Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Iasi

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 11-03-11, 07:49   #451
criminales

Stage 5
 
criminales's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
Default Re: Boicot Benzinărie

Quote:
Originally Posted by kristi_is View Post
buna seara.
referitor la ideea cu stickerele pe capacele de la rezervor.
https://img135.imageshack.us/i/interzis.jpg/
atat m-am priceput, nu le am cu photoshopul. daca se stie cineva, sa faca una frumoasa si sa-i dam 'bataie'.
noroc
fratilor
puteti sa va puneti toata masina stikere de toate felurile si cu ce mesaje vreti credeti ca o sa rezolvati ceva ?
so o credeti voi asta
vin si zice de ce nu conduceti corect
1. Alegeţi mijloacele de transport īn comun

Multora, probabil, nu le va conveni această soluţie, care īnseamnă să renunţe la confortul propriu. Īnsă utilizarea metroului sau a maşinilor de transport īn comun īnseamnă clar o economie īn buzunar. Acum, că vine şi primăvara, ar fi cazul să īncepeţi să folosiţi şi bicicletele, deşi, īn Romānia, acest fenomen are, īncă, prea puţini adepţi.

2. Planificaţi-vă ruta

Asiguraţi-vă că aveţi o destinaţie clară. Īn funcţie de aceasta, puteţi să vă planificaţi mai uşor traseul, scurtăturile fiind de preferat pentru a evita aglomeraţia īn care maşina va consuma combustibil degeaba. Acum e momentul să vă bazaţi pe sistemele de navigaţie, mai ales pe cele care vă dau cea mai bună alternativă īn timp real. Cam greu īn Romānia, dar nu imposibil, mai ales īn oraşele mari.

3. Verificaţi presiunea īn pneuri

Trebuie să ştiţi că pneurile neumflate la presiunea nominală pot duce la creşterea consumului cu circa 3%. De aceea, e bine să verificaţi cāt ma des presiunea din pneuri, o valoare nominală ajutāndu-vă să obţineţi un consum sensibil mai scăzut. Pe lāngă faptul că evitaţi uzura accentuată a cauciururilor şi chiar posibile explozii de cauciuc.

4. Scăpaţi de obiectele inutile din maşină

Orice obiect īn minus īnseamnă o masă mai redusă a maşinii, ceea ce īnseamnă un consum mai mic. Ar fi util să scăpaţi de lucrurile de care nu aveţi nevoie īn utilizarea zilnică - chiar dacă, luate separat, ar fi hilar să credem că portul de CD-uri sau manualul de service ar putea duce la scăderea consumului, dacă le adunaţi se poate ajunge la o economie de cāteva kilograme importante, care īnseamnă cāteva zeci de grame de combustibil economisiţi la fiecare kilometru.

5. Asiguraţi o aerodinamică bună maşinii

Īn principal, acest sfat se adresează celor care utilizează tot timpul cutii de bagaje pe acoperiş. Se ştie că, īn funcţie de viteză, consumul creşte chiar şi cu 3 litri/100 km, doar din raţiuni aerodinamice. Prin urmare, lăsaţi comoditatea deoparte şi folosiţi aceste dispozitive doar cānd aveţi cu adevărat nevoie.

6. Nu turaţi motorul

Īncercaţi să vă ţineţi īn frāu pornirile viteziste sau de competiţie la semafor. La plecarea de pe loc turaţi mai puţin motorul şi plecaţi mai uşor de pe loc, pentru a nu consuma mai mult decāt necesar. Īn aceste vremuri, sintagma "grăbeşte-te īncet" ar trebui să fie regulă generală. Schimbarea treptelor ar fi bine să se realizeze la limita inferioară a turaţiei optime (cam la 2.500 rpm la motoarele pe benzină, respectiv 2.000 rpm la motoarele diesel).

7. Folosiţi mai rar aerul condiţionat

Folosirea aerului condiţionat, mai ales īn condiţii de trafic urban, duce la creşterea consumului cu 1 litru/100 km, īn medie. Este adevărat că īţi conferă un confort sporit, dar folosiţi-l doar īn situaţiile cu adevărat necesare (dezaburirea rapidă a geamurilor sau obţinerea unei temperaturi decente a interiorului).

8. Opriţi motorul la pauzele lungi

Sună a sfat de la "nea Ilie de la sculărie", īnsă, īn trafic aglomerat, cu multe semafoare, se dovedeşte de un real ajutor pentru obţinerea unui consum mai redus. Este, dacă vreţi, aplicarea manuală a sistemului automatizat stopr/start pentru motor, pe care īncep să īl ofere din ce īn ce mai mulţi producători pe maşinile noi.

9. Anticipaţi evoluţia traficului

Dacă vedeţi de la distanţă că semaforul īşi schimbă culoarea īn galben, nu mai are rost să acceleraţi pentru a ajunge mai repede la semafor. Dacă īn faţă sunt multe maşini īn coloana, nu īşi au sensul accelerările bruşte pentru a fi tot timpul īn spatele celui din faţă. Plus alte exemple de acest gen, īn care se poate evita cu uşurinţă accelerarea inutilă a maşinii, ceea ce īnseamnă evident o scădere a consumului.

