Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Arata-ti sunetul! > Sistemul Audio de pe Masina Mea

Sistemul Audio de pe Masina Mea Sistemul Audio de pe Masina Mea

Reply
 
Thread Tools
Old 03-01-07, 15:26   #1
micutz

Stage 5
 
micutz's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 633
Default Renault Laguna II GT

Salutare ! Masina este un Renault Laguna 2 benzina de 120 CP. Sistemul este compus din urmatoarele componente:

HU - Clarion DXZ858
Difuzoare fata - Mac-Audio Protector 2.13
Difuzoare spate - stock, aproape anulate.
Amplif difuzoare fata - Phase Evolution RS2- 2X150W
Amplif subwoofer - Phase Evolution RS1 - 1X500 W
Subwoofer - Mac-Audio Absolute 304 - 300 W
Insonorizant - Brax si Dynamat
Manopera - regie proprie

Cea mai mare problema am intampinat-o la usile fata care sunt foarte prost gandite dpdv acustic, practic difuzorul este montat pe tapiteria de usa si nu are nici un pic de sprijin pe tabla. A doua problema a fost dimensiunea difuzoarelor care sunt de 13 si nu poti sa montezi sub nici o forma difuzoare mai mari fara sa modifici panoul de usa. Masina fiind una de toata ziua nu am dorit sa fac investitii uriase in acest sens. Asadar am optat pentru DLS R5A. La montaj am intampinat o alta problema: adancimea difuzoarelor. Aceste atingeau in macaraua de geam si iarasi ar fi fost nevoie de in inel pentru a le distanta un pic si ajungeam tot la modificarea panoului. Asa ca am cautat niste difuzoare mai putin adanci, Mac-Audio Protector 2.13. Pentru intepenirea usilor am folosit Dynamat si Brax cat a fost nevoie. Sunetul in fata e placut difuzoarele lucreaza corect, coboara suficient de bine, dar cel mai multumit sunt de faptul ca am eliminat orice vibratie parazita din usi.
Ca amplificare pentru fata am folosit un Phase RS2 de 2X150 W rms. Partea de bas este asigurata de un subwoofer Mac-Audio Absolute 304 in cutie bas-reflex de 300 W hranit de un amplificator monoblock Phase RS1 de 1X500 W rms.
Ce sa zic, sistemul suna bine, curat. Basu-ul este peste asteptari dpdv al calitatii, foarte controlat, are forta si se simt foarte bine si vibratiile produse de difuzor, este un difuzor surprinzator de placut.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Picture 018.jpg
Views:	357
Size:	636.0 KB
ID:	196160   Click image for larger version

Name:	Picture 019.jpg
Views:	250
Size:	604.1 KB
ID:	196161   Click image for larger version

Name:	Picture 023.jpg
Views:	276
Size:	702.2 KB
ID:	196162  

Click image for larger version

Name:	Picture 024.jpg
Views:	347
Size:	609.3 KB
ID:	196163   Click image for larger version

Name:	Picture 025.jpg
Views:	294
Size:	665.3 KB
ID:	196164   Click image for larger version

Name:	Picture 028.jpg
Views:	229
Size:	708.8 KB
ID:	196165  

Click image for larger version

Name:	Picture 031.jpg
Views:	202
Size:	634.0 KB
ID:	196166   Click image for larger version

Name:	Picture 033.jpg
Views:	277
Size:	509.2 KB
ID:	196167   Click image for larger version

Name:	Picture 035.jpg
Views:	317
Size:	584.5 KB
ID:	196168  

__________________
BE LOUD. KICK ASS.

Last edited by micutz; 03-01-07 at 15:28.
micutz is offline   Reply With Quote
Old 03-01-07, 16:49   #2
bulu

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 370
Default Re: Renault Laguna II GT

Si eu ma gandeam ca am usi proaste.Le-am vazut pastea si m-am mai incurajat un pic.Au facut buzunarul ala atat de lung de parca il umplii de nebunii.Daca ar fi dupa mine as vrea fete de usi fara buzunare.Oricum ai facut ceva avand in vedere cat de pretentioase sunt usile.Bafta in continuare.
bulu is offline   Reply With Quote
Old 03-01-07, 20:16   #3
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default Re: Renault Laguna II GT

locatia midbassilor e ok, dar tweeterul ala pus acolo s-ar putea sa nu fie asa de ok. Sunetul practic se reflecta din parbriz. Asta la masinile de competie e ideal, daca ai reusit sa faci parbrizul "sa cante" e ok, dar daca ti se pare ca suna ciudat ai putea incerca si su tw pe stalp.
__________________
Brax Matrix 3 way + Hertz ML5400D Sub + Genesis Series 3 Amps + Pioneer P9 Combo + Stinger interconnect & deepcycleS
LOCUL I - SQ Advanced 7Ch EMMA Romania Etapa Timisoara
LOCUL I - SQ Advanced 7Ch EMMA Romania Etapa Drobeta Turnu Severin
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Old 03-01-07, 22:01   #4
micutz

Stage 5
 
micutz's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 633
Default Re: Renault Laguna II GT

Intr-adevar din punct de vedere al auditiei pozitia difuzoarelor este foarte buna, dar usile lasa de dorit. Tweeter-ele de la Protector sunt placute, dar un pic cam agresive pentru gusturile mele asa ca am preferat amplasarea lor in locurile originale decat undeva in zona stalpului pentru a mai atenua un pic din impact.
Astept sa se mai lase un pic difuzoarele si apoi sa incerc niste reglaje ceva mai detaliate si facute poate de niste persoane ceva mai avizate.
micutz is offline   Reply With Quote
Old 03-01-07, 22:17   #5
micutz

