Drift Section - Sideways Action Totul despre Drift: Proiecte, Evenimente, Poze, Filme, etc. |
08-06-10, 16:55
|
#1
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Da, stim ca te-ai gandit sa te apuci de drift. Nu nega! Ei bine, ne-am decis ca e timpul sa aflii - nu este deloc greu si costisitor! Iti vom prezenta ce au facut si altii, cum au facut... Cum ia nastere o masina de drift, cu toate etapele sale. Esti pregatit?
Despre drift am tot povestit - cum se face, cine-l face si de ce il face. Asa ca vom intra direct in subiect. Ce masina sa aleg pentru un proiect de drift? La unison, vei primi acelasi raspuns - una cu tractiune spate.
O masina de debutant, fara prea multe pretentii, poate fi fabricata si cu un buget de 2000 de Euro, in timp ce una de KOE, cu roll-cage si modificari multiple, poate ajunge chiar si la 20.000 Euro.
BMW E30 - Ursuletul este probabil cea mai la indemana alegere pentru un drifter debutant din Romania. Motivele sunt simple - costuri de achizitie foarte mici, piese de schimb peste tot, motoare puternice foarte variate si ieftine, tractiune spate si autoblocante cate doresti. Nu putini sunt cei care alearga pe urs in Campionatul National de Drift sau in cel European, King of Europe. In plus, un urs este foarte usor - alt avantaj foarte important la o masina de drift.
BMW E36 - succesorul ursului, Pisicuta, este si ea una din masinile preferate pentru drift. Campionul din 2009 de la King of Europe, Adam Kerenyi, a castigat campionatul cu un BMW E36. Tractiune spate, costuri mici, piese uzuale, motoare multe la alegere.
Toyota Corolla AE86 - o masina popularizata de celebrul drifter Keichi Tsuchiya, dar si de seria de desene animate japoneze, Initial D. O Toyota fiabila, cu suspensii reglabile, tractiune spate, motoare foarte bune si in acelasi timp o caroserie echilibrata. Din pacate, popularitatea sa face si ca un AE86 sa fie destul de scump. O masina nu tocmai recomandat incepatorilor.
Nissan Cefiro A31 - o masina sedan populara in Statele Unite si in Japonia, ieftina, dar foarte echilibrata. Este rezultatul unui amestec dintre Skyline si S13. O masina ce permite montarea motoarelor peformante precum SR20DET foarte usor. Din pacate, aproape imposibil de gasit in Romania, insa foarte ieftina.
Nissan S13 - cel mai ieftin Nissan de drift in doua usi. Cu putin noroc vei gasi varianta cu motorul SR20DET stoc, desi majoritatea vin cu KA18 sau KA24, pe care ulterior oricum le vei schimba cu cel de 2.0 turbo. Suspensii reglabile, tractiune spate, fiabilitate, masina turbo, piese usor de procurat. O masina care este intalnita si in Campionatul National de Drift.
Nissan S14 - un Nissan sport ceva mai scump, care insa este des intalnit cu cutie automata. Aceasta poate fi schimbata cu una manuala foarte usor. S14 este o masina foarte buna de drift, usor de ridicat puterea motorului cu piese de tip bolt-on, piese de schimb usor de procurat.
Nissan Skyline - aici putem vorbi de R32, R33, R34. Ceva mai scumpe ca S12 si S14, insa cu motoare excelente, mai puternice si foarte "tunabile". Exista si la noi in campionat 3 Sky-uri, cu motoare de 2.5 Turbo. Un Skyline R32 stoc cu volan pe dreapta poate fi procurat cu un pret de pana in 5000 de Euro, neinmatriculat. Cu putine modificari la diferential si suspensie, poti participa direct la o etapa de drift, cu restul masinii stoc.
Mazda RX-7 - una din cele mai frumoase masini de drift. Din pacate, motorul nu este unul foarte fiabil. Piese din abundenta numai in Japonia din pacate, la preturi destul de piperate. O masina cu tractiune spate, foarte echilibrata, vedeta si in filmul Tokyo Drift, insa este recomandata celor cu un buget mai zdravan.
In afara de aceste exemple, mai sunt masini cu tractiune spate ce pot fi adaptate si modificate pentru drift. Printre acestea mai amintim Ford Sierra, Alfa 75, BMW E34, Mazda RX-8, etc. Insa principalul factor care le trage in jos este greutatea ridicata.
Pentru a ilustra mai bine cum se construieste o masina de drift, tunerii de la Auto Industriya au ales un Nissan Cefiro din 1989 pe care l-au modificat pas cu pas. Vom prezenta si noi etapele pe care acest Nissan le-a trecut pentru a ajunge o masina de drift. Modificarile sunt pur orientative si pot face subiectul oricarui proiect de drift.
Before...
... and after!
Va urma: motorul, diferentialul si electronica.
|
|
|
08-06-10, 20:06
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 609
Member of: [Suzuki]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
cel mai interesant articol pe care l`am citit in ultima vreme pe 4tuning abia astept continuarea ... Thank`s !
|
|
|
08-06-10, 22:13
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,590
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Nissan Cefiro A31 - o masina sedan populara in Statele Unite si in Japonia, ieftina, dar foarte echilibrata. Este rezultatul unui amestec dintre Skyline si S13. O masina ce permite montarea motoarelor peformante precum SR20DET foarte usor. Din pacate, aproape imposibil de gasit in Romania, insa foarte ieftina.
am fost curios daca chiar este asa de greu de gasit
in concluzie-nici macar pe mobile de nu am gasit
interesant articol
|
|
|
13-06-10, 19:59
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 892
Member of: [Hyundai]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
__________________
|
|
|
17-06-10, 11:12
|
#5
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 2 - Motorul, transmisia si electronica
A doua parte de DIY Drift Car se refera la cea mai importanta componenta a masinii: motorul. Data trecuta am dat cateva exemple de masini care se preteaza modificarilor de drift. Ca si studiu de caz, am ales un Nissan Cefiro. Pasii de urmat sunt aceiasi la orice masina, iar acum vom vedea ce motor sa alegem si cum ajunge puterea la roti.
Motorul - inima masinii de drift
Vorbim de Nissan, iar primul lucru care ne trece prin gand este un RB20DET, adica un motor de 2 litri, 6 cilindri in linie, supraalimentat de o turbina ceramica si intercooler. Acest motor este de tip "bolt-on" pe Nissan-ul Cefiro pe care il modificam in aceasta serie. Dar acelasi motor se potriveste si pe alte modele de Nissan prezentate data trecuta ca fiind apte si potrivite de drift. Motorul produce 215 cp stoc la 6400 rpm si are un cuplu de 265 Nm la 3200 rpm.
Motorul, evident, foarte capabil, a simtit nevoia de cativa cp in plus. Asa ca au inceput modificarile: o pompa de benzina Airtex si o evacuare de 3" Fremuff Dift-Spec, asa, de incalzire... Dupa care, motorul a fost dus la un tuner specializat. O admisie custom a fost montata, cu filtru HKS Super Power Flow, iar galeria de admisie a fost modificata, tot custom, pentru o mai buna inductie a aerului. Intercoolerul nou de aluminiu a primit un kit complet de tevi de aluminiu si furtune Sard. In plus, un regulator de presiune al benzinei tot de la Sard, simultan cu modificarea rampei originale de injectoare. Tot producatorul Sard a dat si un blow-off pentru Nissan. Pentru a regla si presiunea in turbo, un boost-controller Turbosmart, alaturi de un ceas de boost Sard tin in permanenta controlul asupra presiunii, ca nu cumva sa apara detonatii nedorite. Uleiul la motor a fost schimbat cu Double-Ester 100% Sintetic, model Motul V300. Un nou radiator de apa a fost montat, complet din aluminiu, umplut cu antigel Motul Inguel.
Iata ca numai cu cateva modificari minore, fara a umbla in interiorul motorului sau chiar la turbina, masina a devenit ceva mai puternica - un motor cu o putere in jurul valorii de 300 de cp.
Transmisia
Esential pentru orice masina de drift este diferentialul blocant. A fost montat un diferential Nismo LSD, iar carcasa a fost schimbata cu una de la Nissan Silvia, care, datorita aripioarelor de racire, ajuta foarte mult cand masina merge lateral. In plus, ambreiajul stoc a fost schimbat cu unul metalic cu 6 petale, iar placa de presiune a fost modificata sa reziste la transferuri de putere mai mari. Uleiul de transmisie a fost schimbat cu Motul Gear 300 ce ofera protectie in timpul stresului survenit in timpul driftului.
Electronica
Coloana vertebrala a oricarei masini este sistemul electric. Iar creierul, de unde pleaca toate comenzile, este ECU - Engine Control Unit. Pentru intregul sistem electric, masina a fost dusa la un tuner specializat pe asa ceva. Electronica a fost schimbata din bara in bara pentru ca noul motor nu este stoc ci provine de la un Skyline R32 GTS. A fost adaugat totodata si un sistem de eliberare rapida, in caz ca motorul necesita servisare majora.
Dupa ce firele au fost trase si masina a functionat cum trebuie, a fost adaugat la ECU o unitate Nistune, ce permite modificarea parametrilor. Astfel, motorul poate primi mai multa benzina, aer sau diferite alte elemente pot fi modificate. Aceste reglaje fine au fost realizate pe un stand Dyno. Rezultatul a fost de 250 de cp la roata cu interne stoc.
Va urma: intarirea sasiului, sistemul de franare si suspensie
|
|
|
29-06-10, 15:02
|
#6
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,661
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 3 - Sasiu, frane si suspensie
Dupa ce am vazut in primele doua episoade de DO IY YOURSELF - Drift Car cum sa alegem o masina pretabila pentru drift si ce motor ii puntem, acum am ajuns la detalii mai fine. In acest episod aflam cum trebuie sa rigidizam sasiul, ce upgrade trebuie sa facem la frane si cum intarim suspensia masinii. Spor la treaba!
Pregatirea sasiului - rigidizarea
O masina stoc de fabrica este facuta sa tina doar la anumite forte si sarcini induse de catre stilul de condus. Din pacate, o masina originala nu este conceputa sa reziste la presiunile care apar in momentul in care se face drift cu ea. Asadar, este de preferat ca sasiul si caroseria unei masini de drift sa fie rigidizate. Cea mai buna metoda pentru a face asta este sudura. Insa nu orice sudura si nu oricum. Un service specializat stie exact unde sa faca punctele de sudura si ranforsarile caroseriei pentru a deveni o masina tare, rigida, rezistenta la fortele gravitationale foarte mari care apar in timpul derapajelor controlate. Ranforsarea se face cu motorul scos. Sudurile sunt de obicei la oalele amortizoarelor, in punctele de rezistenta de la stalpi si in zonele de imbinare cu puntile fata/spate. In general, orice loc in care se leaga prin suruburi caroseria de sasiu sau puntile de caroserie (daca este aeroportata) trebuie intarite. In cazul de fata, pentru o rigidizare si mai buna, s-a montat un rollcage special. Si, asa cum ii sta bine oricarei masini de drift, bare fata/spate de rigidizare (intre oalele amortizoarelor).
Suspensia
Pentru a putea controla mai bine masina in drift, este obligatoriu o suspensie buna. In cazul de fata, la Nissan-ul Cefiro, puntea spate a fost inlocuita cu una de R32, ce permite montarea unui diferential special de curse. Ca si kit de suspensie, a fost ales un XYZ Racing Super Sport Coilover Kit de la Makna Marketing. In plus, nici flansele de amortizor si nici barele anti-ruliu nu au fost lasate stoc, acestea fiind modificate custom pentru a rigidiza sasiul.
Pentru o mai buna intarire este de preferat sa fie schimbate si barele de torsiune (pentru masinile care au asa ceva) pentru a regla suspensia din toate punctele de vedere. La fel si bratele inferioare si superioare, pentru a putea regla unghiul rotilor. In principal, kitul de suspensie este principala parte ce trebuie schimbata, dar daca dorim performanta, trebuie si bratele (bascule) dar si alte elemente ale sistemului de suspensie si directie. Insa, pentru o masina primara de drift, suspensia - amortizoare si arcuri - este deajuns.
Franele
La fel de importante ca si suspensia sunt considerate franele masinii. Daca masina ta de drift nu franeaza, ai toate sansele s-o lovesti de parapet si sa faci accident. In cazul de fata, au fost montate discuri si etriere de la un Nissan Skyline R32 GT-R. Aceste frane vin cu discuri perforate pentru toate cele 4 roti, iar etrierele sunt unele performante - pe fata au cate 4 pistonase si pe spate su cate 2. Discurile de GT-R merg totodata si cu fuzetele care au distanta intre prezoane de 5x114,3, fapt care permite montarea unei largi game de jante. Pentru a da si o nota stilistica sistemului de franare, etrierele au fost vopsite cu vopsea rosie, speciala, care tine la temperaturi mari.
Astfel, cu piese bolt-on de la modele Nissan mai performante, suspensia si franele de pe al nostru Nissan Cefiro au fost upgradate si gata de drift. In episodul urmator vom detalia cateva elemente legate de forma si functionalitate. Ca, pana la urma, driftingul este legat de spectacol si masina trebuie sa si arate bine!
|
|
|
12-01-11, 11:00
|
#7
|
Stage 2
Join Date: Aug 2009
Posts: 38
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Salut!
M-am interesat de niste preturi pentru masinile enumerate mai jos , mai precis S13 si S14, zici in postul tau ca S13 daca ai noroc il gasesti cu manuala pe SR20DET(din ce am vazut eu si in anglia si in germania din 30 de masini una nu a avut SR20DET pe ea de serie, numai 1.8, si erau pe la pretul de 1000 - 1500 - 1800 de euro) sa zicem ca as lua-o la 1000 de euro masina, iar un SR20DET costa de la 1100- 1200 euro in sus , asta inseamna undeva la 2200 2500 de euro masina cu noul motor, buuun, pai daca verifici pretul la un S14, de serie care are deja SR20DET pe ea , o poti gasi lejer la 2500 2700 de euro, si deci nu prea ai un motiv sa cumper S13 , sa te chinui sa i pui motor pe ea etc cand poti sa iei S14 direct si sa te apuci de modificari. zi-mi daca gresesc undeva...amandoua au cam aceeasi greutate de serie, difera de 50 de kg S14 de S13, mai mult...pt ce sa optez
|
|
|
12-01-11, 22:51
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 423
Member of: [Nissan] [MERCEDES] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Quote:
Originally Posted by Disclaimer
Salut!
M-am interesat de niste preturi pentru masinile enumerate mai jos , mai precis S13 si S14, zici in postul tau ca S13 daca ai noroc il gasesti cu manuala pe SR20DET(din ce am vazut eu si in anglia si in germania din 30 de masini una nu a avut SR20DET pe ea de serie, numai 1.8, si erau pe la pretul de 1000 - 1500 - 1800 de euro) sa zicem ca as lua-o la 1000 de euro masina, iar un SR20DET costa de la 1100- 1200 euro in sus , asta inseamna undeva la 2200 2500 de euro masina cu noul motor, buuun, pai daca verifici pretul la un S14, de serie care are deja SR20DET pe ea , o poti gasi lejer la 2500 2700 de euro, si deci nu prea ai un motiv sa cumper S13 , sa te chinui sa i pui motor pe ea etc cand poti sa iei S14 direct si sa te apuci de modificari. zi-mi daca gresesc undeva...amandoua au cam aceeasi greutate de serie, difera de 50 de kg S14 de S13, mai mult...pt ce sa optez
|
Daca te uiti la 200-300 euro diferenta atunci iati un BMW,ca iesi mult mult mai ieftin,si S14 daca iei cu modificarile pe care trebe sa le faci mai bagi lejer 6-7 mi de euro.S13 gasesti cu SR20DET cu cutie manuala dar numai in japonia.
Gandeste de 10-20 de ori si ia o singura hotarire,cea mai buna pt tine,Bafta
|
|
|
14-01-11, 11:44
|
#9
|
Stage 2
Join Date: Aug 2009
Posts: 38
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Quote:
Originally Posted by Tony626
Daca te uiti la 200-300 euro diferenta atunci iati un BMW,ca iesi mult mult mai ieftin,si S14 daca iei cu modificarile pe care trebe sa le faci mai bagi lejer 6-7 mi de euro.S13 gasesti cu SR20DET cu cutie manuala dar numai in japonia.
Gandeste de 10-20 de ori si ia o singura hotarire,cea mai buna pt tine,Bafta
|
Multumesc tony pt sfaturi, dar am uitat sa precizez ca sunt genu de persoana care merge pe ideea ca exista 2 tipuri de masini : japoneze si altele.... nu sunt pro bmw, nu zic ca nu sunt masini bune , dar primeaza japonezele in fata la orica alta pt mine, asa ca o sa optez pentru un 200 sx cu sub 1000 de euro in germania si am gasit sr20det in anglia in stare foarte buna, 1200 de euro, beneficiez de transport moca din cauza locului de munca.... si din ce scrie in postul facut de hondarul cred ca cu 3000 3500 de euro pot sa ajung in 300 de cai la ea si roll cage si tot ce are nevoie pt drifting, sunt la inceput asa ca....ca orice debutant daca dau in 400 de cai nu se recomanda :P. am gasit si cu 2500 de euro s14, deja cu motor sr20det pe ea, deaia ziceam ca nu vad rostu la a lua un s13 si alt motor ca tot la banii aia ajung intr un s14. oricum ma mai documentez, chestia e ca le iau si dupa estetica, chiar dak estetica e pe locul 2 in spatele performantelor...
|
|
|
14-01-11, 18:58
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 423
Member of: [Nissan] [MERCEDES] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Quote:
Originally Posted by Disclaimer
Multumesc tony pt sfaturi, dar am uitat sa precizez ca sunt genu de persoana care merge pe ideea ca exista 2 tipuri de masini : japoneze si altele.... nu sunt pro bmw, nu zic ca nu sunt masini bune , dar primeaza japonezele in fata la orica alta pt mine, asa ca o sa optez pentru un 200 sx cu sub 1000 de euro in germania si am gasit sr20det in anglia in stare foarte buna, 1200 de euro, beneficiez de transport moca din cauza locului de munca.... si din ce scrie in postul facut de hondarul cred ca cu 3000 3500 de euro pot sa ajung in 300 de cai la ea si roll cage si tot ce are nevoie pt drifting, sunt la inceput asa ca....ca orice debutant daca dau in 400 de cai nu se recomanda :P. am gasit si cu 2500 de euro s14, deja cu motor sr20det pe ea, deaia ziceam ca nu vad rostu la a lua un s13 si alt motor ca tot la banii aia ajung intr un s14. oricum ma mai documentez, chestia e ca le iau si dupa estetica, chiar dak estetica e pe locul 2 in spatele performantelor...
|
HAM daca tu reusesti sao faci la banii aia ,fami si mie unu ca sa mori eu daca nu iti dau banii pe ia,eu nu am rollcage,si inca una alta si am sarit de 10000 de multtttt.documenteazate foarte bine,si daca nu ma crezi intreaba pe unu altu si ai sa te convingi,dar iti sugerez alceva ,stiu o caroserie completa de drift la bani buni ,iti trebe doar motor,si sigur iesi sub 7000 .
|
|
|
14-01-11, 19:53
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,012
Member of: [Opel]
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Quote:
Originally Posted by Disclaimer
si din ce scrie in postul facut de hondarul cred ca cu 3000 3500 de euro pot sa ajung in 300 de cai la ea si roll cage si tot ce are nevoie pt drifting, sunt la inceput asa ca....
|
Intai intereseaza`te vb cu cineva care are proiect deja facut, nu t lua dupa c se aude, Niciodata nu iti faci cu 3mii o masina d drift. Poate doar de cerculete.
Nici daca isi vinde careva masina d drift nu o da pe 3mii euro.
CONCLUZIA: Mai cauta, mai da telefoane, mai documenteazate, eu unu lafel credeam si am ajuns sa depasesc suma de 3mii euro. Bafta si nu te mai lua dupa c se aude prin targ.
|
|
|
27-02-11, 23:27
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Jan 2011
Posts: 103
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
bunicel si interesant proiectul pt incepatori, insa are goluri.
cu 3000 nu-ti faci masina pt drift, clar...numai 1500 e un body, chiar 2000, full, iar un motor e lejer 2500 sau 3000, un RB25DET sau RB26DET, e usor 4000 EUR,asa ca...rollcage, lafel, lejer 1500+...
depinde si de masina acu, S14a, vine cu motor SR20DET dupa cunostintele mele, care cu un turbo maricel de la Greddy sau HKS sau Turbonetics(Nr.1 Brands), ridici usor 100BHP la el,iar pretul e in jur de 2000 eur, motorul stock de S14a dezvolta 180bhp, eu zic ca 280bhp doar cu un turbo pe el, e deajuns pt inceput de un drift, nu cerculete.
in germania la 1000EUR, gasesti S14a poate de dat la groapa de fiare vechi, ca unele bune de mers pe roti, e peste 5000eur, mi-se pare o aberatie, germanii le iau din japonia, anglia...in anglia gasesti si la 1500 eur in stari destul de acceptabile si bune de proiecte pt drift.
eu unul ma orientez spre o s14a pana in 2500 eur max din anglia, + 1500 euro pt un HKS SSQV si BOV si T28 si i'm ready for drifting....
un drifter japonez bun a spus odata, siguranta e pe primul loc in acest sport, nu conteaza prea mult puterea...asa ca, faceti-va masina sigura, adica?, frane, suspensii soft sau rigide, fiecare cu stilul lui de drifting, si rollcage, apoi un turbo mic si you ready baby.
masini din anglia s14a: http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=69
preturile sunt in lire, mai puneti 100-200 pe langa pretul scris in lire acolo, si aveti pretul in EUR.
si nu uitati sa cititi ce scriu vanzatorii despre masina, in special la BAD POINTS, adica puncte proaste, defecte, s.a.m.d, si nu va aruncati la masini cu preturi mari, chiar daca aveti bani, ca pot sa fie chiar in stari mai jalnice decat cele pana in 2500EUR.
sper ca v-a fost de ajutor
Last edited by rx7tt; 27-02-11 at 23:31.
|
|
|
28-02-11, 16:11
|
#13
|
Stage 2
Join Date: Aug 2009
Posts: 38
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Quote:
Originally Posted by rx7tt
bunicel si interesant proiectul pt incepatori, insa are goluri.
cu 3000 nu-ti faci masina pt drift, clar...numai 1500 e un body, chiar 2000, full, iar un motor e lejer 2500 sau 3000, un RB25DET sau RB26DET, e usor 4000 EUR,asa ca...rollcage, lafel, lejer 1500+...
depinde si de masina acu, S14a, vine cu motor SR20DET dupa cunostintele mele, care cu un turbo maricel de la Greddy sau HKS sau Turbonetics(Nr.1 Brands), ridici usor 100BHP la el,iar pretul e in jur de 2000 eur, motorul stock de S14a dezvolta 180bhp, eu zic ca 280bhp doar cu un turbo pe el, e deajuns pt inceput de un drift, nu cerculete.
in germania la 1000EUR, gasesti S14a poate de dat la groapa de fiare vechi, ca unele bune de mers pe roti, e peste 5000eur, mi-se pare o aberatie, germanii le iau din japonia, anglia...in anglia gasesti si la 1500 eur in stari destul de acceptabile si bune de proiecte pt drift.
eu unul ma orientez spre o s14a pana in 2500 eur max din anglia, + 1500 euro pt un HKS SSQV si BOV si T28 si i'm ready for drifting....
un drifter japonez bun a spus odata, siguranta e pe primul loc in acest sport, nu conteaza prea mult puterea...asa ca, faceti-va masina sigura, adica?, frane, suspensii soft sau rigide, fiecare cu stilul lui de drifting, si rollcage, apoi un turbo mic si you ready baby.
masini din anglia s14a: http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=69
preturile sunt in lire, mai puneti 100-200 pe langa pretul scris in lire acolo, si aveti pretul in EUR.
si nu uitati sa cititi ce scriu vanzatorii despre masina, in special la BAD POINTS, adica puncte proaste, defecte, s.a.m.d, si nu va aruncati la masini cu preturi mari, chiar daca aveti bani, ca pot sa fie chiar in stari mai jalnice decat cele pana in 2500EUR.
sper ca v-a fost de ajutor
|
Nu te supara pe mine , dar te inseli cam cu 99% din ce ai zis cu privire la preturi, sa o luam cu inceputul :1) cand iti faci masina de drift de ce ai avea nevoie de body kit? ca nu vad cu ce ajuta eficienta treaba asta, 2) de rb26dett e cam scump dar nu ajunge la 4000 de euro, poate forjat cu totu nou in el; rb25det este cu 1500 de euro il gasesti si reconditionat, la 2000 de euro il gasesti cu km 0 si forjat,totu schimbat in el 3) roll cage gasesti omp cu 700 de euro si te mai costa 100 maxim montarea, deci 800 de euro , nu 1500+ , 4) un turbo kit pentru sr20det te costa maxim 1000 de euro si ti l gasesc cu tot cu manifold si intercooler cu tot tot tot ce vrei la el, si din cate stiu eu sr20det de serie are 213 cai , sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar cu siguranta 180 nu are. restu e acceptabil ca si informatie, intradevar poti gasi in uk 2500 3000 de euro s14 in stare foarte buna.
Last edited by Disclaimer; 28-02-11 at 16:17.
|
|
|
28-02-11, 16:20
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Jan 2011
Posts: 103
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
asa-i, nu te avantajeaza cu nimic bodykitu, am zis eu ca te-ar avantaja la drift? e doar de pura estetica...poti sa ti-l cumperi sau nu, nu e recomandat daca esti incepator, pe viitor iti achizitionezi unul...in legatura cu costurile pt rollcage si turbo, etc...poate preturile alea sunt pt piese third hand...eu faceam specificatii pentru piese noi...daca tu construiesti masina de drift cu piese deja frecate de altii, success...parerea mea e ca nu e avantajos deloc, bani aruncati pe fereastra...
iti poti monta si singur rollcage-ul, nu-ti tre facultate...asta doar daca ai bani de intors cu lopata si ti-e greu sa-ti misti curu sau sa te murdaresti putin pe maini...daca esti pasionat de drift si masini, tuning, cu adevarat, nu te deranjeaza asta...pe mine personal nu.
cauta pe wikipedia motoarele sr20det pt s14a, eu stiu ca au pana in 180bhp...nu 213...scuzele mele daca ma insel.
cat despre motor, nu stiu de unde-ti iei tu motor RB25DET la 1500 sau 2000 EUR, poate omorat rau de tot, pe butuci...caci eu abea gasesc la pretul care zici tu...
motoarele astea vin de pe skylineurile R32, R33, RB25DET da, intradevar sa aibe 200 si ceva bhp, dar SR20DET nici o sansa...cat despre RB26DETT care am specificat eu, daca tu gasesti sub 3500-4000 iti fac cinste cu un tir de bere...nu gasesti, dc? pt ca TT-ul vine de la twin turbo...iar twin turbo dupa calculele mele nu e asa ieftin deloc...poate DET normal, dar DETT nu vad unde ai putea gasi...repet...decat foarte omorat...si tre sa bagi bani multi de tot in el....
fiecare cu calculele lui, nu zic ca calculele tale ar fi eronate...eu am calculele mele...nu vreau sa fac masina de drift din piese omorate.
|
|
|
28-02-11, 17:00
|
#15
|
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 426
|
Re: Do it yourself - DRIFT CAR, ep. 1 - Cum sa alegi masina-proiect?
Quote:
Originally Posted by Disclaimer
Nu te supara pe mine , dar te inseli cam cu 99% din ce ai zis cu privire la preturi, sa o luam cu inceputul :1) cand iti faci masina de drift de ce ai avea nevoie de body kit? ca nu vad cu ce ajuta eficienta treaba asta, 2) de rb26dett e cam scump dar nu ajunge la 4000 de euro, poate forjat cu totu nou in el; rb25det este cu 1500 de euro il gasesti si reconditionat, la 2000 de euro il gasesti cu km 0 si forjat,totu schimbat in el 3) roll cage gasesti omp cu 700 de euro si te mai costa 100 maxim montarea, deci 800 de euro , nu 1500+ , 4) un turbo kit pentru sr20det te costa maxim 1000 de euro si ti l gasesc cu tot cu manifold si intercooler cu tot tot tot ce vrei la el, si din cate stiu eu sr20det de serie are 213 cai , sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar cu siguranta 180 nu are. restu e acceptabil ca si informatie, intradevar poti gasi in uk 2500 3000 de euro s14 in stare foarte buna.
|
+1
rb26dett e aproximativ 4k unul bun , sr-ul si rb25-ul se invart pe langa 1.5-2 k, rollcage-ul nu e neaparat "de firma" poti sa iti faci unul cu 500E
Da nu trebuie sa incepi neaparat cu o japoneza , ce are un E36, o caroseroe e maxim 1k + un m50b28 care este tot 1k sau un m50b25 care este 500 600E + altele , eu zic ca cu 4-5k iti faci o masina de debutant ,este doar o parere
|
|
|
|
|