Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Accesorii si conectica

Accesorii si conectica alimentare si montaj

View Poll Results: Intre un condensator si o baterie mai puternica ce ati alege?
Doar bateria 10 32.26%
Mai intai condensator, apoi bateria daca mai este nevoie 12 38.71%
Mereu atat condensatorul cat si bateria 8 25.81%
Nici o optiune> imi plac farurile \"palpaind\" 1 3.23%
Voters: 31. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 02-09-05, 17:35   #1
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default Condensator Vs. baterie de putere mare

Am citit topicurile in care se aborda acest subiect si, desi am aflat multe lucruri interesante, unele intrebari au ramas fara raspuns. Vreau parerile voastre la intrebarea din chestionar precum si raspunsuri la intrebarile de mai jos. Pentru a fi cat mai util, as vrea ca acest topic sa fie cat mai general, asadar nu voi preciza detalii despre sistemul audio.

1)Tinand cont ca un condensator este util pentru puteri de peste 500W RMS, mai este nevoie sa se instaleze unul pentru puteri mai mici pentru a reduce uzura alternatorului (este adevarat ca lipsa unui condensator duce la stricarea prematura a alternatorului)?

2)Daca farurile \"palpaie\" doar putin la un consum mediu de curent (sistem audio 50%, ventilatoare pornite pe mediu, fara aer conditionat) se rezolva problema printr-un condensator sau e nevoie si de baterie mai puternica?

3)Daca farurile \"palpaie\" destul de puternic in conditiile de mai sus, este suficienta inlocuirea bateriei sau tot mai este nevoie de condensator?

4)Cum se monteaza un condensator: pe firul de plus, intre amp si baterie? Dar in cazul mai multor amplificatoare? Dar mai multe condensatoare (merita mai multe sau doar unul dar de capacitate mai mare)?

5)Marci si modele de condensatoare si baterii cu preturi rezonabile. La condensatoare in jur de 100E pret final.

NOTA: pentru intrbarile de mai sus se ia in calcul doar situatia in care motorul este pornit...
Vyk is offline   Reply With Quote
Old 02-09-05, 18:04   #2
Sir_KnupSKull

Stage 5
 
Sir_KnupSKull's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 512
Default

condensatorul are rolul principal de a iti da un bass mai puternic si mai \"bine asezat\".Acum depinde cati consumatori ai tu in masina...in principiu o baterie de 70-75 si cu un condensator e mai mult decat perfect.
Sir_KnupSKull is offline   Reply With Quote
Old 02-09-05, 18:53   #3
viperu

Stage 5
 
viperu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 386
Member of:
[Moderators]
Default

Raspunsul pe care-l cauti nu exista...

Acum ca te-am descurajat tottal, o sa incerc sa explic cam cum vad eu situatia...

Totul se invarte in jurul consumului de curent... si prin urmare trebuie sa urmaresti ca prin realizarea retelei de alimentare sa poti oferi curentul necesar sistemului audio...

Drept urmare, in primul si-n primul rand trebuie sa stii ce consumatori ai:

- ce consum maxim are amplificatorul/amplificatoarele
- ce curent ofera bateria atit in timp cat si in scurt circuit
- ce distanta ai de la baterie la amplificatoare
- ce curent ofera alternatorul

Acum, ca avem cat de cat niste informatii, scopul principal este de a putea oferi curentul maxim absorbit de amplificator, precum si caderea de tensiune de pe cablu.

Daca ai un amarit de amplificator (sute de watti scrisi pe cutie, dar un consum maxim de 15A) si iti palpaie faza scurta noaptea atunci problema de cele mai multe ori este de la cabluri.

Un aspect des omis este faptul ca multa lume pune cabluri foarte groase pe alimentarea cu + , cablu foarte gros pe alimentarea cu - de la punctul de impamantare pana la amplificator, si lasa masa de la baterie legata cu un cablu mult mai subtire... caz in care intregul sistem va functiona la capacitatea celui mai subtire cablu din intreg lantul.

Daca avem un sistem cu un consum maxim de 100A, atunci alternatoru, bateria, cablurile si condensatorul trebuiesc dimensionate ca atare, altfel amplificatorul respectiv va canta cu distorsiuni care ne vor face sa zicem \"mama cat de tare se aude!!!!\" si masina va deveni o cutie de rezonantza ...

Pe scurt, nu exista solutia perfecta, ci trebuie doar dimensionata reteaua electrica pe masura consumatorilor masinii...
__________________
Arguing on the Internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
viperu is offline   Reply With Quote
Old 02-09-05, 19:09   #4
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Eu vad situatia in felul urmator : daca ai consum relativ mic treaba se rezolva cu un condensator , daca consumul creste atunci merge schimbata bateria cu una deep cycle , daca consumul este si mai mare atunci este necesar si condensator si baterie iar apoi ducand consumul spre extrem se inmultesc si bateriile si condensatorii (vb considerand ca sunt alese cablajele corespunzatoare!)
Oricum eu sunt de parere ca un condensator merge in orice situtie avand in vedere ca se gasesc de la 2.700.000 parca si ajuta si alternatorul ne mai fi super solicitat ,apoi bateria deep cycle incepe de la 7.000.000 deci vb de alti bani in joc.Eu spre ex am acum un condensator de 1f Rockford Fosgate pe amplificatorul boxelor fata si e super ok dar in mom in care o sa iau si amplificatorul pt sub uri o sa se schimbe situatia in ceea ce priveste consumul si o sa fie nevoie de o baterie deep cycle plus inca un condensator dar de capacitate mai mare de data asta.Si astfel o sa fie totul ok.
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 02-09-05, 19:17   #5
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Condensatoare gasesti pe toate drumurile : Ground Zero ; Stinger ; Rockford Fosgate ; Blitz ; etc.toata lumea are condensatoare. La baterii deep cycle oferta nu mai este asa de variata deoarece sunt si destul de noi aparute pe la noi prin magazine si sunt si mai scumpe. Optima ; Ground Zero ; Stinger.Daca te intereseaza ceva anume intrebi pe forum si avem aici oameni care te pot ajuta cu fiecare marca in parte
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 02-09-05, 20:10   #6
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default

Multumesc pentru raspunsuri. Se pare ca problema este mai complexa decat pare la prima vedere. Momentan la faza scurta cu motorul in mers in gol si volumul la 60-65% nu se observa nici o \"palpaire\". Oricum mai am de pus si o pereche de boxe ovale.

Nils> sa inteleg ca pentru fiecare amp este recomandabil un condensator dedicat?
Vyk is offline   Reply With Quote
Old 03-09-05, 06:49   #7
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Sunt pareri si pareri ,eu am vazut si o persoana care avea 3 amplificatoare pe un condensator de 10f si zicea ca totul e ok ,am vazut si cu cate un condensator pe fiecare statie in parte , eu o sa merg pe varianta cu un condensator pt fiecare statie in parte pt ca asa cred eu ca e mai bine.Si mai ai si avantajul ca poti aranja statiile cum vrei fara sa stai sa tregi cabluri prea lungi intre condensator si statie (se stie ca e recomandat ca firul dintre condensator si statie sa fie cat mai scurt)apoi daca vrei sa iasa si ceva frumos cum urmaresc eu fiind doua statii doua condensatore poti scoate ceva simetric,plus inca o chestie:avand o statie mono pt subwoofere si una flat pt boxe,astea o sa suga curent in \"ritmuri\" diferite (nu stiu daca asta conteaza si daca da in ce masura)dar daca am posibilitatea de a mai lua unul atunci de ce sa ma complic?
Eu merg pe varianta cu un condensator de 1f pt boxe si de la 5f in sus pt subwoofere (mono >=1000w rms).
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 03-09-05, 17:11   #8
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default

Amplificatorul meu este LongMill JX-1100 si la 4ohm are 4*75W RMS. La 300W plus components-urile de pe portierele fata ar merita un condensator? Intreb deoarece potentiometrul de volum al ampului e la 33-40%, iar de la HU ascult cu volumul 13-20/40 in mers sau >50% pe loc sau daca vreau sa bubui tare. Daca subul este conectat in punte pe iesirile 1/2 inseamna ca i se dau 150 sau 300W (momentan subul este singur pe statie)? Cum as putea sa-mi dau seama daca basul distorsioneaza (la volum mic este clar si puternic, la volum mare e mai greu de apreciat deoarece incepe sa vibreze masina si aerul se simte in tot corpul in ritmul basului...totusi, distorsiuni nu par a fi).
Vyk is offline   Reply With Quote
Old 03-09-05, 20:08   #9
falconeti

Stage 2
 
falconeti's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 40
Default

Poate ne spui si ce sub. ai ,ca sa te ajutam spune-ne mai multe.oricum in configuratia care o ai acum eu zic ca-ti trebuie macar un condensator de 1F iar cablul de alimentare sa fie macar de 8,daca este de 4 cu atit mai bine.
falconeti is offline   Reply With Quote
Old 04-09-05, 17:26   #10
Vyk

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 631
Member of:
[FOTO]
Default

Sorry, la postul asta nu am mai atasat semnatura..subul este un Kenwood 3009 de 12\" si cu input de 200-400W RMS cu peack in 800 (4ohm). Cablul de alimentare este de 8 si este specificat pentru 300W, adica cat poate face ampul la 4ohm. Marca cablului este Directed, daca are o importanta.
Vyk is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -