4Tuning incepe o noua serie despre lumea fascinanta a driftului, serie ce isi propune sa va aduca cat mai aproape de pilotii si masinile de drift ale acestora. Pentru inceput va vom prezenta participantii de la King Of Europe. Primul pilot despre care vom discuta in aceasta serie este Dmitriy Illyuk, care in momentul de fata lucreaza la al sau Nissan RPS13 si se pregateste intens pentru venirea sa la 4Tuning Days. Urmeaza campionul absolut al KOE 2009, Adam Kerenyl impreuna cu al sau BMW E36 M5!
Una din cele mai frumoase masini din KOE Drift este cea a lui Dmitriy Illyuk, un tanar pilot din Ucraina. Dmitriy este un adevarat iubitor de masini japoneze, avand in posesia lui 4 japoneze pur sange, Nissan RPS13, Nissan s14.5 , Nissan s15, Nissan 350Z si o Toyota FJ Cruiser TRD Limited Edition.
Una din cele mai frumoase masini din KOE Drift este cea a lui Dmitriy Illyuk, un tanar pilot din Ucraina. Dmitriy este un adevarat iubitor de masini japoneze, avand in posesia lui 4 japoneze pur sange, Nissan RPS13, Nissan s14.5 , Nissan s15, Nissan 350Z si o Toyota FJ Cruiser TRD Limited Edition.
Povestea incepe in primavara anului 2001, cand Dmitriy a cumparat un Nissan 200sx S13 stock, echipat cu un motor CA18DET (1.8turbo). Au urmat mici modificari la motor dupa care, in anul 2004, a ales sa schimbe motorul cu unul din cele mai laudate motoare japoneze: un SR20DET Zenki (2.0 turbo) imprumutat de pe un Nissan S14 Zenki. Motorul a fost importat din Japonia si avea din fabrica 220 CP.
Dupa instalarea motorului pe masina acesta a rulat la puterea din fabrica pentru 10 min, dupa care s-a instalat boost controler-ul pentru a ridica presiunea in turbina, intercooler-ul in bara fata si o evacuare din fata pana in spate, de 76 mm. La final, masina a iesit prima data pe strada cu o putere de aproximativ 250 CP.
Dupa upgrade-ul motorului si al evacuarii, a urmat bineinteles inlocuirea suspensiilor stock cu o suspensie Tein HR si adaugarea unor prelungiri pentru spoilerele fata-spate. Din acest punct, driftul a devenit ceva serios pentru Dmitriy , iar investitiile in masina au devenit din ce in ce mai mari.
Nu trecuse foarte mult timp si Dmitriy a considerat ca este vremea unor noi upgrade-uri. La exterior a fost ales un body kit Origin stream, la transmisie s-a optat pentru volanta Jun ultralight, ambreiaj Exedy stage 2 Racing si un diferential OS Giken 1.5 Way. Cu aceste upgradeuri pe partea de transmisie, masina alearga si in prezent. In urma cu aproximativ 2 ani de zile, proprietarul a decis sa duca masina spre cel mai inalt nivel. Ce inseamna asta? Pai, sa vedem! Pe partea de motor s-a ales o garnitura de chiuloasa Cosworth de 1.1 mm, injectoare de 850 cc, turbina gt2871r, pistoane si biele Mahle Motorsport, partea electronica fiind asigurata de un ECU AEM. La partea de manevrabilitate s-a mers pe o suspensie folosita de foarte multi piloti in celebrul campionat japonez D1 Grand Prix, GP Sports G-Master Pros, brate reglabile fata-spate Ikeya Formula si bucsi poliuretanice fata-spate.
La interior s-a pastrat un aspect cat mai „street legal”: rollcage Cusco in 6 puncte, scaun Bride Gias Kevlar si ceasuri suplimentare Defi.
Exteriorul a fost modificat radical, masina primind cel mai ravnit kit exterior. Este vorba de Vertex Ridge Wide Bodykit, acesta fiind completat de jantele Volk Racing te37 17x9J pe fata, respectiv 18x10,5J pe spate.
Cu setarile actuale, Dmitriy a castigat in 2008 locul 1 in campionatul de drift din Ucraina, iar in 2009 a ocupat pozitia a 3-a. La cele doua etape la care a participat in King of Europe, el a obtinut locul 5.
Asteptam sa vedem ce surprize ne rezerva anul 2010 in privinta acestui pilot in ascensiune. Pe viitor va vom prezenta si celelate japoneze pur sange pe care acesta le detine.
Dmitriy va fi prezent la 4tuningDAYS 2010