Gama de motoare
De subliniat principala inovatie la 156,pentru care va intra in istoria automobilului:introducerea pentru prima data in lume si in acelas timp cu Mercedes-Benz (brevetul de la Common Rail apartinea lui Fiat si a fost pus la punct in colaborare cu Politehnica din Bari,dar vandut lui Bosch)Classe C,a motorului turbodiesel inijectie directa Common rail,in anul 1997.
Istoria common rail este o istorie italiana,"tatal"acestui sistem este considerat inginerul Mario Ricco(in acea epoca director la Centro Ricerche Alimentazione Motori Elasis).In schimb partea electronica a fost dezvoltata de Centro Ricerche Fiat di Orbassano si de centrele Magneti Marelli din Torino si Bologna,injectorul,pompa si regulatorul de presiune (in practica "inima"sistemului common rail)au fost dezvoltate de insusi Centro Ricerche Alimentazione Motori Elasis din Bari (centrul de cercetare al Grupului Fiat).Si acum in ziua de azi la Bari in zona industriala,in sectile lui Bosch se produc pompe de inalta presiune pentru toata piata europeana.
In anul 2003,Alfa 156 a introdus motorizari diesel ce utilizau tehnologia Multijet (asociata la o distributie in patru valvole pe cilindru)care permite injectia de motorina multipla pe fiecare combustie,imbunatatind prestatile si consumul.Pe versantul motoarelor pe benzina,in 2002 Alfa Romeo inlocuieste clasicul 2.0 Twin Spark(care fata de vechiul 2.0 Twin Spark 16V de la 155 avea adaptat un sistem de colectori in lungime variabila ajungind la 155 cavali)cu noul 2.0 JTS (Jet Thrust Stoichiometric) injectie directa,in stare de furnizare 165 cavalli si un cuplu maxim de 210 N•m,obtinand o neta economie a consumului fata de precedentul motor.Pentru cea ce priveste topul de gama inovatile lasa locul la traditie.Se gasesc doua versiuni ale propulsorului V6 Busso care sunt montate pe 156,in schimb pe Alfa Romeo 147 au implinit 30 de ani de onorata cariera:un 2.5 de 192 cavalli si 3.2 montat pe 156 GTA de 250 cavalli.
Alfa Romeo 156 GTA
Motoare benzina
Motoarele pe benzina de pe clasicele Alfa Romeo sunt adoptate si in ultimi ani chiar si de Alfa 155
ropulsoarele asamblate de 'FMA di Pratola Serra in 4 cilindri si 2.5 V6 Busso sunt topul gamei.Ambele respectand noua norma de poluare E2.Absenta de la debut motorizarea turbo V6 de 2,0 litri.Motoarele asamblate de FMA sunt caracterizate de o distributie in patru valvole pe cilindru comandate de un dublu ax cu came in cap.Fiecare cilindru avand 2 buji pentru aprindere (in engleza Twin Spark,nume folosit si de Alfa Romeo).V6 Busso dublu ax cu came in 24 de valvole este in primul moment oferta unica a versiuni d 2,5 litri cilindrata,in schimb in 2002 este oferita si noua versiune de 3,2 litri impreuna cu istorica sigla GTA.In 2000 toate benzinarele sufera un upgrade pentru a respecta noua norma de poluare Euro 3.In luna Februarie 2002 in paralel cu un lejer restyling,este introdusa renovata gama 2,0 litri JTS injectie directa benzina,omologata Euro 4 impreuna cu cutia de viteze manuala in 6 trepte cit si robotizata Selespeed.
Gama de motoare benzina:
1.6 TS 16V 120 - din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Benzina 1.598 Cm³ -200 km/h
1.6 TS 16V 122 - din 2000 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.598 Cm³ -200 km/h
1.8 TS 16V 144 - din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Benzina 1.747 Cm³ -210 km/h
1.8 TS 16V 140 - din 2000 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.747 Cm³ -208 km/h
2.0 TS 16V 154 - din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -216 km/h
2.0 TS 16V 150 - din 2000 pana in 2002, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³-214 km/h
2.0 TS 16V 150 - Selespeed din 2000 pana in 2002, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -214 km/h
2.0 JTS 16V 166 - din 2002 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -220 km/h
2.0 JTS 16V 166 - Selespeed din 2002 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Benzina 1.970 Cm³ -220 km/h
2.5i V6 24V 190 - din 1997 pana in 2000, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³ -230 km/h
2.5i V6 24V 190 - Selespeed din 1997 pana in 2000, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³ -230 km/h
2.5i V6 24V 192 - din 2000 pina in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³ -230 km/h
2.5i V6 24V 192 - Q-System dal 2000 pana in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 2.492 Cm³- 227 km/h
3.2i V6 24V GTA (250 cv) - din 2002 pana in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 3.179 Cm³ -250 km/h
3.2i V6 24V GTA (250 cv)- Selespeed din 2002 pana in 2005, 6 cilindri in V, Benzina 3.179 Cm³-250 km/h
Gama de motoare diesel:
1.9 JTD 8V 105, din 1997 pana in 2000, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 77 kW (105 CV) - 188 km/h
1.9 JTD 8V 110,din 2000 pana in 2001, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 81 kW (110 CV) - 191 km/h
1.9 JTD 8V 115, din 2001 pana in 2005, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 85 kW (116 CV) - 191 km/h
1.9 JTDm 16V 140, din 2002 pana in 2004, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 103 kW (140 CV) - 209 km/h
1.9 JTDm 16V 150, din 2004 pana in 2006, 4 cilindri in linie, Diesel 1.910 Cm³ 110 kW (150 CV) - 212 km/h
1.9 JTDm 16V 150,Crosswagon Q4, din 2004 -2007,4 cilindri in linie,Diesel 1.910 Cm³ 110 kW(150 CV)-192 km/h
2.4 JTD 10V 136, din 1997 pana in 2000, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 100 kW (136 CV) - 203 km/h
2.4 JTD 10V 140, din 2000 pana in 2002, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 103 kW (140 CV) - 205 km/h
2.4 JTD 10V 150, din 2002 pana in 2003, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 110 kW (150 CV) - 212 km/h
2.4 JTDm 20V 175, din 2003 pana in 2006, 5 cilindri in linie, Diesel 2.387 Cm³ 125 kW (175 CV) - 225 km/h