10. Evitaţi drumurile scurte cu maşina

Cānd motorul este rece, maşina consumă mai mult combustibil pānă ce acesta ajunge la temperatura optimă de fucţionare. Dacă aveţi de făcut drumuri foarte scurte, luaţi īn calcul şi posibilitatea de a merge pe jos, dacă factorul timp nu este primordial. Consumaţi doar nişte calorii, ceea ce e bine pentru sănătate, pānă la urmă.

TU CE REGULI APLICI PENTRU SCĂDEREA CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL?

daca vreti liniute dativa virtual sau imaginar o sa va zica sau inventat jocurile pc nfs de ce nu va dati acolo
asa ca spor la lipit sicare baieti si credetima ca nu rezolvati nimic nu eau interesat pe ei cind le-m blocat benzinariile
dar aici vine intrebarea francezii care au blocat benzinariile si nemtii si toti ceilanti oare tot fraeri au fost cind au perticipat la protest ?
si asta e cum zicea si cel care ainceput lupta cu puterea
99% din romani sunt nem de curve
fiecare cu neamul lui
deci tot noi suntem de vina ca avem masini cu motoare de *** si nu stim sa rulam cu ele
criminales is offline  
Old 18-03-11, 23:56   #452
criminales

Stage 5
 
criminales's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 739
Default Re: Boicot Benzinărie

https://www.youtube.com/watch?v=vGQ1h...eature=related
criminales is offline  
Old 07-11-11, 22:17   #453
crvalx

Stage 3
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 161
Default Re: Boicot Benzinărie

o sa se mai faca vreun eventual protest?.vad ca preturile sunt in cotinua creste deja aproape 1.5 euro
crvalx is offline  
Old 07-11-11, 22:42   #454
MilionDollarsBaby

Stock
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 7
Default Re: Boicot Benzinărie

se preconizeaza ca va ajunge la 2e ca romanu e foarte bogat
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	313974_283505098334747_278550055496918_1170515_228337142_n.jpg
Views:	20
Size:	34.2 KB
ID:	2215806   Click image for larger version

Name:	315582_285856988099558_278550055496918_1179667_1602921074_n.jpg
Views:	23
Size:	15.7 KB
ID:	2215807   Click image for larger version

Name:	313240_283637731654817_278550055496918_1170770_1040919135_n.jpg
Views:	32
Size:	28.3 KB
ID:	2215808  

MilionDollarsBaby is offline  
Old 09-11-11, 14:17   #455
MilionDollarsBaby

Stock
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 7
Default Re: Boicot Benzinărie

"Viitorul apartine celor care se pregatesc pentru el azi "
"Cind poporului ii e frica de guvern atunci e tiranie " "deci traim inca sub tiranie "
Cind guvernul ii e frica de popor atunci e Libertate " "vis frumos"
Tin sa cred ca noi romanii am devenit lasi si lasatori mesajul era la unitate si solidaritate .
avea dreptate Florin "daca aveti singe in instaletie "vb lui, omul ala are mai mult singe in instalatie decit multi care postati pe acest forum . Sincer vorba lui Mihai CSL "nu ai cu cine ."
Sincer Mihai stii mai e o vorba mare " sa vrei sa faci bine si sa nu ai cui "e grav .
"VIN ALEGERILE "asa e si ce faceti ?sau ce facem ? MERGEM la vot si votam toti hotii ! ura
Da asa fac an de an ne ung ochii ca la fraeri ,cu o strada cu un l de ulei, zahar sau cu 100 lei sa ne prostim aproapele si prietenii sa ii voteze .
FACETI CEVA !
Stiu putini oameni care merita respect pentru ce au incercat ei sa faca pt cei din jurul lor unii riscindu-si libertatea si integritatea lor .
TOT RESPECTU PENTRU EI
FLORIN NEMES Frumoase idei , sugestii .curaj si vointa de admirat
MIHAI CSL daca ar fi toti cei de virsta ta cu "singe in instalatie " nu am mai trai in cacatul asta de tara


CU STIMA SI RESPECT
Tineti-o tot asa
scuzati nu luati in nume de rau vorbele mele
https://www.youtube.com/watch?v=3NaQDR_JnQo
vazind acest videoclip un copil de 5 ani ajunge sa ii zica tatalui lui "De ce tata in romania oamenii sunt asa de rai si aici sunt atit de buni ?
Fii tu tata si raspundei acelui copil daca poti ?
MilionDollarsBaby is offline  
Old 09-11-11, 14:25   #456
BoxeR.RGA

Stage 2
 
BoxeR.RGA's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 63
Default Re: Boicot Benzinărie

Sa speram ca se va mai face un boicot...
BoxeR.RGA is offline  
Old 15-11-11, 04:46   #457
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

Romānia este vicecampioana Uniunii Europene la ritmul de scumpire a benzinei īn ultimii doi ani şi jumătate, după Grecia. Preţul celui mai ieftin sortiment a crescut īn ţara noastră cu 85% din 2009 pānă acum, de două ori mai mult decāt ritmul scumpirii din Uniune.
Două treimi din procentul cu care s-a majorat este legat direct de companiile petroliere, restul provine din accize şi taxe, arată o analiză The Money Channel īn baza datelor Comisiei Europene.

Preţul benzinei este īncă o dată temă de indignare pentru şoferii romāni, după ce Petrom, cea mai mare companie petrolieră locală, a scumpit din nou benzina. Datele Comisiei Europene arată că Romānia este pe locul doi la scumpirea benzinei, īntre ianuarie 2009 şi octombrie 2011.

Īn această perioadă, preţul celui mai ieftin sortiment de carburant s-a majorat cu 85% īn ţara noastră faţă de o medie europeană a scumpirilor de 46%. Grecia este singurul stat care a īnregistrat scumpiri mai mari. De altfel, datele Comisiei Europene arată că Romānia este aliniată īn momentul de faţă la preţurile din Uniunea Europeană, dacă excludem accizele şi taxele. Din cauza accizelor mai mici, şoferii romāni īncă beneficiază de o benzină mai ieftină cu 17% faţă de media Uniunii Europene, potrivit datelor Bruxelles-ului.

Pe de altă parte, o analiză The Money Channel arată că aproximativ două treimi din procentul cu care s-a majorat preţul benzinei īn Romānia a fost generat direct de companii. Restul de o treime din scumpire a provenit din accize şi taxe mai mari. Statisticile mai arată că preţul "curat" al carburanţilor - fără accize şi taxe - a crescut īn Romānia īn ultimii doi ani şi jumătate mai puternic decāt preţul barilului de petrol pe pieţe.

LIDERI ĪN UE LA SCUMPIREA BENZINEI

perioada ian. 2009 - oct. 2011
1. Grecia ... +102,6%
2. Romānia ... +84,9%
3. Letonia ... +67,9%
media UE ... +46%
CĀT S-A SCUMPIT BENZINA ĪN ROMĀNIA

12 ian. 2009 ... 0,67 euro/litru
10 oct. 2011 ... 1,23 euro/litru

diferenţa = 0,56 euro/litru (0,37 euro/litru - companii, 0,19 - accize, taxe)

Sursa: Comisia Europeană, calcule TMC


Benzina şi motorina se scumpesc masiv

OMV Petrom, cel mai mare jucător de pe piaţa carburanţilor, a majorat preţurile īn această dimineaţă. Motorina a ajuns mai scumpă decāt benzina.

OMV Petrom a majorat preţurile cu 6 bani pe litru la sortimentele de benzină vāndute prin reţeaua lor de distribuţie, şi cu 12 bani pe litru la motorine. Potrivit reprezentanţilor companiei, majorarea este generată de creştere cotaţiilor internaţionale la produse petroliere.

Petrom nu mai comunică de ceva vreme majorările preţurilor de referinţă la carburanţi, anunţānd preţurile din fiecare staţie de distribuţie. După noua majorare, preţurile la staţia de pe strada Sibiu, cartier Drumul Taberei, de exemplu, sunt următoarele: benzina de 95 costă 5,55 lei pe litru, benzina Top Premium 99+ costă 5,92 lei, motorina cea mai ieftină costă 5,57 lei pe litru iar motorina cea mai scumpă (OMV Diesel) costă 5,75 lei pe litru.
MillionDollarsBoy is offline  
Old 15-11-11, 14:12   #458
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

OMV Petrom (SNP), cea mai mare companie locală, a raportat īn trimestrul al treilea un profit record de 275 mil. euro, adică peste 1 mld. euro anualizat, faţă de pierderi īn T3 2010.

Cifra de afaceri a urcat cu 24%, la 1,4 mld. euro, pe fondul scumpirii benzinei şi motorinei cu circa 20% īn ultimul an. Īn schimb, volumul total al vānzărilor Petrom a stagnat, iar vānzările interne au scăzut cu 3%.
Reprezentanţii Petrom justifică profitul mare şi majorarea preţurilor benzinei şi motorinei prin creşterea preţului ţiţeiului. "Īn T3/11 am continuat să beneficiem de mediul favorabil al preţului la ţiţei, precum şi de efectele pozitive ale programelor de management strict al costurilor şi de īmbunătăţire a performanţei operaţionale", spune Mariana Gheorghe, CEO al Petrom, īn raportul trimestrial.

Cu alte cuvinte, compania valorifică la un preţ mai mare petrolul extras, īnsă acest lucru nu ar fi posibil fără un preţ mai mare al carburanţilor la pompă. Costurile de producţie ale companiei cresc īnsă mult mai lent.

Rezultatele Petrom reprezintă o veste ne*aş*teptat de bună pentru austriecii de la OMV, dar şi pentru acţionarii minoritari ai companiei care vor īncasa anul viitor dividende mai mari. Cu toate astea, acţiunile au crescut ieri cu doar 2,2% pe bursă şi se tranzacţionează sub nivelul de la īnceputul anului. Petrom are īn prezent o capitalizare de 4,2 mld. euro, īn condiţiile īn care doar īn pri*mele nouă luni a raportat un profit de aproa*pe 700 mil. euro, dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Īn ciuda acestor rezultate, statul nu a reuşit să vāndă pe bursă un pachet de 10% din Petrom, pentru care cerea 485 mil. euro, pentru că investitorii au considerat preţul prea mare.

Reversul medaliei īl reprezintă efectul negativ al scumpirii carburanţilor īn economie, care afectează atāt companiile, cāt şi consumatorii. Orice marfă, de la pāine şi lapte pānă la cărămizi se transportă cu consum de carburanţi. Astfel, scumpirea carburanţilor se transmite īn preţul final al produselor de pe raft.
MillionDollarsBoy is offline  
Old 15-11-11, 14:14   #459
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

La doar o zi după ce OMV Petrom, cel mai mare jucător de pe piaţa romānească, a scumpit motorina cu 12 bani/litru, iar benzina cu 6 bani/litru, ceilalţi doi mari actori – Rompetrol şi Lukoil- au majorat preţurile la motorină cu pānă la 12 bani, iar la benzină cu 5, respectiv 6 bani/litru.
Marţi, OMV Petrom a majorat preţurile, iar reprezentanţii companiei ne-au declarat că scumpirea a fost cauzată de mai mulţi factori, cel mai important fiind cotaţia produselor finite pe pieţele internaţionale. Ieri, īnsă, Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, a venit cu o cu totul altă explicaţie, şi anume cererea de carburant diesel a crescut iar preţurile sunt o reflectare a cererii şi ofertei. Īn Romānia producem mai puţin decāt este cererea. Acesta este şi trendul internaţional (creşterea preţului motorinei peste creşterea preţului benzinei – n.r.)”.
De aici şi pānă la scumpiri similare la ceilalţi producători/distribuitori de pe piaţa din Romānia nu a fost decāt un pas. Lukoil a aplicat exact aceeaşi scumpire ca şi OMV Petrom la toate sortimentele, adică 6 bani la benzine şi 12 bani la motorine. Astfel, un litru de Euroluk 95 costă 5,51 lei, iar sortimentul Ecto 98, 6,01 lei, relatează Capital.ro.
Ion Tache, presedintele Asociatiei Benzinarilor Particulari, patronat ce reuneste 270 de statii independente, a lansat un nou atac la adresa marilor jucatori din piata carburantilor. “Au vazut ca a scazut consumul si au crescut rapid pretul, ca sa isi securizeze profitul“, a declarat Tache.
“Dimineata, Petrom a anuntat scumpirea carburantilor, iar apoi instantaneu a venit si scumpirea de la Rompetrol. Sa imi spuna cineva ca nu e intelegere in piata”, a mai spus presedintele ABP, pentru DailyBusiness.ro.
Acesta nu crede sub nicio forma in justificarile marilor jucatori pentru noile scumpiri anuntate luni. “Invariabil, de ani de zile, invoca cresterea cotatiilor la nivel international. Numai ca am verificat si acestea au scazut in ultimele zile. Si atunci? Ce pazeste Consiliul Concuretei?” – se intreaba Tache.
Punctul pe “i” īl pune şi Cătălin Alistari, in editorialul său din Capital.ro:
“Cum spuneam, companiile petroliere au īnvăţat marketing, o lecţie banală. Niciodată nu scumpesc dintr-o dată produsele. M-am uitat pe o evoluţie a preţului benzinei la una din companiile mari de la noi. Niciodată nu a scumpit cu mai mult de cāţiva bani. De fapt, o medie a unei scumpiri e pe undeva pe la 2-3 bani, adică atāt de puţin că nu merită nici măcar un comunicat de presă amărāt.
Numai că sunt, de la īnceputul anului, zeci de scumpiri. Ce-i drept, au fost şi două trei ieftiniri, tot la nivelul banilor. Trăgānd linie, de la īnceputul acestui an şi pānă ieri, preţul benzinei la compania respectivă a crescut de la 5,03 lei/litru la 5,50 lei/litru. Asta īnseamnă o creştere reală de 10% īn nici un an.
MillionDollarsBoy is offline  
Old 17-11-11, 14:17   #460
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

Īn Romānia, boala importării unor forme fără fond este veche de peste un secol şi jumătate şi se produce periodic şi cu grave consecinţe asupra dezvoltării ţării noastre. Ultima ispravă a fost că, după 1989, s-a īncercat, aici, implementarea unor formule economice şi politice noi, inclusiv instituţiile aferente, cu brutalitate şi lipsă de logică, fără a se ţine cont de realităţile romāneşti aşa cum erau ele, fie că ne conveneau sau nu.

