categorie exterior :
criterii punctate cu note de la 1 la 10
-aspect general
-incadrarea barii fata
-incadrarea barii spate inclusiv evacuare
-vopsea
-incadrare jante,eleron(daca e cazul)
-un bonus de pina la 6 pct pt un tuning mai extrem(body-kit latit,lambo doors,suspensii reglabile,air-ride,hidraulice,etc
acest sistem ar fi functional in ideea unui JURIU RIGUROS care sa pastreze conceptiile de notare pe toata durata jurizarii, sa fie drastic la toate aspectele(eu nu stiu daca este masina de nota 9-10 in romania)
Ar fi ideeal ca fiecare participant sa primeasca o foaie de inscriere unde sa fie notate toate modificarile aduse sau daca nu,sa se anunte ca este necesar.
VA ROG SA VB CONSTRUCTIV SI STRICT LA SUBIECT.
CU CIT MAI MULTE IDEI CU ATIT MAI BINE.
TOT LA FEL DE BINE AR FI SISTEMUL PROPUS DE HONDARU CU DEPUNCTARILE:
Bodykit 10 puncte(eventual mai multe)
se scade cate un punct pentru:
- luft intre spoilere/praguri si caroserie
- continuitate geometrica a linie facuta de spoilerul fata
- prinderea defectoasa a plasei metalice sau a materialului de umplere a prizelor de aer
- orice denivelare pe body-kit survenita in urma excesului de chit sau vopsea, care strica linia culorii si este vizibila
- inegalitatea spatiului dintre anvelope si caroserie (roata din stanga are 2 degete si cea din dreapta are o palma spatiu)
- fixarea defectuoasa a pragurilor si a spoilerelor (joaca sau nu sunt prinse bine)
- incadrarea gresita a evacuarii (direct prin plasa, spatiu prea mare sau prea mic intre tobe si spoiler, atinge bodykitul, topeste sau murdareste spoilerul spate, etc)
- suruburi sau prinderi diferite (bara este prinsa cu 6 suruburi de 3 feluri la nimereala, nituri, etc - denota gradul de munca)
- bodykit ineficient practic - prizele de aer nu racesc radiatorul sau intercoolerul, deflectorul de aer spate este mai mic ca rezervorul, pragurile au prize care nu duc nicaieri, aripioare inutile, etc
- elemente necorespunzatoare - sigla M3 pe dacie, semne inutile, sigla RS pe o Skoda normala (daca nu e nici echipata cu asa ceva), orice este in plus la exterior, pe bodykit
Jante & anvelope 5 puncte
- jante cu denivelari, defecte, zgarieturi foarte vizibile
- spatiu prea mare intre jante si caroserie
- anvelope de feluri diferite sau uzate excesiv
- discuri de frana false
- prezoane ruginite
Alte elemente 5 puncte
- evacuare defectuoasa, rupta, ruginita, murdara, stramba, etc
- linia usilor decalata de la caroseria initiala
- vopsea sarita, zgariata sau lacuita prost
- stopuri si faruri zgariate, puse prost, cu spatiu intre caroserie sau cu apa in interior
- eleron supradimensionat fata de masina, prins prost, ruginit sau stramb
PUNCTE BONUS - se adauga cate un punct pentru:
- vopsea cameleon
- portiere lambo-style
- suspensie hidraulica
- priza de aer pe capota eficienta
- bodykit custom - UNICAT
- orice element unicat - de exemplu: oglinzi cu monitoare
- neoane undercar
- eleron