Noul regulament updatat este prezentat mai jos. Va asteptam sa va inscrieti pe
www.speed-kamp.ro
Art.1 – Informatii specifice concursului
Cupa Speed Kamp 2010 are statut de concurs public si este deschis tuturor doritorilor care s-au inscris in termenul limita. Concursul se desfasoara pe 5 clase de virsta si/sau greutate si este impartit in 9 etape, fiecare etapa avind cite 2 manse. El este special gindit pentru toate virstele (peste 5 ani). Ne dorim ca acest eveniment sa devina o traditie in randul participantilor.
Organizator: Speed Kamp S.R.L. (e-mail:
contact@speed-kamp.ro , web:
www.speed-kamp.ro www.speedkamp.ro
Locatie: Evenimentul este sustinut pe circuitul de karting Speed Kamp situat la adresa: Soseaua Pacurari nr.121, zona Ses Bahlui, Iasi.
Art.2 Calendarul competitional pentru anul 2010
Etapa I – duminica, 4 aprilie 2010
Etapa II – duminica, 9 mai 2010
Etapa III – duminica, 6 iunie 2010
Etapa IV – duminica, 4 iulie 2010
Etapa V – duminica, 1 august 2010
Etapa VI – duminica, 5 septembrie 2010
Etapa VII – duminica, 3 octombrie 2010
Etapa VIII – duminica, 7 noiembrie 2010
In cadrul fiecarei etape se vor desfasura cite 2 manse.
Art.3 Inscrieri
Inscrierile pentru fiecare etapa incep cu 30 zile inainte de data desfasurarii etapei respective si se incheie in seara zilei dinaintea concursului.
Concursul este public, deci sint admisi participantii care au peste 5 ani. Pentru participantii care au sub 18 ani, inscrierea va fi facuta de unul din parinti sau tutore. Participarea este conditionata de prezentarea unui act de identitate, precum si de completarea si semnarea de catre utilizatorul kartului sau de catre insotitorul minorului participant a declaratiei de participare.
Organizatorul are dreptul de a refuza inscrierea in concurs a persoanelor considerate neeligibile.
Cererile de inscriere trebuiesc adresate organizatorului prin completarea formularelor de inscriere furnizate de organizator si existente pe
www.speed-kamp.ro. Cu cerere prealabila, un pilot poate participa la doua clase diferite, platindu-se taxa de participare pentru fiecare clasa in parte.
Art.4 Taxa de participare
Pentru toate clasele, taxa de participare este de 50 RON pe participant. Valoarea taxei de "Reclamatie" sau "Contestatie" fixata de organizator este de 100 RON.
Toti participantii inscrisi in concurs beneficiaza din partea Organizatorului de urmatoarele materiale/servicii competitionale:
- echipament obligatoriu (cagula, casca, manusi si gitiera) in timpul calificarilor si al celor doua manse
- kart de concurs pentru participarea in calificari si manse
- asistenta tehnica
- cupe, medalii, sampanie si cadouri
Art.6 Echipamentul pilotilor
In timpul calificarilor si a celor doua manse, sunt obligatorii urmatoarele echipamente: casca, cagula, manusi si gitiera - toate fiind puse la dispozitie de Speed Kamp SRL. Imediat dupa terminarea cursei, echipamentul de protectie trebuie returnat. Imbracamintea trebuie sa fie strinsa pe corp, iar incaltamintea sa fie de tip sport. Parul lung trebuie prins in coada de ponei si protejat de casca. Organizatorul poate acorda derogari cu privire la echipamentul tehnic si sportiv.
Art. 6 – Asigurari:
In conformitate cu prevederile legale, organizatorul a convenit o polita de asigurare de raspundere civila fata de terti, garantând urmatoarele riscuri:
- vatamare corporala în valoare de 10.000 Euro
- distrugeri materiale în valoare de 20.000 Euro
Art.5 Impartirea pe clase
- CLASA PUFO (copii 5 - 8 ani impliniti)
Rama (kart) Top Kart Italia.
Motor Comer 50 cmc
Raport transmisie fix - stabilit de Organizator pentru fiecare etapa in parte.
- CLASA MINI (copii 9-11 ani impliniti)
Rama (kart) APG Olanda
Motor Honda GX200 200 cmc
Raport transmisie fix - stabilit de Organizator pentru fiecare etapa in parte.
- CLASA JUNIORI (copii 12-14 ani impliniti)
Rama (kart) APG Olanda
Motor Honda GX200 200 cmc
- CLASA FEMINA
Rama (kart) APG Olanda
Motor Honda GX200 200 cmc
- CLASA SENIORI–80 Kg
Rama (kart) APG Olanda
Motor Honda GX200 200 cmc
- CLASA SENIORI 80-100 Kg
Rama (kart) APG Olanda
Motor Honda GX200 200 cmc
- CLASA SENIORI +100 Kg
Rama (kart) APG Olanda
Motor Honda GX200 200 cmc
La o etapă, clasa se constituie dacă se prezinta la start minim 4 piloţi înscrişi.
Organizatorul poate acorda dispense de varsta pentru toate clasele tinand cont de experienta (ex: debutanti ) si aptitudinile sportive (ex: dezvoltarea fizica ) ale participantului. Acordarea dispenselor de orice tip este la latitudinea exclusiva a Organizatorului iar decizia acestuia nu poate fi contestata.
Art.6 Antrenamente libere
Antrenamente libere necronometrate se pot desfasura in orice zi (in conformitate cu orarul de functionare al Speed Kamp) pina in ziua concursului.
Art.7 Calificari
Este prevazuta o mansa de 5 minute pentru calificarea in fiecare clasa. Toti pilotii care au intrat pe pista vor fi considerati ca au luat startul in calificari, iar timpul pe tur va fi înregistrat indiferent de conditiile de pe pista (pana, fanioane galbene agitate, aglomeratie, jenare reciproca). Toate turele complete efectuate în timpul calificarilor sunt cronometrate. Pentru determinrea pozitiei pe grila de start se va lua cel mai bun timp obtinut in tururile complete, in caz de egalitate se va compara al doilea, al treila s.a.m.d. pâna când se poate face departajarea.
Art.8 Procedura de start
Startul va fi de pe loc la toate clasele. Startul furat se pedepseste cu o penalizare de 30 secunde. Ordinea de plecare va fi stabilita in functie de timpii din calificari, pe grupe de cite 4 piloti. Organizatorul isi rezerva dreptul de a elimina din cursa (fara returnarea taxei de participare) concurentii aflati sub influenta alcoolului sau pe cei care adopta o maniera de pilotaj ce pune in pericol pilotii, spectatorii sau materialul de concurs.
Conformaţia grilei de start este pe două coloane. Distanţa între două linii succesive va fi de 4 m, iar distanţa între axele celor două coloane va fi de ˝ lăţime pistă în zona de start.
Art.9 Mansele de concurs
Se vor organiza 2 manse ce vor fi parcurse in sensuri opuse
Durata manselor:
- pentru clasa PUFO se vor efectua cite 5 ture pentru fiecare grupa.
- pentru clasa MINI se vor efectua cite 6 ture pentru fiecare grupa
- pentru clasa JUNIORI si FEMINA se vor efectua cite 8 ture pentru fiecare grupa
- pentru SENIORI se vor efectua cite 10 ture pentru fiecare grupa
Fiecare participant va trebui sa alerge cu doua karturi diferite in fiecare mansa, exceptie facand cazurile de forta majora (judecate de catre Organizatori). Karturile de concurs se aloca participantilor prin tragere la sorti de catre organizator.
Art.10 Punctaj
Pentru locurile obţinute in mansa piloţii primesc puncte de bonificaţie în funcţie de numărul de piloţi înscrişi la clasă după cum urmează:
Nr. piloţi / loc 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
- 4 / 5 3 1 0
- 5 / 6 4 2 1 0
- 6 / 8 6 4 2 1 0
- 7 - 8 / 11 8 6 4 2 1 0 0
- 9 - 11 / 15 11 8 6 4 3 2 1 0 0 0
- 12 - 15 / 20 15 11 8 6 5 4 3 2 1 0 0 0
- de la 16 piloţi în sus se vor acorda următoarele puncte de bonificaţie:
loc 1=25 pct; loc 2=20 pct; 3 =16; 4=13; 5=11; 6=10; 7=9; 8=8; 9=7; 10=6; 11=5; 12=4; 13=3; 14=2; 15=1; 16=0; ş.a.m.d.
Clasamentul general pe fiecare clasa se alcatuieste prin adunarea punctelor obtinute in fiecare din cele doua manse. In caz de egalitate la puncte, departajarea se va face in functie de locurile de mansa obtinute (1 loc doi este mai bun decat 2 locuri trei, etc);
Art.11 Regulament pentru spectatori
Spectatorii vor sta numai in exteriorul circuitului, in spatele benzilor care delimiteaza circuitul. Pe pista vor avea acces doar competitorii care urmeaza conform listei, la invitatia organizatorilor. Consumul de bauturi alcoolice este interzis in cadrul kartodromului.
Art.12 Regulament pentru concurenti
Sunt interzise:
- intrarea in concurs sub influienta alcoolului sau consumul de alcool pe durata concursului
- circularea in sens invers celui stabilit, indiferent de motiv
- lovirea sau acrosarea intentionata a competitorilor
- iesirea in decor, stationarea voluntara pe pista sau scurtarea traseului
- abordarea unei maniere agresive de pilotaj ce poate pune in pericol siguranta celorlalti participanti la cursa
- apasarea pedalei de frana si de acceleratie in acelasi timp.
In situatiile descrise mai sus se procedeaza la eliminarea din concurs a concurentului vinovat. In cazul avarierii karturilor din cauza motivelor descrise mai sus, toate cheltuielile necesare pentru reparatii si inlocuirea componentelor avariate vor fi suportate de catre participantii in cauza (calculul cheltuielilor se va face potrivit listei de preturi aflate la ghiseu).
La iesirea in decor, in cazul opririi kartului, aparitiei unei defectiuni sau a unei situatii ce necesita oprirea, nu se va parasi kartul si se va solicita asistenta din partea organizatorului prin simpla ridicare a mainii.
Pe parcursul desfasurarii cursei este obligatorie respectarea indicatiilor si semnalizarilor organizatorului.
Semnificatia steagurilor utilizate pentru semnalizare este urmatoarea:
Steagurile de semnalizare
Verde: Start!
Galben: Atentie sporita pe tot circuitul, trebuie sa incetiniti, nu se permit depasirile.
Albastru: Cineva va depaseste, un pilot mai rapid decat dumneavoastra este in spate de cel putin 2 tururi, trebuie sa il lasati sa va depaseasca.
Rosu: Penalitate, trebuie sa intoarceti la pituri.
Alb-negru: Cursa s-a terminat.