aperi mediul..parerea mea aici VREI SA APERI MEDIUL SI SA FII MAI EFICIENT DPDV AL ENERGIEI? NU ITI LUA SUV!!!!!
la logan nu e chiar asa de mare diff de consum..doar nu aveau pretentia sa scoata 5 litri si un pic in oras.. totusi!!! e vb de trafic de bucuresti , chiar daca e diesel, e mai grea decat un logan berlina ,mai lunga si apar niste impedimente care nu iti permit sa obtii acelasi consum ;
urat la kia - pe langa taxele aferente consuma si mai mult decat in carte - oare de ce nu ne miram?
fiat - aveam pretentii aici? nu ..:P
evident ca reprezentantii APIA isi apara spatele ..se putea?
PANA SI NASA SI-A RECUNOSCUT CALCULELE GRESITE - PE CARE LE-A DESCOPERIT UN COPIL DE 13 ANI DIN GERMANIA SI LE-A CORECTAT - MISTO ,NU?
ce pot sa zic in loc de concluzie - fiti vigilenti! nu tot ce zboara se mananca si nici un vanzator nu zice adevarul pana la capat- daca zice ceva adevarat in afara de numele produsului
sebaaa is offline   Reply With Quote
Old 29-08-08, 03:37   #3
KillerINC

Stage 5
 
KillerINC's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,212
Member of:
[Street 4 Cars]
[ALFA ROMEO]
[RENAULT]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

putin mai mic decat cel declarat de producator
KillerINC is offline   Reply With Quote
Old 29-08-08, 17:51   #4
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

depinde... daca nu ma dau la masina, urban consuma cu 0,5~1 mai putin decat e dat in carte.
in exterior la un mers normal consuma aproape exact ca in carte, dar daca fac un dealu negru ,de exemplu, in forta, creste consumul fata de cel din carte (logic)
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 30-08-08, 15:20   #5
dragos1989

Stage 5
 
dragos1989's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 579
Member of:
[SEAT]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

am observat ca mie imi consuma chiar mai putin decat spune producatorul...dar asta tinand cont de faptul ca in orasul meu nu sunt semafoare...
dragos1989 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-08, 17:47   #6
Tudorache$

Stage 4
 
Tudorache$'s Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 197
Member of:
[VW]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

daca in cartea tehnica consumul mixt este de 7% masina trebuie sa aiba consumul indiferent de trafic?La masina mea consumul mixt este exact cum spune producatorul dar depinde de felul cum conduci.
Tudorache$ is offline   Reply With Quote
Old 30-08-08, 23:18   #7
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

acum depinde, pentru Bucuresti e imposibil sa scot consumul dat de producator, extern cred ca as putea asta in cazut in care merg cu o viteza constanta, in 2000 de ture unde e cuplul maxim, iar la matiz, mie imi consuma in jur de 10 in oras, si 7 afara
acum s-a mai potolit consuma in jur de 7 in oras
__________________


De ce sa-ti iei audi????? Cand exista ALFA ROMEO
si pentru ca n-am avut bani nici de audi nici de Alfa Romeo, mi-am luat Peugeot.
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 07:44   #8
Maskatu

Stage 5
 
Maskatu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 620
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

matiz cu 10 in oras si 7 afara? sn consuma 5,5 afara si 7-8 in oras
Maskatu is offline   Reply With Quote
Old 02-09-08, 00:38   #9
dj_geo_bv

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 185
Member of:
[VW]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

mie imi scoate consumul...nu e chiar 4.8 cum zice cartea..cam 5.5 (afara) iar oras mai mult de 6-7 nu trece... indiferent de stil de condus... Polo 1.9 TDI-PD. 2003
dj_geo_bv is offline   Reply With Quote
Old 03-09-08, 11:54   #10
Sindrom

Stage 5
 
Sindrom's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,744
Member of:
[PEUGEOT]
[FORD]
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

Quote:
Originally Posted by Maskatu View Post
matiz cu 10 in oras si 7 afara? sn consuma 5,5 afara si 7-8 in oras
poate daca merg cu 80 intra 5-a imi consuma si mie 5, mie bucuresti craiova imi ia juma de rezervor dus,depinde de aglomeratie,
Sindrom is offline   Reply With Quote
Old 07-09-08, 12:17   #11
adi_wauxhall

Stage 4
 
adi_wauxhall's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 229
Default Re: Masinile consuma cu pana la 50% mai mult decat declara producatorii

eu am un sandero, acum i-am terminat rodajul si consuma cat spune cartea, uneori chiar mai putin.. depinde cat e de aglomerat, cum conduc ......
adi_wauxhall is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -