Quote:
Originally Posted by vinyl
Schimbi uleiul la aproape jumatate de limita recomandata de producator, de ce? Poate e pont...
|
Un ulei bun intotdeauna iti va prinde mizeriile de prin motor. Vezi asta dupa cit de tare/repede se inegreste. Si cu carburantii de la noi (praful de care spui e oprit de filtrul de aer) motoare super rezonabile ajung sa produca foarte multa funingine (mai ales cele diesel, care prin natura lor produc funingine).
Cu alte cuvinte un ulei se va contamina relativ repede, iar un ulei bun isi va pastra capacitatea de lubrefiere (sau va lubrefia mai bine la acelasi grad de contaminare). Deci asta e argumentul pentru care se spune ca e bine sa schimbi uleiul cit mai des.
Insa nici prea des nu e prea bine, pentru ca toate uleiurile actuale au si ceva detergenti in ele care sint destul de activi in primele 2-3-4 mii de km. Daca un ulei proaspat iti spala depunerile complet si apoi il schimbi... urmatoarea lui tinta e... ce mai ramine
De asta uleiurile cu care vin masinile noi din fabrica uneori se schimba (conform manualului, dar nu e regula pentru toate marcile) la citeva mii de km pentru ca sint semisintetice si fara detergenti.
@XERAMIC: asta e un forum de utilizatori de masini si mai putin persoane care fac service sau studiaza in detaliu motoare, consumabile, etc. Deci asteapta-te sa gasesti mai putini cunoscatori. Asadar daca ne poti spune cite una-alta despre diversele uleiuri de pe piata, cind sint indicate si cind nu, la ce si la ce nu, etc, eventual in functie de acei indici pe care-i pomenesti ar fi minunat si de apreciat.
Si a propos de aditivii pe care-i pomeneai, ce parere ai despre Millers CFS NT? Tocmai mi-am comandat pentru un schimb, am facut o miscare buna sau am zvirlit cu banii in ciini?