Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Amplificatoare mono si multicanal

Reply
 
Thread Tools
Old 21-01-06, 16:04   #1
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default am nevoie de putin ajutor cu niste statii

am 2 amplificatoare JBL GTO 301.1 care scot cate 204 w rms la 4 ohmi si 294 w rms la 2 ohmi....si nu inteleg cum as putea sa le pun la 2 ohmi?? daca le montez cate un subwoofer cu 2 bobine, inseamna ca sunt la 2 ohmi? sau trebuie sa le pun cate 2 subwoofere mai mici ca sa fie la 2 ohmi? (ambele amplificatoare sunt mono si au cate 4 conectori de putere, deci se poate una dintre variantele de mai sus, dar nu stiu care...)
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 21-01-06, 16:37   #2
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Amplificatoarele pot sau nu sa mearga in 2 ohmi ( sau chiar 1 ohm ). Asta vezi in specificatiile lor.
PUNEREA in 2 - 4 - 1 ohm se face functie de impedanta ( rezistenta echivalenta ) a bobina ( bobinele ) difuzorului ( lor ). Depinde CUM le legi.
In cazul tau , daca ai difuzoare de 4 ohmi , le legi in paralel si obtii 2 ohmi. La fel daca difuzorul are 2 bobine a cite 4 ohmi , le legi in paralel sa obtii 2 ohmi , samd....
__________________
Quality first !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 21-01-06, 16:40   #3
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

deci, sa inteleg ca daca iau un amplificator si il leg la ambele bobine ale unui difuzor, amplificatorul va functiona in 2 ohmi? (pentru ca la 2 ohmi puterea specificata este mai mare)
pe langa asta, am auzit ca la 2 ohmi se aude mai prost, este adevarat?
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 21-01-06, 16:42   #4
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Sa nu editez ca nu-mi place...
Fii foarte atent ca odata cu scaderea impedantei difuzoarelor , creste consumul statiei !!! Extrem de importanta e partea de alimentare a amplificatorului. Daca nu are curent suficient , pe linga faptul ca va suna PROST , nu vei avea putere si ai sanse de 100% sa prajesti difuzorul ( ele ).
saxo is offline   Reply With Quote
Old 21-01-06, 16:44   #5
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Hai ca am postat in acelasi timp...
Ce impedanta au difuzoarele si cite bobine au ?
In 2 ohmi NU se aude mai prost !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 21-01-06, 16:51   #6
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

-pai ma gandeam la JBL gto 1502 sau 1202...sunt modelul aparut dupa gt4-15 si gt4-12 (care nu se mai gasesc )
-1502 si 1202 au cate 2 bobine, merg la 4 sau 2 ohmi
-si daca tot mi-ati raspuns, ca sa nu mai fac un nou topic...am un tico si 2 amplificatoare jbl gto 301.1 (40 amperi fiecare) si un jbl gto 75.2 (in jur de 33 amperi) si incepusem sa caut un alternator peste 100 amperi (tico are, dupa cum stiam eu, alternator de 30 amperi, iar dupa cum zicea @pesteimputit, 50 amperi) - care ar fi solutia ca alternatorul original sa le suporte pe toate 3 + headunit? un deep cycle rezolva si astfel de probleme? la deep cylce e adevarat ca NU TREBUIE montat condensator?
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 21-01-06, 20:40   #7
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Hai ca picase forumu ...
Difuzoarele de care vorbesti NU pot fi legate in 2 ohmi , ci 4 sau 1 .
Pe unele amplificatoare mono sunt 2 \"iesiri\" care nu sunt 2 ci una cu +urile si -urile puse in paralel in interiorul lui. Asta pentru cazul in care ai un difuzor cu 2 bobine.
In privinta alternatorului , bateriei si condensatorului , pornind de la premiza ca linia de alimentare ( cabluri ) e corecta , parerea MEA e urmatoarea :
- CEL mai important lucru e bateria !!!!
O baterie buna deep-cycle face dispensabil condensatorul.
- Alternatorul este de foarte mare ajutor , asa ca daca poti pune unul mai puternic e ff bine.
- Cablul de + trebuie sa fie categoric 2 awg !!.
- Problema cea mai mare la Tico e spatiul pentru baterie....
Concluzia mea ar fi urmatoarea:
- Daca poti pune un alternator + o baterie mica Stinger , ai cam \"rezolva\" problema .
- Daca NU pui alternator mare , va trebui sa iei o baterie deep-cycle de dimensiuni normale si sa o MUTI in masina .
saxo is offline   Reply With Quote
Old 21-01-06, 23:45   #8
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

multumesc mult pentru ajutor! 2 chestii mai am de intrebat si am tacut
1) nu exista nici o varianta sa ma \"bucur\" de cei 2 ohmi ai amplificatoarelor cu cate un singur difuzor pe amplificator? as prefera sa raman la gt4-15, pentru ca deja aveam unul si mai gasesc eu unul second-hand
2) acumulatorul deep-cycle cati amperi trebuie sa aiba si cum va face fata alternatorul stock daca e diferenta mare de amperaj? adica...pana acum, cu o baterie de 33 amperi si un singur amplificator, trebuia sa schimb bateria la 3-4 luni, oare un deep-cycle poate face fatza?
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 22-01-06, 23:20   #9
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default

Un SP 800 de la Stinger iti este suficient. Daca nu gasesti cablaj 2 AWG mergi cu 0... Pesteimputit are 0 AWG plat, dreptunghiular in sectiune, ca sa poata fi trasat mai usor, fara sa fie vizibil. Daca te intereseaza, da un PM. Tot la el un SPV 35 duce un consum mai mare decat la tine fara sa aiba probleme. E adevarat ca are si un condensator de 2 F care este montat in asa fel incat sa sustina in principiu amplificatorul de medii-inalte si in asa fel incat sa se poata renunta la el in cazul in care amplificatorul de joase are nevoie de curent mult (dB Drag de ex). Dar eu zic ca te descurci si fara asa ceva. Cat despre amplificatoare, eu nu as risca sa le duc in 2 Ohm. Cu suficient curent e posibil sa duca aceasta sarcina dar eu nu as miza foarte mult pe stabilitatea lor in functionare. Nu te lega de ce ai acum...sau nu prea tare. Important e sa faci un lucru bun, chiar daca asta inseamna sa regandesti putin strategia.
__________________
www.melodix.ro
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 22-01-06, 23:44   #10
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

-ma intereseaza un spv35 (sau sp800), daca zici ca e de ajuns...dar nu acum, am alta prioritate.
-cu cablul eu ma gandisem la altceva, voiam sa pun cate un traseu pentru fiecare amplificator, adica 3 cabluri acumulator-amplificator (asa am crezut eu ca e mai bine, nefiind in cunostinta de cauza)
-nu m-am legat atat de tare de sculele pe care le-am achizitionat, si nici de JBL in general....dar mi-au facut impresie buna (iarasi nefiind in cunostinta de cauza) si totusi cred ca le mai tin o vreme, ca doar ce-am terminat cu achizitionarea lor si oricum nu mai iau pe ele cat am dat...nici pe departe.
-referitor la strategie, am inteles ca nu ai o parere foarte buna despre ce vreau eu sa fac (ti-am dat si pm, dar n-am primit raspuns) si nu inteleg unde anume gresesc; ideea e ca nu vreau ceva de competitie, ci pur si simplu nu eram multumit de un singur subwoofer+un singur amplificator si nici de \"puterea\" oferita de un head-unit pentru 4 coaxiale...vreau sa fac un montaj care sa ma multumeasca si cam atat...ma gandesc totusi sa renunt la pioneer de 20 cm coaxiale si sa iau 2 componente pentru gto 75.2; ar merita? si daca da, unde le montez in tico?
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 24-01-06, 01:10   #11
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default

in usi
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Old 24-01-06, 23:51   #12
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

nu au loc de geam, iar cu distantiere...mai bine le pun in tuburi de bass din carton presat
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -