Salutare!
Sa incep prin a va povestii ca sunt proaspat posesor de smart 4-2 .
O sa atasez 2 imagini : prima este subiectul in cauza iar a 2 a cu ce mai pleaca oamenii in vacanta dupa ei in afara de catel si purcel
.
DIhania este un 0.6 L
benzina cipuita la 69 HP luata din DE.
Am ajuns la Smart din 4 motive esentiale :
- primul este ca am un Grand Cherokee de 4.7 V8 care mananca pe un piston cat isi unge smartu' bujiile de pofta;
- doi este ptr ca am avut 5000 Euro ptr masina (am vandut E30 325i automat si am mai aduagat ~ 1800 euro) am cautat pe
www.autoscout24.de fara marca de masina dar cu conditiile urmatoare: sa fie de la 2001 in sus, pana in 5000 E, cu A/C, cutie automata si Euro3;
- trei ptr ca zilnic fac cca 30 km in oras si imi trebuie consum cat mai mic;
- si patru taxa de prima inmatriculare 428 Eur.
Masina este mult peste ce ma asteptam sa fie
.
Stabilitate super, dotari demne de MERCEDES, este destul de rapida si iti creeaza o senzatie excelenta, spatiu suficient ptr 2 persoane si un bagaj decent. Mai ramane de vazut cu fiabilitatea.
Dihania se prezinta cu urmatoarele dotari :
- geamuri electrice fata
- oglinzi electrice si incalzite;
- A/C;
- cutia tipica de Smart care nu stiu inca ce denumire are;
- plafon de sticla;
- Airbag sofer si pasager;
- inchidere centralizata;
- radio Grundig original cu pachet de sound care suna super bine;
- ABS (cred ca are si ceva gen ESP ptr ca am calcat-o putin dupa ce am trecut pe asfalt ud si s-a aprins ! in bord
) ;
- jante Rial 15" cu anvelope Yokohama 175/55 fata si Conti 195/50 spate;
- pachet de iarna ce include jante de tabla cu cauciuc de iarna + presuri cauciuc interior.
De curand dihania a primit cadou de la mine o pereche de discuri perforate Zimmerman si placute ATE
, asta ptr ca a fost cuminte si ne-a adus din DE fara probleme.
Masina a costat dupa cum urmeaza : 4900 dihania, 140 eur numere si asigurari 14 zile din DE, 428 eur taxa de prima inmatriculare RO, restul nu le pun ptr ca le platesti ptr orice masina si drumul in DE a fost oarecum o plimbare.
In continuare ce sa zic ? ma dau cu ea de aprox 1 sapt in Bucuresti si mi-e groaza de sinele de tramvai si de colegii participanti la trafic care te imping de la spate. Este lucru constatat clar de mine vis a vis de atitudinea unora pe strazi care evalueaza situatiile in functie de ce masina conduci. Cu Jeep-ul nu mi se intampla multe care le vad cu Smart-ul, dar asta din pacate tine de alte lucruri si nu o sa se schimbe prea curand.
Consumul este putin peste ce m-am asteptat, adica undeva spre 8 asta cu A/C dat pe pozitia 2.
Cu stilul de mers incep sa ma obisnuiesc ptr ca nu este o cutie automata in adevaratul sens al cuvantului si daca ma dau jos de pe cutie automata si ma dau cu asta am tendinta sa o lucrez ca pe automata.
Am pus-o pe tester si a avut o singura eroare la schimbator, nu stiu exact ce dar am sters-o sa vedem daca mai apare.
Oricum am de gand sa o duc si al Mercedes sa-i faca un test ca sa fisu sigur ca este totul ok.
In rest gaz sa fie si drumuri bune sa avem ca banii ii merita din plin.
Si acum o intrebare ptr posesorii mai vechi : cutia are o logica cu ce facea ea acolo sau asa stie ea sa mearga fara o logica anume
.
Ma refer la schimbul de viteze in mod automat : spre ex plecare cu ture pana in 3000 are momente cand schimba la 3000 si are momente cand uita sa schimbe si se duce mai sus de 3000.
Am incercat toate trucurile stiute de mine de pe cutia automata dar nu prea se aplica
Vreau sa-i pun folie ptr ca asa cred ca o sa imbunatatesc putin performata A/C ului, ceva experiente cu treaba asta ?
Sper ca nu v-am inebunit de cap definitiv.