Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Cluj

Reply
 
Thread Tools
Old 11-12-05, 00:37   #1
NightRider

Stage 5
 
NightRider's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 554
Member of:
[Moderators]
[Sun Racers]
[VW]
Default Catre cei ce se pricep la Diesel Tuning

...deci cum zice topicu, tot ce inseamna diesel tuning, ce se poate face la un motor diesel sa il faci mai puternic ?...in afara de cip sau power box...

filtre, turbo, intercooler, chestii d-astea, ce se poate si ce nu merita
__________________
"I'm not insane, i'm perfectly normal, the world is insane..."

I drive a Bora with style :P
NightRider is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 11:55   #2
RA_2fast4u
Ford Driver

Stage 5
 
RA_2fast4u's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 2,611
Member of:
[FORD]
[FOTO]
Default

daca tot veni vorba....... cam cat ar costa un cip(bun) pt un motor de 2.5TDI 150 hp(audi a4) si cam ce putere iti ofera? (p.s e adevarat ca scade consumurile la turatii mai mici?)
a si de asemenea acelasi lucru pt un 2.0 TDI 116 hp(ford mondeo)
ms
RA_2fast4u is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 12:28   #3
NightRider

Stage 5
 
NightRider's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 554
Member of:
[Moderators]
[Sun Racers]
[VW]
Default

pt toate motoarele turbo aspirate i 385 de euro la aspad si cam tot pe acolo la dim sport, altii nu stiu...
NightRider is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 21:21   #4
hg

Stage 3
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 144
Default

2.9 tdi? sprinter (120hp) cam ce putere se poate scoate cu un cip? sau alte metode?! care sa fie garantate ca nu distrug motorul in urmatoarele cateva mii de mers sportiv??
hg is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 21:35   #5
NightRider

Stage 5
 
NightRider's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 554
Member of:
[Moderators]
[Sun Racers]
[VW]
Default

http://www.upsolute.com
NightRider is offline   Reply With Quote
Old 14-12-05, 12:13   #6
tekno

Stage 5
 
tekno's Avatar
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 4,482
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Catre cei ce se pricep la Diesel Tuning

Quote:
Originally Posted by \"NightRider\"
...deci cum zice topicu, tot ce inseamna diesel tuning, ce se poate face la un motor diesel sa il faci mai puternic ?...in afara de cip sau power box...

filtre, turbo, intercooler, chestii d-astea, ce se poate si ce nu merita
multa lume de aici nu are habar cu ce se mananca tuningu la benzinare da la dieseluri...
eventual intreaba-i pe reisarii astia de nr de tel a lu' Doru
__________________
tekno is offline   Reply With Quote
Old 14-12-05, 12:19   #7
ZanDer

Stage 5
 
ZanDer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,913
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

oricum ... nu costa nimic sa intrebi ...
ZanDer is offline   Reply With Quote
Old 14-12-05, 15:30   #8
NightRider

Stage 5
 
NightRider's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 554
Member of:
[Moderators]
[Sun Racers]
[VW]
Default

scuzati-mi nestiinta... ... dar cine e acest Doru si cu ce ar putea sa ma ajute?
NightRider is offline   Reply With Quote
Old 17-12-05, 00:21   #9
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 62
Default

Deci sa vedem. Discutam despre motoare diesel moderne (injectie directa, comandata electronic) cu turbina (si de cele mai multe ori cu intercooler).

In aceasta categorie se integreaza motoarele TDI, HDI, DCI, TDCI, CDI, CTDI, CRDI si altele.

Intr-un motor cu combustie interna (benzinar sau dizelar) puterea si cuplul sunt determinate in principal de cantitatea de combustibil arsa. Mai mult combustibil ars mai multa putere. Totusi sunt restrictii in sensul ca un benzinar trebuie sa aiba un raport fix aer/benzina (1 la 16?) iar diesel-ul desi are o plaja larga (1 la 10 pana la 1 la 200 - ralanti) tot nu poate arde oricata motorina cu infim de putin aer.

Cipul regleaza cata motorina se va injecta in functie de diversi parametrii: apasarea pedalei de acceleratie, presiunea aerului de supraalimentare, turatia motorului, limitarea de cuplu si altele.

Topicul intreba ce alte chestii in afara de cip merita/se pot face pentru a mari puterea la un dizelar modern. Pai in sunt doua categorii de modificari pentru putere:

a ) marirea cantitatii de motorina admisa
b ) marirea cantitatii de aer admis

la a ) avem cip si eventual duze marite la TDI-uri non-PD (box-ul e depasit de mult si nu il mai mentionam)
la b ) avem intercooler mai mare, turbina mai mare. As mai fi putut prezenta injectie de apa in admisia de aer dar cream discutii lungi si inutile - ajuta dar e mai delicata treaba. Mai merge aici si NOS (da, pentru Diesel!) dar e cam extrem si rar se apeleaza la aceasta solutie.

Turbina mai mare costa incepand de la 500$, Intercooler marit de pe la 800$ si duzele incep de pe la 300$ (setul) - la TDI-uri non PD.

Evident ca atunci cand modificam cantitatea de aer admisibila si / sau cantitatea de motorina admisibila trebuie sa avem un set de mape (ciptuning) gandit pentru aceasta combinatie altfel nu vom obtine decat nimic sau foarte putin in plus.

Va urma
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 17-12-05, 00:53   #10
doru

Stage 3
 
doru's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 132
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"andREI23\"
b ) avem intercooler mai mare, turbina mai mare. As mai fi putut prezenta injectie de apa in admisia de aer dar cream discutii lungi si inutile - ajuta dar e mai delicata treaba. Mai merge aici si NOS (da, pentru Diesel!) dar e cam extrem si rar se apeleaza la aceasta solutie.
debitmetru de aer?
,egr?
doru is offline   Reply With Quote
Old 17-12-05, 00:56   #11
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 62
Default

adica?
Debitmetru de aer si EGR ai din fabrica (de prin '94 la toate diesel-urile respectabile). Eu am anulat EGR-ul (nu din motive de performanta ci sa previn depunerile in galeria de admisie) iar debitmetrul este o buba a TDI-urilor de prin 1997 inspre 2004 deoarece este un model Bosch nereusit.
Schimbat cu un Pierburg solid nu mai ai treaba cu el. La TDI-urile 1994-1996 acesta vine stock Pierburg.


Editare ulterioara: Presupun ca nu te referi la vreun model de debitmetru de aer sport care are elementul activ intr-o gaoace mai putin restrictiva (cum am vazut la BMW) ca ala daca iti da o zecime de cal putere in plus este mare minune.
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 17-12-05, 09:50   #12
NightRider

Stage 5
 
NightRider's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 554
Member of:
[Moderators]
[Sun Racers]
[VW]
Default

multumesc pt replay-uri...chiar era timpul se gaseasca cineva care se pricepe ...deci vreu sa intreb care ar fi pasii pt a face chestiile astea, adica ce nu merge fara ce si care trebuie facut innainte de care ?

dupa cum am inteles eu, ar trebui facuti asa : Intercooler mai mare - Turbo marit si remap- kit de inductie - evacuare sport fara toba cu teava de diametru marit de la saxofon pana in spate si eventual de-cat...va rog corectati-ma...

multumesc anticipat.
NightRider is offline   Reply With Quote
Old 18-12-05, 16:57   #13
doru

Stage 3
 
doru's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 132
Default

nu ma refeream fa faptul ca exista sau nu pe masina ci la faptul ca trebuie schimbate si acestea;
odata aduse modificari la turbo,intercooler si ecu,apar urmatoarele probleme:
-egr automat se va infunda in aprox 5000km
-debitmeru de aer nu va permite trecerea cantitatii de aer necesara pentru un amestec perfect, din aceasta cauza majoritate masinilor diesel cu cip tuning scot fum negru adica motorina nearsa;nu sunt imp cai obtinuti prin scimbarea lui ci amestecu obtinut
-alta problema la schimbatea turbinei adica inlocuirea cu una mai mare va fi pierderea puterii in turatii joase,o solutie mai ieftina si mai practica fiind montarea unei valve blow off care sa descarce presinunea de pe turbina,avand in vedere ca la montarea unui cip mai performant aceasta presiune se mareste mai mult decat poate turbina originala a masini
doru is offline   Reply With Quote
Old 24-12-05, 15:42   #14
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 62
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"doru\"
nu ma refeream fa faptul ca exista sau nu pe masina ci la faptul ca trebuie schimbate si acestea;
odata aduse modificari la turbo,intercooler si ecu,apar urmatoarele probleme:
-egr automat se va infunda in aprox 5000km
-debitmeru de aer nu va permite trecerea cantitatii de aer necesara pentru un amestec perfect, din aceasta cauza majoritate masinilor diesel cu cip tuning scot fum negru adica motorina nearsa;nu sunt imp cai obtinuti prin scimbarea lui ci amestecu obtinut
-alta problema la schimbatea turbinei adica inlocuirea cu una mai mare va fi pierderea puterii in turatii joase,o solutie mai ieftina si mai practica fiind montarea unei valve blow off care sa descarce presinunea de pe turbina,avand in vedere ca la montarea unui cip mai performant aceasta presiune se mareste mai mult decat poate turbina originala a masini
Hai sa vedem:
1. EGR-ul cum sa se infunde dupa 5000 km?! Ma rog, pentru cei perfectionisti (ca mine de ex ) se poate anula EGR-ul total.

2. Restrictia de aer nu este debitmetrul ci este turbina si/sau intercooler-ul, asta cu debitmetrul ca restrictie nu am auzit nicaieri. Singurul lucru legat de asta am vazut un debitmetru sport pentru un BMW de 2 litri benzinar. Atat. Amestec nu prea exista la Diesel-urile moderne pentru ca au injectia direct in camera de aer. Acolo injectia se transforma direct in ardere fara sa mai putem vorbi despre un amestec.

3. O turbina mai mare ca gabarit va fi mai lenta in \"pornire\", sau mai exact va avea o intarziere specifica (turbo lag) mai mare decat una mai mica dar odata pornita va genera mai multa suprapresiune si mai consistent. Blow-off valve-ul sau dump valve-ul nu este o solutie pentru Diesel ci doar pentru benzinare. Diesel-ul nu are clapeta de acceleratie ci are admisia de aer directa neobstructionata deci aceste dispozitive sunt perfect inutile.
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 23:19   #15
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Catre cei ce se pricep la Diesel Tuning

Explicati-mi va rog ce rol are egr-ul si ce implica eliminarea acestuia(avantaje si dezavantaje). Am citit ca blow off la diesel afecteaza turbina....e adevarat?Eu am 2.0 tdi pd 140 cp cu unichip si ma gandeam sa montez un blow off nu doar pt zgomot ci si pt a proteja turbina. Merita???
Avionu is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -