Babanu, sunt sigur ca nu ai scris usor post-ul asta.
Oricum, capitolul incheiat anunta un nou capitol si pana la urma asta e tot ce conteaza. Sunt oameni care reusesc sa inteleaga performanta intr-o masina "anti SPL", o masina care nu reuseste nici sa tina caldura in ea, ca sa nu mai vorbim de presiune. Cred ca a fost o incercare frumoasa. Nu usoara, dar cu certitudine interesanta.
Dacia a depasit in cele mai bune momente 150 db @ 36 Hz iar pe muzica si la 42 Hz se apropia de 152 db. Pentru dimensiunea ei si pentru o caroserie care se deformeaza vazand cu ochii, este bine. Desigur, se putea si mai bine. Dar a fost suficient.
In seara asta am hotarat sa facem o ultima incercare cu montajul existent redus la esential. Cele 3 baterii deep cycle aproape la plin, respectiv 13,6V in repaus + o sursa de 150A. Cele doua amplificatoare Atomic AT-5000.1D si cele doua difuzoare Digital Designs 9515 g in incinta veche de la Plutoane, fara nici o modificare. Am stiut ca sarim de 151 cu acest montaj dar la fel stiam si ca difuzoarele sunt fortate in aceasta incinta din cauza acordajului complet nepotrivit, avand experienta ultimei etape la care masina si-a atins de fapt si recordul oficial.
La 0.5 Ohm pe amplificator si peste 13.3V in momentul masuratorii (volum maxim) difuzoarele au primit ceva mai mult decat pot sa duca conurile de hartie si spiderele normale, avand in vedere si problema acordajului incintei. Dar fiindca era ultima seara a doamnei am decis sa nu fim atenti chiar si cu riscul de a provoca defectiuni. Maine urma oricum o alta tura de masuratori inainte sa scoatem definitiv masina "din priza". Cu subsemnatul la volum am dat cateva probe ducand difuzoarele in excursie mecanica, in repetate randuri. Oricum erau programate la "imbunatatiri" pentru sezonul viitor.
In seara asta am numarat cu o Dacie Break in minus si doua DD 9515g care au cedat eroic, dar in nici un caz inutil. Se vor transorma in "ceva frumos". Un final potrivit, zic eu, pentru o masina care a reusit, atat cat a putut, sa conteze timp de doua sezoane.
Asa ca multumim participantilor la proiect, indiferent de implicare. Babanu (Stefan), Mamut (Cristi) si toti cei care si-au mai omorat timpul efectuand vreo lucrare la masina asta (inclusiv batutul in plafon sau aruncatul telefoanelor pe acesta), multumim si va asteptam la anul, cu telefoane si urechi....ceva mai rezistente.
Poze cu doamna si cu domnul, plus cateva din componentele vinovate pentru ultimele rezultate. Cele care conteaza.