O pasiune...
Sigla Alfa Romeo incruciseaza doua simboluri milaneze: Sarpele Visconti si Crucea Rosie, unite printr-un cerc metalic in care este incrustate cuvintele "ALFA" ( Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), si "Milano", despartite de doua noduri apartinand dinastiei Savoia.
Cuvantul "ALFA" este insusi un intreg proces sau mai degraba explicatia totala a unui proces. Prima litera este si cea de la inceputul alfabetului , simbolizand un punct de plecare, inceputul a ceva, a unei vieti sub o alta forma.
Primele masini...
Modelul 24 HP
Produs intre anii 1910-1920 si proiectat de Giuseppe Merosi, automobilul a fost construit in 300 de exemplare. Cu un motor de 4 cilindri in linie si 4084 cc, avea o putere de 42 cp la 2200 rpm putand ajunge la viteza maxima de 100-115 km/h.
Automobilul isi face debutul la a 6-a editie a circuitului de la Targa Florio in 1911 cu 2 modele care au uimit prin viteza si manevrabilitate:
- Modelul 15 HP Corsa - proiectat in 1911 special pentru competitii cu o putere de 45 Cp
- Modelul 15-20 HP - cu imbunatatiri realizate in 1914, folosind patentul de la modelul 24 HP, mai putin complex, dar cu aceleasi carcateristici sclipitoare.
Modelul 40-60 HP
Produs intre anii 1913-1922, automobilul avea un motor de 4 cilindri in linie si 6082 cc. Modelul a fost impartit in 2 tipuri:
-de serie- cu 70 CP si 2200 rpm atingand viteza maxima de 125 km/h
-de raliu- cu 73 CP/2200 rpm si 82 CP/2400 rpm, atingand viteza maxima de 150 km/h.
Catalogata de critici un succes total, modelul isi face debutul la raliul "Parma-Berceto", ajungand la final prima din clasa sa, iar in perioada 1920-1921 castiga circuitul de la Mugello. Ultima sa cursa este Grand Prix-ul din 1922, Campari fiind fortat sa se retraga din cauza unor defectiuni mecanice dupa ce a inregistrat cea mai rapida tura cu o viteza medie de 141.6 km/h.
Modelul Grand Prix
Produs intre 1914-1921 si proiectat de Merosi, masina era inspirata din idea de a revolutiona raliurile. Dotata cu un motor de 4 cilindri in linie si 4490 cc, automobilul venea in doua variante:
- de 88 CP/2950rpm (1914) cu viteza maxima de de 125 km/h
- de 102 CP/3000rpm (1921) cu viteza maxima de 150 km/h.
Supranumit si "Internationalul", mergea pe o noua idee de proiectare. Masina cantarea 1100 kg si avea capacitatea blicului motor de "4 cilindri si jumatate" fiind si primul model cu 4 valve pe cilindru(16v).
Tinta era confirmarea pozitiei in competitii internationale si pe langa publicul international, dar venirea primului razboi mondial opreste toate activitatile sportive. Pana in 1919 masina sta intr-o fabrica farmaceutica. Pentru sezonul 1921, a fost marita puterea motorului de la 88 la 102 CP.
La Gentelman Grand Prix-ul din Brescia 1921, Campari, care a condus din a 11-a tura pana in cea de 24, este fortat sa se retraga exact inainte de finish din cauza unor scurgeri la radiator.
A fost construit un singur model.