Stage 5
 
micutz's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 633
Default Re: Renault Laguna II GT

Poze cu Head-unitul
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Picture 044.jpg
Views:	421
Size:	529.6 KB
ID:	196301   Click image for larger version

Name:	Picture 039.jpg
Views:	233
Size:	528.4 KB
ID:	196302  
micutz is offline   Reply With Quote
Old 04-01-07, 12:44   #6
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default Re: Renault Laguna II GT

ce mi-ar place si mie un olc asa bun de ascuns HU , mai ales ca al meu nu are fata detasabila
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Old 05-01-07, 00:30   #7
bulu

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 370
Default Re: Renault Laguna II GT

Ar fi tare sa aiba si niste butoane false sa para HU incorporat .Pozitionarea dif e buna dar sa-ti incapa doar de 13 nu e super.Cat de bune le-ai lua nu vor suna ca dif de 17 .Singurul lucru care nu imi place la sis tau e diferenta intre componente.Sunt de nivele total diferite.Oricum banuiesc ca nu te opresti aici ca nimeni ce a inrat in hora nu s-a mai oprit .Bafta in continuare si sa vedem modificari .

Last edited by bulu; 05-01-07 at 00:34.
bulu is offline   Reply With Quote
Old 05-01-07, 01:02   #8
micutz

Stage 5
 
micutz's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 633
Default Re: Renault Laguna II GT

Difuzoarele fata ar fi cele mai slabe din tot lantul comparativ cu restul sistemului. Pe viitor voi urmari sa le inlocuiesc cu altceva, dar am cautat un sistem care sa se incadreze in bugetul de 1000-1500 de euro. De-a lungul timpului mi-au trecut prin mana foarte multe difuzoare si aparate, iar alegerea difuzoarelor fata nu a fost ceva intamplator. Sunt niste difuzoare foarte corecte in bugetul de pana in 100 de euro. Subwoofer-ul de la Mac suna neasteptat de bine, primul difuzor de la ei ascultat de mine care intr-adevar stie sa cante.
micutz is offline   Reply With Quote
Old 31-01-07, 14:13   #9
marius_eugen

Stage 5
 
marius_eugen's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,497
Member of:
[INSANE RACERS]
Cool Re: Renault Laguna II GT

Recunosc eu canu sunt atat de cunoscator ca unii dintre voi , dar eu am incercat pe mai multe masini pozitionarea tweterelor pe bord , sunetul lovind in parbriz si va spun ca nu are acel efect de care spuneti voi , indiferent de marca , amplificate sau nu ... Pana nu se pozitioneaza tweterele astfel incat sa aiba cat de cat un unghi catre cel care asculta nu se vor auzi corect si clar , iar adancimea stage-ului si fadder-ul nu cred ca le poti regla corect ... Iar la difuzoarele din usi cred ca ar fi iesit muuult mai bine daca se instalau pe niste unele directionale ( sub unghi ) catre in spate-sus ... nu mai avei probleme nici cu primele difuzoare care spui ca-ti atingeau de geam , se crea si o mica incinta care tratata corespunzator era un castig , cat despre sunet ... era altfel ... Eu iti recomad ceva Focal-uri pt fata sau daca vrei ceva mai ieftine Hertz-urile Energy sau chiar Dieci , ambele sistem ar fi bune ... Asta este parerea mea bineanteles ... La cabluri si insonorizare ce ai folosit mai precis si unde ca nu am vazut poze cu detalii ???
marius_eugen is offline   Reply With Quote
Old 31-01-07, 16:41   #10
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default Re: Renault Laguna II GT

Marius... Daca tu nu ai auzit sau nu ai reusit nu inseamna ca nu se poate. Sunt masini in care, din cauza configuratiei bordului, reusesti sa pozitionezi optim tweeterul folosindu-te de reflexiile din parbriz. Caz valabil si pentru difuzoare de medii. Nimeni nu a spus ca e simplu, dar e posibil. Asta nu inseamna ca e solutia optima sau ideala. Dar de multe ori cand nu poti sa modifici bordul lucrezi cum iti dicteaza masina. Depinde si de pretentii...
Cat despre orientarea difuzorului din usa si incinta cu care lucreaza, din nou se pot spune multe. Exista cazuri in care difuzoarele pozitionate in locasul de fabrica focalizeaza perfect stage-ul pe bord. Depinde de la caz la caz. Exista si cazuri cand difuzorul "se potriveste" atat de bine cu litrajul usii incat nu mai e nevoie de nici o incinta. Sau mergi la noroc si incercari, sau mergi pe specificatii exacte si construiesti o incinta separata.
Nu prea exista solutia ideala asa ca pana la urma ramane de apreciat rezultatul, lucru pe care-l facem greu din poze. Cum ajungi la acel rezultat....din nou, detalii. Surprizele apar de unde nu te astepti.
__________________
www.melodix.ro
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 01-02-07, 09:29   #11
micutz

Stage 5
 
micutz's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 633
Default Re: Renault Laguna II GT

Conectica folosita este de la Dietz si Stinger. Panourile de usi sunt foarte prost gandite din punct de vedere al incintei si a modului de fixare a difuzorului pe usa. Singurul lucru bun este pozitionarea destul de sus a difuzorului care creeaza o imagine buna. Se puteau face niste inele, se putea face si o mica incinta, se puteau face multe, dar nu am vrut modificarea panoului de usa. Daca ar fi sa modific panoul, atunci as merge pe un difuzor de 16 ptr un randament mai bun si poate un sistem pe 3 cai. Asta poate pe viitor.
micutz is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -