Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,814
Member of: [Kamikaze Racing Team]
|
Re: Evenimente de Tuning
REGULAMENT DE PARTICIPARE
CURSE ACCELERARE - 402m – Aeroport SALCEA - SUCEAVA
REGULI DE INCADRARE IN GRUPE (CLASE).
Pentru stabilirea grupelor se ia in calcul puterea motorului ce echipeaza in acel moment autoturismul, iar in cazul unor interventii majore, cum ar fi aplicarea unui turbo , compresor, nitro, nos sau schimbarea chiulasei de la 2 supape pe cilindru la mai multe, rezultand astfel un motor de alt tip, se aplica coeficientul respectiv si se reincadreaza noul motor.
Exemple de mod de calcul :
Pentru montare suplimentara de turbina (Turbo):
(puterea de fabrica) x 1,45 = puterea de clasa
Pentru montare suplimentara de compressor:
(puterea de fabrica) x 1,35 = puterea de clasa
Pentru montare suplimentara de sisteme nitro, NX , NOS,etc:
(puterea de fabrica) x 1,8 = puterea de clasa
Pentru combinatia acestor modificari, de exemplu TURBO + NO2, se ia in calcul coeficientul mai mare, adica cel de NO2.
Pentru schimbat chiulasa:
Ex. Motor Opel 115cp 8valve - se schimba chiulasa, se monteaza de 16v, rezulta motor de 136 sau 150cp.
Motor Vw 1,8 90cp 8valve – se schimba chiulasa, se monteaza de 16v, rezulta motor de 130cp.
Coeficientul de transformare folosit este: 1 KW = 1,36 CP
NOTA!
COEFICIENTII AU UN CARACTER FORMAL, NU REFLECTA REALITATEA 100%.
In cazul in care in urma calculului, motorul cu care este echipat in acel moment autoturismul depaseste limita maxima de incadrare intr-o grupa cu cel mult 2 cai putere, acesta va concura in grupa a carei incadrare a depasit-o. (Ex:un autoturism cu 142c.p. va concura in grupa B: 111-140)
Daca apar cazuri speciale, organizatorul poate intruni o Comisie Tehnica, comisie abilitata sa dea derogari in ceea ce priveste clasa de participare.
Folosirea unui bloc motor intalnit pe mai multe modele, dar cu configuratii diferite, nu poate determina in mod direct clasa, aceasta fiind determinata de configuratia generala, nu doar de seria blocului motor.
Clase (Grupe) :
Grupa A. INTRE 80-110 CP
Grupa B. INTRE 111-140 CP
Grupa C. INTRE 141-170 CP
Grupa D. INTRE 171-200 CP
Grupa E. INTRE 201-255 CP
Grupa F. peste 256CP -
Foarte Important !
CONCURENTUL ESTE OBLIGAT CA IN FISA DE INSCRIERE SA DECLARE PUTEREA REALA A MOTORULUI CU CARE ESTE ECHIPAT IN ACEL MOMENT AUTOTURISMUL CU CARE VA CONCURA, ACEASTA FIIND EXPRIMATA IN KW SAU CP, FIE DIN CERTIFICATUL DE INMARTICULARE AL AUTOTURISMULUI, FIE DIN CUNOSTINTELE ACESTUIA (IN CAZUL IN CARE MOTORUL CU CARE ESTE ECHIPAT AUTOTURISMUL NU FIGUREAZA CU MOTORUL MENTIONAT IN CERTIFICATUL DE INMATRICULARE) CAT SI INTERVENTIILE MAJORE, DACA EXISTA (aplicarea unui turbo, compresor, nitro, nos sau schimbarea chiulasei de la 2 supape pe cilindru la mai multe rezultand un motor de alt tip), PENTRU RECALCULAREA PUTERII REALE A MOTORULUI. IN CAZ CONTRAR, DACA IN URMA VERIFICARILOR TEHNICE SE CONSTATA FAPTUL CA PARTICIPANTUL A DECLARAT FALS IN FISA DE INSCRIERE, ACESTA VA FI ELIMINAT DIN CONCURS, FARA A-I MAI FI RETURNATA TAXA DE INSCRIERE.
ORGANIZATORII NU IAU IN CALCUL ALTE MIJLOACE/MODALITATI DE CRESTERE A PUTERII MOTORULUI CU CARE ESTE ECHIPAT IN ACEL MOMENT AUTOTURISMUL SAU DE MODIFICARE A RAPORTULUI C.P./MASA AUTOTURISM, CIP TUNING, TOBE, COMBUSTIBIL, ETC.
B. REGULAMENT DE PARTICIPARE :
- Inscrierea se face in limita numarului maxim de 80 locuri.
- Taxa de participare este de 20 ron / autoturism pentru participantii cu domiciliul in Suceava sau pe o raza de pana la 25km in jurul Mun. Suceava, 10 Ron / autoturism pentru participantii cu domiciliul pe o raza cuprinsa intre 26 si 120 km de Mun. Suceava si GRATUIT pentru participantii cu domiciliul intr-o raza mai mare de 120km in jurul Mun Suceava, platibili la intrarea in complexul expozitional, imediat dupa completarea formularului de inscriere, cel tarziu pana la ora 10.30 a zilei de Duminica 08.06.08.
-Inscrierea in concurs este finalizata in momentul achitarii taxei de participare si dupa semnarea fisei de inscriere, respectiv a declaratiei de concurent.
-dupa ora 10.30 nu va mai fi acceptat nici un autoturism in vederea inscrierii.
-in vederea inscrierii, participantii trebuie sa aiba asupra lor urmatoarele documente:
a) un act privind provenienta autoturismului (certificat de inmatriculare sau carte de identitate) ;
b) permisul de conducere sau dovada valabila in original, minim 1 an vechime.
c) un act de identitate (B.I., C.I. sau Pasaport).
-organizatorii isi rezerva dreptul de a refuza înscrierea unui concurent in concurs fără a fi obligat să motiveze decizia luata.
-autoturismele inscrise in concurs vor fi parcate / stationate cu motorul oprit in zona „parcul rece” special amenajata pana la intrarea in competitie.
-autoturismele vor putea parasi zona „parcului rece” doar cu acordul si la indicatia organizatorilor.
Concursul de accelerare - viteza va fi de tip piramidal si se va desfasuara pe distanta de 402m pe pista Aeroportului Salcea – Suceava, dupa regula 2 din 3 si va compus din manse preliminarii si finale.
-manse preliminarii - la start se vor prezenta perechi rezultate in urma tragerii la sorti, promovând maşina care căştigă două manşe din trei, parcurse în aceeaşi formaţie.
În cazul in care numărul de maşini este impar, dintre concurenţii eliminaţi se va alege prin tragere la sorţi maşina care completează paritatea.
-in manşele finale promovează doar patru maşini pe categorie, căştigătorii celor două perechi concurand în continuare pentru locurile I si II;
- procedura de start: Semafor Rosu – Rosu – Rosu – Verde;
- la linia de „START” si la linia de „FINISH” vor fi plasati oficiali ce vor supraveghea derularea concursului;
- Participantii vor urma o traiectorie rectilinie si paralela, neapropiindu-se de jaloanele (linia) despartitoare fara semnale sonore si luminoase;
- dupa sosirea la FINISH, masinile se vor intoarce la start pe partea stanga a pistei in directia de desfasurare a cursei (Partea dreapta - Retur) cu o viteza de max. 20 km/h;
- vor exista locurile I si II pentru fiecare grupa;
- exista posibilitatea de sustinere a unei probe „La Liber”, in functie de timpul disponibil;
Menţiuni :
Pe toata durata desfasurarii competitiei, in autoturismul inscris in concurs este admis doar concurentul.
Pe toata durata desfasurarii competitiei, participantului ii este strict interzisa incredintarea autoturismului unei alte persoane.
In cazul in care ORGANIZATORII constata faptul ca informatiile mai sus cerute a fi mentionate in mod obligatoriu si specificate de catre concurent nu corespund cu realitatea, precum si daca nu sunt respectate indicaţiile ORGANIZATORILOR sau concurentul efectuează manevre suplimentare sau inutile, punând astfel în pericol integritatea fizică a spectatorilor, celorlalţi participanţi sau a altor autoturisme înscrise în concurs, acesta va fi eliminat din competitie, fiind obligat sa paraseasca locatia desfasurarii evenimentului, fara a i se returna taxa de participare.
IMPORTANT !
IN CAZUL UNOR EVENIMENTE NEPLACUTE CAUZATE DE PARTICIPANTI, ACESTIA SUNT DIRECT RASPUNZATORI DE DAUNE SI VOR FI SANCTIONATI CONFORM PREVEDERILOR LEGALE IN VIGOARE.
Concurentul va participa strict cu autoturismul cu care s-a inscris in concurs.
Concurentul este obligat sa faca dovada existentei cel putin a unei placute de inmatriculare pe autoturismul inscris.
Concurentului care se afla sub influenta bauturilor alcoolice si/sau substantelor psihotrope ii este STRICT INTERZISA participarea in competitie.
La start, concurentul este obligat sa respecte urmatoarele reguli: sa fie atent la indicatiile coordonatorului, sa fie singur in masina cu care concureaza, sa poarte centura de siguranta, sa inchida geamurile, si sa porneasca doar la culoarea verde a semaforului, altfel acesta risca sa fie descalificat.
In urma inscrierii, concurentul are dreptul sa paraseasca locatia unde se desfasoara evenimentul, cu conditia sa revina pana la ora stabilita de catre organizatori, altfel acesta risca sa fie descalificat.
In cadrul evenimentului desfasurat pe pista Aeroportului cat si in cadrul Centrului Expozitional NU SUNT PERMISE:
- concursuri neincluse in program si prezentul regulament, organizate intre participanti fara voia si cunostinta organizatorilor evenimentului;
-parasirea „parcului rece” fara aprobarea/indicaţia organizatorilor;
-intoarceri cu frana de mana; burn-out –uri in afara zonei concursului de accelerare sau fara aprobarea organizatorilor evenimentului (exceptie fiind cazul in care concurentul incalzeste cauciucurile inainte de START);
-orice fel de comportament nesportiv, antisocial, imoral.
Oricare dintre incalcarile prevederilor de mai sus, atrage in mod automat excluderea din concurs fara returnarea taxei de participare.
|