Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Competitii Car-Audio > SPL (Presiune Sonora)

Reply
 
Thread Tools
Old 29-10-05, 22:51   #1
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default Prepararea masinilor pentru dBDrag

Consider util un topic care sa trateze prepararea masinilor ce vor participa in competitiile dBDrag.
Discutii referitoare la alegerea categoriei de participare pina la \"secretele\" cistigului in decibeli,sau orice este legat de realizarea practica a masinilor.
Voi incepe cu atasarea unei pagini dintr-un tratat de specialitate,care poate fi considerat unul din primii pasi FOARTE importanti in intelegerea fenomenului de presiune in habitaclu,functie de citiva parametri de baza.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	db_278.jpg
Views:	343
Size:	237.5 KB
ID:	48432  
__________________
Quality first !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 02:07   #2
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Super tareeee. Mai vrem ponturi !!! :P Daca i mi iau 4 difuri de 2.500.000 de 250w RMS si le pun in serie cate doua si poi in paralel sa dea statia in ele cu 1100w RMS in 4ohmi si le si pun in incinte BR fac o treaba... Dar nu o sa fac manevra asta Dar e BINE de stiut pt unii !!! :P
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 02:16   #3
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Dar daca e asa cum zice \"cartea\" ... cum de cei de la Wizards au \"pierdut\" cand au mutat incinta mai in fata ???
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 02:18   #4
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Aaaaa hai ca m am prostit ,vb singur si m a si lasat memoria La ei parca a fost din cauza gresirii frecventei nu ?
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 12:59   #5
WISE GUY

Stage 3
 
WISE GUY's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 123
Default

In momentul mutarii incintei mai in fata, frecventa trebuia schimbata. Neavnd cum sa facem teste inainte ai vazut rezultatul! Chiar si in mod normal noi foloseam frecventele intre 57 si 63 si am scos 141.3 dB, iar dupa cand s-au facut masuratori la 47 au fost 145 dB.
Cu siguranta, urmatoarea etapa va creste media tuturor. Asteptam cu interes!
__________________
YOUR PASSIONS.OUR OBSESSIONS
WISE GUY is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 13:22   #6
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default

Scrie in josul paginii de unde este extras. Mai cautati pe net ca exista materiale in acest sens. NILS...chestia cu difuzoarele ieftine e relativa. Te incurca ceva parametrii mecanici si electrici, cum ar excursia maxima si pastrarea fortei motorului pe toata cursa bobinei in functionare. WISE GUY.....teoretic trebuia sa dati cu frecventa mai inalta cand ati mutat incinta in fata. Practic asta ajuta cand ai un wall si masina cu frecventa de rezonanta ridicata. Nu e cazul SW-ului de la Peugeot. Cu modelul in 2 usi se putea sa tina figura. Ti-o spun din incercari proprii. Cand incinta a fost montata in spate indreptata spre plafon distanta calculata pana la senzor era destul de mare si daca mai stai sa calculezi si din cate planuri reflecta spre parbriz...se aduna. Acolo cred ca ati dat destul de jos si a sarit la 145. Stiti si voi ca se poate si mai bine.

Invatam, invatam, invatam!
__________________
www.melodix.ro
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 13:32   #7
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Sunt multe \"secrete\" pe care abia acum le descoperim...
Cred ca ar trebui abordata fiecare masina in parte,vazut unde s-a procedat gresit,si stabilit ce anume e de facut pentru obtinerea unui scor cit mai mare cu sculele existente.
Firma noastra,( in limita cunostintelor ),ofera consultanta gratuita,indiferent de brandurile existente pe masina !
In curind,se vor putea face masuratori gratuite la masinile in pregatire pentru dBDrag.
Spor la treaba !!!
saxo is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 19:44   #8
dani

Stage 2
 
dani's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 58
Default

uite inca o \"carte\" cu sfaturi despre cum sa construiesti o masina de SPL (era pt emma, dar teoria e aceeasi)

Exista si pt sound quality ... dar e off topic
Attached Files
File Type: pdf splinstall_635.pdf (88.3 KB, 139 views)
dani is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 20:07   #9
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Pune si pt SQ ca nu cred ca o sa zica cineva ceva :P Sau daca nu trimite mi te rog si mie pe PM.
MERCI
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 20:14   #10
NILS_BUCURESTI
Midnight Racers Member

Stage 5
 
NILS_BUCURESTI's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 757
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
Default

Am vazut CONDENSATOR in schemele alea... :P :P :P
NILS_BUCURESTI is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 20:15   #11
vpower16v

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 757
Member of:
[Competitor CNCA]
Default

eu nu ma supar.......tot c este despre sunet in masina fie spl fie sq este bun.......trebuie sa invatam!
vpower16v is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 20:26   #12
TAZ

Stage 5
 
TAZ's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 607
Member of:
[Competitor CNCA]
Default

Nu cred ca se supara nimeni (chiar daca e offtopic), pune-l si pe ala...
Sau il dai pe PM la toata lumea
TAZ is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 21:38   #13
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default

Continuam:
Primul pas e stabilirea categoriei in care se va concura.
Urmatorul pas e studierea amplasarii incintei.In functie de pozitionarea ei se stabileste frecventa care va fi folosita in concurs.
Urmeaza alegerea difuzorului si a amplificatorului.
Dupa care se calculeaza incinta functie de frecventa ce va fi folosita.
Foarte sumar,cam astia sunt pasii ce trebuiesc urmati in prepararea masinii.
Evident ca sunt multe alte lucruri importante care trebuiesc luate in calcul,cum ar fi dimensionarea cablajelor,antifonare,baterie,etc...Dar asta e alta poveste.

Vreau sa dau exemplu o masina la care cu ceva modificari minore poate scoate un scor MULT mai bun decit cel care l-a obtinut in concurs:
E vorba de mamut ( renault megane ),care are nevoie de o baterie si o \"mica\" schimbare in configuratie.
saxo is offline   Reply With Quote
Old 30-10-05, 23:29   #14
vpower16v

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 757
Member of:
[Competitor CNCA]
Default

un sfat care sincer e greu d urmat si greu d pus in practik pt k volumul incintei devine ff mare dar pt spl este baza...ideea este sa afli suprafata difuzorului (sd ul) si sa faci suprafata portului BR cel putin cat sd ul difuzorului sau chiar 1,5x mai mare .dar inainte de asta trebuie stiuta frecventa pe care se va lucra in masina , si dupa calculam BR pe aceea frecventa .totul se bazeaza p faptul k la frecventa de acordaj dintre incinta si difuzor mai tot sunetul este produs de port si nu d incinta...mai sunt multe de zis ..dar cu pasi mici ...
__________________
ps: Cumpar vinyl-uri audiofile in stare buna, fara zgarieturi, rog seriozitate !

gen muzical cautat : manele
vpower16v is offline   Reply With Quote
Old 31-10-05, 01:17   #15
ReLLaXX

Stage 5
 
ReLLaXX's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,977
Member of:
[Registered Users]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[Competitor CNCA]
Default

Dezvoltand ideea, porturile la asemenea incinte vor avea dimeniuni foarte mari incercand evitarea unei viteze exagerate a aerului la iesire si de asemenea pastrarea group-delay-ului in limite rezonabile (30 ms imi pare rezonabil). Aproape toate softurile de calcul prezinta dimensiunile portului in cazul ideal in care acesta e liniar si nu montat din doua sau mai multe piese, la unghi. Portul montat la unghi are nevoie de o re-calculare a dimensiunilor pe care softul nu o face. Acelasi lucru e valabil si pt porturile de tip horn.

vpower....portul se acordeaza la aprox. 7 Hz sub frecventa de lucru necesara spatiului.

Totul in pasi mici...
ReLLaXX is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -