Pai hai s-o luam usor. Intradevar cifrele date de producator sunt una iar realitatea e alta.... Vezi recentul scandal cu Mustang Shelby 500 care avea defapt 450 de cai sau chiar mai putin.
Pai prin cipare intradevar se da cam 30% la turbo si 10% la aspirat dar e relativa. Se castiga insa foarte mult la cuplu chestie care nu poate sa duca decat la o uzura mai mare a pieselor (eu de ex, facand o paranteza, numai ce am schimbat o conducta care ducea motorina sub presiune din pompa la injectorul 2, pt ca s-a tocit capul
) Ce am observat la mine referindu-ma strict la chipare:
1. Cand am iesit cu masina din atelier (dupa ce am montat chipul) am ramas mut de cat de mult am castigat la sprint deci nu cred ca da doar 10cp (bine ei vrajeau ceva de 115cp dar eu aproximez ca are vreo 105 acum).
2. Daca e cald afara e la fel de puturoasa ca inainte (si nu prea ma iau la liniute
) chestie care spune clar ca e o crestere artificiala a puterii masinii, simtindu-se nevoia unui intercooler
3. Consumul clar a crescut dar nu cu mult. A crescut pt ca eu obisnuiesc sa merg cu pedala apasata deci mi se pare normal ca daca abuzezi de caii in plus sa consume mai mult. Insa daca merg pana in 90(chestie posibila doar in localitate :P) consumul tind sa cred ca a ramas ca inainte (daca nu chiar a scazut un pic)