Din această trecere forţată de la o orīnduire socială la alta, şi ea perimată, după cum s-a constatat, s-a născut haosul economic, polarizarea socială şi actuala clasă politică depravată, care populează deopotrivă Legislativul şi Executivul. Iar cealaltă putere īn stat, cea judecătorească, nici ea nu se simte prea bine. De 22 de ani, Romānia este condusă de amatori, incompetenţi, iar cei care aveau ceva ştiinţă de carte au folosit-o cu multă rea-credinţă, numai īn folosul personal. Legiuitorii postdecembrişti, aleşi după orice alt criteriu, dar nu şi al profesionalismului, nu s-au preocupat de crearea unei legislaţii moderne, adaptate Statului romānesc, ci s-au mulţumit cu simpla copiere a unor acte normative din alte ţări, cu frīnturi de legi, puse cap la cap, una de la Apus, cealaltă de la Răsărit, după care ne-am pricopsit şi cu o sumedenie de instituţii abonate la banul public, supradimensionate cu clienţi politici remuneraţi nemeritat cu celebrele salarii nesimţite, aflate īn total dezacord cu gradul de dezvoltare economică a ţării. Aşa au ajuns să se bată cap īn cap Constituţia Romāniei cu legi, ordonanţe, hotărīri ale Curţii Constuţionale sau regulamente ale Camerelor Parlamentului. Īn faţa acestei degringolade, alegătorul romān a obosit, pur şi simplu. Īi simţim dezgustul transformat īn apatie chiar şi īn faţa unor hotărīri care i-ar putea schimba, fundamental, viaţa şi viitorul. O dovadă recentă: insuccesul referendum-ului de la Constanţa. Dacă desfiinţarea actualelor judeţe nu ar avea ca miză clară crearea unei enclave ungureşti īn inima Romāniei, zău dacă nu am fi tentaţi să ne alăturăm celor care sīnt nepăsători faţă de acest subiect din considerente de genul: „Mai puţine judeţe, mai puţini baroni, mai puţini acoliţi ai acestora, mai puţine structuri administrative bugetivore, mai puţine deconcentrate, mai puţine firme căpuşă īn jurul banului public”. Numai că īncercarea de federalizare a Romāniei trebuie luată īn serios şi tratată ca atare. Circul zilnic oferit de politicieni şi măsurile discreţionare ale actualei Puteri au creat īnsă, deliberat, īn rīndul populaţiei, o incredibilă stare de acceptare a fatalităţii, orice s-ar īntīmpla. Indiferent de culisele referendum-ului de la Constanţa pe tema „desfiinţării” judeţului, indiferent de procentele vehiculate, lacunele de comunicare, tentativele de dezinformare şi acuzele reciproce, măcar 3 concluzii merită subliniate. Īn primul rīnd, ni s-a părut destul de suspectă tratarea superficială a subiectului de către mass-media. Bineīnţeles că subiectele legate de posibila debarcare a lui Mircea Geoană şi re-re-rearestarea lui Sorin Ovidiu Vāntu păreau mult mai interesante īn ţara īn care căderea capului unui „Moţoc” poate linişti spiritele pentru o anumită perioadă de timp. Īn al doilea rīnd, sperăm că Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu au primit o lecţie din care vor īnvăţa, poate, ceva. Cozile de la pomenile cu iz electoral, chiar dacă proveneau de la Primărie sau UE, nu s-au teleportat şi la Secţiile de Vot. Pentru că romānii, oricīt de săraci ar fi devenit, mai au o brumă de demnitate. Iar supramediatizatele cozi din Constanţa, pe care presa le prezintă ca pe o dovadă a generozităţii autorităţilor locale, sīnt, de fapt, cozile umilinţei şi ale disperării, prin care oamenii īşi rezolvă problemele traiului de zi cu zi pe termen scurt. Nu degeaba a apărut zicala romānească: „Om trăi şi om vedea”. Numai că acest stil de a privi viitorul este păgubos, mai ales pentru copiii şi nepoţii noştri. Puţini urmaşi ai celor de la cozile pentru alimente şi alte ajutoare vor avea şansa să plece īn străinătate, īn căutarea unui loc de muncă īntr-o Europă aflată şi ea īn criză sau īşi vor putea clădi o carieră īn vreo multinaţională. Aşadar, īn al treilea rīnd, dacă vom persista īn atitudinea aceasta de resemnarea mioritică īn faţa unei probleme atīt de grave, cum ar fi desfiinţarea judeţelor īn scopul fărīmiţării ţării īn interes străin, nu avem decīt să ne aşteptăm că totul ne va costa cu vīrf şi īndesat. Şi nu vom mai putea privi īn ochii nepoţilor, dīnd vina pe ruşi, pe americani, pe evrei sau pe cine ştie cine… Numai pe noi nu!
MillionDollarsBoy is offline  
Old 17-11-11, 14:23   #461
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Romānia (AOAR) consideră că argumentele oferite de companiile petroliere pentru scumpirea constantă a combustibililor sunt neconvingătoare, fără nici o legătură cu costurile de producţie. Iar efectele pentru Romānia sunt mai periculoase decāt par la prima vedere.

