Accesorii si conectica alimentare si montaj |
13-08-05, 14:16
|
#16
|
Stage 3
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
|
mersi tuturor pentru raspunsuri
|
|
|
17-08-05, 15:30
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
Majoritatea condensatoarelor bune au o valva de siguranta care se declanseaza in caz de polaritate inversa si consumatori atasati si in caz de supra-tensiune la borne. Sansele ca un condensator BUN sa explodeze pur si simplu sunt practic inexistente. Daca e vb de componente de calitate indoielnica, totul e posibil. Existenta acelei valve este si motivul pentru care orice condensator trebuie montat in asa fel incat sa poata sa se descarce in caz de \"doamne fereste\" . Aceeasi chestie cu traseul de aerisire la compartimentul bateriei suplimentare...dar asta e altceva.
|
|
|
17-08-05, 17:37
|
#18
|
Stage 3
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
|
Sincer nu stiu de ce are pauzele alea, oricum daca nu ma afecteaza imi este egal, cine stie ce circuit are sub capacul ala de plexi, poate asa este conceput, ma voi mai interesa, si daca totusi ma afecteaza acesta oprire automata a circuitului, pot de exemplu sa renunt pur si simplu la circuit si sa folosesc condensatorul (cilindrul) in sine cum este el?
|
|
|
17-08-05, 23:21
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
Daca iti spun oamenii ca e bine asa cum e, de ce insisti sa-ti bati capul cu asta? Afisajul si voltmetrul intra in stand-by. Condensatorul in sine este un component pasiv, nu are ON/OFF si nu are opriri si porniri controlate. El inmagazineaza curent si il livreaza cand consumatorul o cere. E ca o baterie, dar de alta forma si cu alt principiu de functionare. Deci daca nu te streseaza ochiul magic de pe baterie, nu te stresa nici de afisajul de pe condensator. Bine ca nu ti-ai luat un Strike de la Lighting Audio sa te sperii ca porneste cand bati usor cu degetul in afisaj si intra inapoi in standby dupa cateva momente. :P
Deci e condensator cu afisaj digital. Pune-l pe masina cablat corect. Si foloseste-l. End of story.
|
|
|
17-08-05, 23:40
|
#20
|
Stage 3
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
|
Perfect ReLLaXX mersi pt raspuns, bafta! ...... huh m`am linistit
|
|
|
18-08-05, 20:17
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
Sa cresti mare si tare.
|
|
|
19-08-05, 14:48
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 3,553
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
sal
sa nu radeti.. dar imi explica si mie cineva pt ce este acest condesator...? consuma din baterie mai putin .. ? sau oferta un voltaj mai mare decat bateria..?
|
|
|
19-08-05, 20:13
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
Un condensator nu ofera saracul prea multe. Suplineste mai mult incapacitatea bateriei de a livra curenti mari in intervale foarte scurte de timp (milisecunde) pe perioade mari de timp (zeci de minute). Bateriile conventionale sunt gandite sa ofere o anumita rezerva de curent pe care sa o livreze catre consumatori constanti care nu cer foarte des varfuri. Amplificatoarele consuma insa in salturi varfuri mari de curent. Mai ales amplificatoarele de bas care sunt cele mai gurmande. O baterie special gandita pentru instalatii cu consum de acest gen (Optoma, Stinger. GZ, etc) reuseste sa remedieze ne-ajunsurile bateriilor conventionale si mai mult, ofera acest curent pe o perioada mai lunga de timp, chiar daca este suprasolicitata. Aceste baterii se numesc de obicei baterii Deep Cycle.
Revenind la condensator, tot ceea ce face acesta este ca sa actioneze ca si rezerva-tampon intre baterie si consumator. Inmagazineaza curent la o anumita tensiune si il ofera in varfuri la intensitatea (amperajul) la care il cere consumatorul in varfuri. Cele mai importante caracteristici la un condensator, dupa capacitate, sunt rezistenta proprie indusa in circuit si viteza de incarcare si descarcare. Cu cat condensatorul este mai mare ca si capacitate, cu atat ii este mai greu sa se incarce si sa descarce. Unii recomanda 1 Farad la 1000W, altii 1 Farad la 50 W (si mai degraba asa decat prima varianta). Cert este ca un condensator face mult mai putin decat o baterie dedicata dar poate sa fie foarte util cand o investitie intr-o baterie profesionala nu se justifica.
|
|
|
19-08-05, 20:13
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
Dublura...
|
|
|
19-08-05, 20:22
|
#25
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 6,269
Member of: [Opel] [Colectionar Machete]
|
ma bag si eu putin in seama ...
spuneti-mi si mie ... ca eu sunt mai pe dinafara ...
dak am un condesator langa un woofer + o statie... bateria tine mai mult?
sau se poate asculta muzica si al un vol mai ridicat cu motorul oprit ?
... scuze cu off-topicu
|
|
|
19-08-05, 20:25
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of: [Moderators]
|
@rellaxx
Ca bine-i zici....
Ce doresc sa mai adaug este ca un condensator este util NUMAI in instalatiile de SQ.La SPL nu se folosesc condensatori....
|
|
|
19-08-05, 20:46
|
#27
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
Steaua23...bateria este protejata si menajata. Si daca sistemul e dimensionat corect, bateria isi prelungeste putin viata cu condensatorul acela. Cu motorul oprit nu-ti recomand oricum sa asculti muzica tare, mai ales daca ai amplificatoare montate. Daca ai baterii capabile s-ar putea sa te tina o vreme. Dar cu astea conventionale e pacat sa te risti.
|
|
|
19-08-05, 22:13
|
#28
|
Stage 3
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
|
ReLLaXX.. ca la carte ai explicat mai sus ... as vrea sa mi adaug o idee legata de montarea condensatoarelor, din cate stiu, distanta dintre condensator si amplificator nu este recomandat sa fie mai mare de 15 cm.. se zice ca pentru o eficienta maxima a condensatorului distanta trebuie sa fie mai mica de 15, ok sa continuam
|
|
|
20-08-05, 00:12
|
#29
|
Stage 5
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of: [Registered Users] [Moderators] [REDACTOR 4TUNING] [Competitor CNCA]
|
decibels....cand vrei sa ma pui sa scriu vreo doua pagini pe tema legarii condensatoarelor, a conceptiei si realizarii sistemului de alimentare, da-mi de stire. Mai sunt foarte multe de spus. Doar ca nu e cazul acum. Cat despre chestia cu eficienta, e relativa. Este vorba de distanta cat mai mica dar MAXIM 30 cm in cazul in care dimensionezi cablul dupa consumul maxim. Daca supradimensionezi cablul iti permiti sa mergi si putin mai departe. Si oricum, cele mai mari pierderi de tensiune se intalnesc pe traseele de masa, nu de plus. In fine....nu ma apuc ca nu mai termin azi.
Iti stau la dispozitie. :P
|
|
|
22-08-05, 06:44
|
#30
|
Midnight Racers Member
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of: [Moderators] [Midnight Racers]
|
Da chiar te rugam sa scrii doua pagini asa mai invata si cei mai putin cunoscatori (ca mine) cat mai multe.Eu sunt inebunit dupa car audio si citesc tot ce i mi pica in mana ,forumul l am citit din scoarta in scoarta si in proportie de 80% sunt devieri de la subiect asa ca niste teorie cat mai exacta nu strica !!! Usor usor invatam si noi ba de pe un site,ba de la un profesionist de la un service si asa sper ca or sa apara masini cu sisteme audio cat mai profesionist si corect facute ,sa stie ce sa ceara cand e cazul!
|
|
|
|
|