O pasiune...
Sigla Alfa Romeo se schimba, diametrul creste de la 65 la 75 mm. O coroana metalica aminteste o victorie legendara: 1924, primul loc la primul campionat mondial de raliu la volanul modelului P2......
Cei 3 musketari...Ascari, Campari si Sivocci, asigura faima pentru Alfa Romeo
Primul trifoi cu patru foi apare pe un Targa Florio din 1923 la volanul careia se afla Sivocci, simbol ce mai tarziu avea sa devina simbolul de la Alfa Racing....
Masinile anilor 1920-1930
RL
Proiectat de Merosi in 1921, modelul RL vine cu un motor de 6 cilindri in linie cu o capacitate cuprinsa intre 2916 si 3620 cc. Produs intre anii 1922-1927, RL vine cu 3 variante:
- RL - 56 CP/3200 rpm
- RL Touring - 61 CP/3200 rpm
- RL Sport - 71 CP/3500 rpm
VIteza maxima este cuprinsa intre 110-130 km/h
Produs in mare parte in varianta Normala si cea Sport, producatorul din Portello il foloseste si in competitii, in special pentru propuneri de propaganda, intrand in competitiile nationale cu ambele modele sau adaptate special, pe toate tipurile de raliu. Rezultatul: un succes nebun. Acesta este accelerat in 1923 si 1924 de Campari in cursa de la Targa Florio, acesta avand viteza medie de peste 178 km/h, distanta de 10 km.
Sunt construite 2640 de modele, distribuite in toata lumea.
RM
Produs intre 1923-1925 si lansat la Salonul Auto de la Parisin 1923, modelul vine cu un motor de 4 cilindri cu 1944cc, 40 CP/3000rpm, atingand viteza maxima de 95 km/h.
Automobilul este foarte accesibil, modelul venind in 3 variante: normal, sport si unified. In total se construiesc 500 de modele.
Isi face debutul in 1923 la a 3`a editie a circuitului Coppa delle Alpi, ajungand pe locul 4 la categoria sa, dupa o cursa de aproximativ 3000 km in 6 etape.
P2
Proiectat de Vittorio Jano in 1924 si produs intre anii 1924-1930, modelul P@ vine cu un motor de 8 cilindri in linie, cu o capacitate de 1987 cc, 140Cp/5500rpm(1924), 155CP/5500rpm(1929) si 175 CP/5500rpm (1930), si 2 carburatoare plasate dupa compresor.
Preparat in secret in atelierul de la Portello, modelul P2 face o surpriza la debutul sau la cursa de 200 de mile la a 2-a editie a circuitului de la Cremona din 1924, castigand cu o viteza medie de peste 158 km/h si completand 10 km de viteza cu 195 km/h. Castiga primul loc la Campinatul Auto Mondial, pastrand astfel sigla trifoiului cu 4 foi.
Din cele 6 modele create doar 2 au mai ramas, acestea aflandu-se la Muzeul Alfa Romeo din Arese si la Muzeul Automobilelor din Turin.
6C 1500
Proiectat de Vittorio Jano masina este produsa intre anii 1927-1929 in 1075 exemplare. Modelul vine cu un motor de 6 cilindri in linie si o capacitate de 1487cc cu 44CP/4200rpm si atingand viteza maxima de 110km/h.
Lansat la Milan Motor Show in 1925, apoi la Paris si la Londra, modelul este foarte admirat de experti entru caracteristicile avansate.
Automobilul se bucura de succesul comercial dar si sportiv.
6C 1750
Produs intre anii 1929-1933, modelul vine cu un motor de 6 cilindri in linie si o capacitate de 1752cc, in 4 variante:
- Touring si Grand Touring - 46 cp/4000rpm
- Super Sport si Grand Sport - 85 cp/4800rpm.
Atinge viteza maxima de 110 km/h, iar la raliu atinge 165 km/h (1929) si 170km/h (1930).
Automobilul devine mult mai puternic, greutatea fiind aceeas ica la modelul 1500 dar cu motoare mai puternice, cu o crestere de 10-15 %, atingand 100CP la masinile folosite in competitii.
Asamblarile sasiului sunt sporit imbunatatite pentru a asigura siguranta maxima la ambele modele de productie.
Modelul isi face aparitia in competitii in 1929 la Mille Miglia race(o mie de mile) si pana in 1931 domina fara competitie cursele din categoria sport.
A fost produsa in 2579 de vehicule.