Una dintre cele mai grave consecințe, care este şi mai greu de remarcat, este menţinerea dobānzilor mari la creditele aflate īn ofertele băncilor din Romānia.

Potrivit lui Cristian Pārvan, secretarul general al AOAR, majorarea inflaţiei īn special din cauza scumpirii carburanţilor va oferi justificarea pentru ca Banca Naţională a Romāniei (BNR) să menţină ridicată īn continuare dobanda de politică monetară, la nivelul de 6,25% pe an. Această menţinere are consecinţe conomice negative chiar şi pentru menţinerea unei creşteri economice firave īn ultimul trimestru al acestui an şi īn anul 2012, mai spune reprezentantul AOAR, īntr-un comunicat de presă.

Efortul de reducere a inflaţiei, datorită rezultatelor bune īnregistrate de agricultură īn vara acestui an, "va fi anihilat agresiv de escaladarea necontrolată a preţurilor la combustibili, gaze, energie şi alte preţuri administrate", spun reprezentanţii oamenilor de afaceri. Potrivit acestora, preţurile la carburanţi sunt stabilite "discreţionar" de companii ce deţin poziţii dominante sau de monopol pe piaţa romānească.

Iar intervenţiile Consilului Concurenţei şi ale Guvernului sunt practic reduse la anunţuri publice aparent intransigente, dar care nu au niciun fel de urmări concrete, mai remarcă AOAR.
AOAR consideră ca fiind periculoasă practica de a permite companiilor ce deţin poziţii de monopol sau poziţie dominantă pe piaţa energetică din Romānia să aibă costuri bazate pe preţuri la nivel local, īn paralel cu exercitarea unor presiuni incorecte privind aşa-zisa necesitate de aliniere a preţurilor la nivel internaţional.

Potrivit oficialilor AOAR, o măsură imediată, propusă de mai mulţi ani Guvernului, aceea de impozitare suplimentară a profiturilor volatile, ar permite atāt temperarea obţinerii de cāştiguri fără justificare economică reală, cāt şi o creştere a veniturilor bugetare, ca urmare a exploatării monopoliste a resurselor naturale ale ţării.
MillionDollarsBoy is offline  
Old 17-11-11, 14:33   #462
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

La doar o zi după ce OMV Petrom, cel mai mare jucător de pe piaţa romānească, a scumpit motorina cu 12 bani/litru, iar benzina cu 6 bani/litru, ceilalţi doi mari actori – Rompetrol şi Lukoil- au majorat preţurile la motorină cu pānă la 12 bani, iar la benzină cu 5, respectiv 6 bani/litru.

Marţi, OMV Petrom a majorat preţurile, iar reprezentanţii companiei ne-au declarat că scumpirea a fost cauzată de mai mulţi factori, cel mai important fiind cotaţia produselor finite pe pieţele internaţionale. Ieri, īnsă, Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, a venit cu o cu totul altă explicaţie, şi anume cererea de carburant diesel a crescut iar preţurile sunt o reflectare a cererii şi ofertei. Īn Romānia producem mai puţin decāt este cererea. Acesta este şi trendul internaţional (creşterea preţului motorinei peste creşterea preţului benzinei - n.r.)”.


De aici şi pānă la scumpiri similare la ceilalţi producători/distribuitori de pe piaţa din Romānia nu a fost decāt un pas. Lukoil a aplicat exact aceeaşi scumpire ca şi OMV Petrom la toate sortimentele, adică 6 bani la benzine şi 12 bani la motorine. Astfel, un litru de Euroluk 95 costă 5,51 lei, iar sortimentul Ecto 98, 6,01 lei.

Īn cazul motorinei EuroDiesel, litrul a ajuns să coste 5,53 de lei faţă de 5,41 de lei, iar Ecto Super Diesel costă 5,87 de lei, cu 12 bani mai mult.
Menţionăm faptul că această scumpire atāt la OMV Petrom, cāt şi la Lukoil, este prima efectuată īn decursul acestei luni. De exemplu, Lukoil nu a mai modificat preţurile din 28 septembrie.

Nu acelaşi lucru se poate observa la Rompetrol. Compania deţinută de KazMunaiGaz, al doilea jucător de pe piaţa din Romānia, a modificat ultima dată preţurile pe data de 12 octombrie, adică īn urmă cu o săptămānă. Acum, mai exact ieri, Rompetrol a crescut preţul la benzine cu 5 bani/litru, iar la sortimentele de motorină cu 10, respectiv 11 bani/litru.

Astfel, noile preţuri sunt: Efix 95 – 5,56 lei/litru, Alto 101 – 6,21 lei/litru. Īn cazul motorinei Efix Diesel preţul a crescut de la 5,49 lei la 5,59 lei/litru, iar la Alto 55 de la 5,8 la 5,91 lei/litru.

Unde vor ajunge preţurile la finele anului?

Īn situaţia īn care se va urma acest trend nu este exclus ca la finele acestui an sau cel tārziu pānă la jumătatea lunii ianuarie 2012 toate sortimentele de carburanţi să depăşească pragul psihologic de 6 lei/litru. Asta īnseamnă că se poate adeveri estimarea făcută de preşedintele Asociaţiei Benzinarilor Particulari, Ion Tache, care, la īnceputul acestei luni, a declarat la Europa FM că īn 2011 preţurile vor depăşi 6 lei, iar anul viitor nu este exclus ca benzina şi motorină să ajungă chiar şi la 7 lei/litru.

Menţionăm īnsă faptul că preţurile sunt stabilite de reprezentanţii companiilor petroliere īn funcţie de mai mulţi factori, cel mai important fiind cotaţia ţiţeiului.

Totuşi, aproximativ jumătate din preţul benzinei sau motorinei reprezintă taxe, care ajung la bugetul de stat, conform explicaţilor reprezentanţilor Rompetrol.

Chiar dacă, cel puţin pānă acum, nu s-a demonstrat sau nu s-a putut demonstra, īn piaţă există suspiciuni legate de modul īn care cele mai mari companii de pe piaţă aplică scumpiri identice sau foarte apropiate şi la interval foarte scurt una de cealaltă.

Este adevărat că instituţiile statului au demarat investigaţii privind creşterea preţului la carburanţi, iar īn primăvara acestui an s-a luat in discuţie chiar şi posibilitatea īngheţării preţului, īnsă pānă īn prezent nu a fost luată nicio decizie. Mai mult, Consiliul Concurenţei, instituţie care a deschis o investigaţie pe piaţa carburanţilor īn urmă cu 5 ani, dar care a fost intensificată īn ultimii doi ani, a finalizat ancheta, īnsă concluziile ar putea fi făcute publice abia spre finele acestui an sau la īnceputul anului viitor, conform declaraţiilor făcute de şeful Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Cu toate acestea, Romānia se află printre ţările europene cu cele mai mici preţuri ale carburanţilor, conform datelor Eurostat.
MillionDollarsBoy is offline  
Old 17-11-11, 14:37   #463
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

Dinamica preţul benzinei (citiţi şi al motorinei) este unul dintre misterele cele mai adānci ale comerţului romānesc. Nu ştiu exact cum e pe la alţii, bănui că nu e o mare diferenţă, dar la noi obişnuieşte să crească īncet dar sigur. Pe vremea marii companii de stat, salturile se făceau cu procente de două cifre şi cu scandalul de rigoare. Nu-i chiar de colo să creşti preţul cu 15% peste noapte.

Mai nou, producătorii şi distribuitorii privaţi de benzină au īnvăţat marketing.
Atunci cānd scumpeşti un produs esenţial, energia, trebuie să ai o explicaţie solidă. Īn cazul benzinei, aproape orice e o explicaţie „solidă”. De la majorarea cotaţiei Brent şi devalorizarea leului şi pānă la cheful de viaţă a lui Hugo Chavez īn Venezuela ori migraţia păsărilor călătoare pe deasupra Golfului.

Oricare ar fi explicaţia şi oricāt de raţională, de genul că s-a majorat costul cu materia primă, argumentarea scumpirii benzinei are un defect major. Nimeni nu poate să explice de ce, atunci cānd preţul petrolului scade pe pieţe internaţionale şi leul īşi revine, preţul la pompă nu se reduce īn mod corespunzător. Nu mai fac aici o defalcare a preţului, o analiză pe influenţe şi alte chestii tehnice care pānă la urmă nu lămuresc enigmatica şi perpetua creştere. E un mister contabil cred eu. Companiile aprobă un buget de venituri la īnceputul anului şi niciun manager serios n-o să ia īn considerare un venit mai mic doar pentru motivul că se reduc costurile.

Cum spuneam, companiile petroliere au īnvăţat marketing, o lecţie banală. Niciodată nu scumpesc dintr-o dată produsele. M-am uitat pe o evoluţie a preţului benzinei la una din companiile mari de la noi. Niciodată nu a scumpit cu mai mult de cāţiva bani. De fapt, o medie a unei scumpiri e pe undeva pe la 2-3 bani, adică atāt de puţin că nu merită nici măcar un comunicat de presă amărāt. Numai că sunt, de la īnceputul anului, zeci de scumpiri. Ce-i drept, au fost şi două trei ieftiniri, tot la nivelul banilor. Trăgānd linie, de la īnceputul acestui an şi pānă ieri, preţul benzinei la compania respectivă a crescut de la 5,03 lei/litru la 5,50 lei/litru. Asta īnseamnă o creştere reală de 10% īn nici un an. Cum ar fi putut justifica scumpirea, īn condiţiile īn care petrolul are īn acest moment aproape exact aceeaşi cotaţie ca la īnceputul anului, euro e pe acolo iar statul n-a umblat la accize? N-ar fi putut fără scandal şi fară mizerie pe brand, dar nici nu au nevoie. Scumpind săptămānal, cu cāte un bănuţ doi, benzinarii nu sunt nevoiţi să dea vreo explicaţie pentru că publicul nu bagă īn seamă o diferenţă de 50 de bani la un plin. Asta cel puţin īn teorie.

Dincolo de strategia de marketing, declaraţia de ieri a Marianei Gheorghe, şefa Petrom, mi se pare curajoasă, dacă nu chiar inconştientă. Complet diferit de stilul tradiţional al petroliştilor, doamna Gheorghe a spus că Petrom a scumpit motorina pentru că exista cerere pe piaţă. Şi cum, īn capitalism, īn piaţa liberă, preţul unui produs este o reflectare a cererii şi ofertei, compania a decis că e un moment bun să scumpească. Nu pot să spun decāt că are, principial, dreptate şi să apreciez onestitatea. Mă īntreb totuşi cum de toate companiile producătoare de combustibili din piaţă reuşesc performanţa de a-şi sincroniza preţurile şi nivelul acestora.
MillionDollarsBoy is offline  
Old 18-11-11, 13:13   #464
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

Comisia Europeană (CE) susţine concluziile investigaţiei declanşate īn 2005 de Consiliul Concurenţei pe piaţa carburanţilor şi recomandă sancţionarea companiilor anchetate, īntrucāt piaţa de profil romānească face parte din cea europeană. "Evident, decizia noastră, care susţine recomandările raportului, care recomandă sancţiuni, poate fi atacată de către companii īn instanţă. Echipa noastră consideră că are dovezi că aceste companii au īncălcat legea", a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, īn conferinţa Mediafax Talks about Unfair Competition. Consiliul Concurenţei a transmis companiilor investigate raportul primit de la CE, iar acestea vor avea 30 de zile pentru a pregăti un răspuns. Chiriţoiu a anunţat miercuri că autoritatea pentru Concurenţă a finalizat o parte a investigaţiei, iniţiată īn 2005, pe piaţa carburanţilor pentru posibile īnţelegeri īntre companii privind stabilirea preţului de vānzare a benzinei fără plumb. Printre companiile vizate se numără OMV Petrom, Rompetrol, LukOil şi MOL.
MillionDollarsBoy is offline  
Old 18-11-11, 13:17   #465
MillionDollarsBoy

Stage 1
 
MillionDollarsBoy's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 15
Default Re: Boicot Benzinărie

Companiile petroliere se pregatesc de sanctiuni din partea Consiliului Concurentei (CC), dupa ce Comisia Europeana a transmis ca sustine concluziile investigatiei declansate in urma cu sase ani pe piata carburantilor de catre autoritatea de concurenta. Mai mult, CE recomanda sanctionarea companiilor anchetate, intrucat piata de profil romaneasca face parte din cea europeana, a precizat Consiliul Concurentei, care spune ca are si dovezi ca marile firme de distributie a carburantilor au incalcat legea.
"Evident, decizia noastra, care sustine recomandarile raportului, care recomanda sanctiuni, poate fi atacata de catre companii in instanta. Echipa noastra considera ca are dovezi ca aceste companii au incalcat legea", a declarat azi presedintele Consiliului Concurentei Bogdan Chiritoiu, intr-o conferinta organizata de Mediafax si autoritatea de concurenta.

Consiliul Concurentei a transmis companiilor investigate raportul primit de la CE, acestea avand la dispozitie 30 de zile pentru a pregati un raspuns.

Petrom, Rompetrol, Lukoil, OMV, MOL si Agip sunt investigate pentru retragerea unui sortiment de benzina fara plumb dar adaptat cu aditivi pentru motoarele masinilor vechi.

Petrom are operatiuni si in Bulgaria, Rompetrol are si in Bulgaria dar si Franta, in vreme ce OMV e prezenta in Austria, Germania si Slovacia, in timp ce Lukoil e prezenta si in Bulgaria si Cehia, spre exemplu. Eni, proprietara Agip, e cea mai mare companie petroliera din Italia. Audierile companiilor petroliere vor avea loc in 21 decembrie iar decizia va fi luata in ianuarie.

Sanctiunile pot ajunge pana la 10% din cifra de afaceri, insa maximul de amenda e dat doar in cazuri grave. Companiile in cauza au avut in 2010 o cifra de afaceri cumulata de 6 miliarde de euro. O amenda de 1% inseamna 60 de milioane de euro.
MillionDollarsBoy is offline  
- Copyright 2020 4Tuning -