Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO > Istoria Alfa Romeo

Reply
 
Thread Tools
Old 29-09-09, 23:00   #1
the red passion

Stage 2
 
the red passion's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 44
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default Nicola Romeo parintele Alfa Romeo

Nicola Romeo fiul lui Maurizio si al lui Consiglia Taglialatela,sa nascut la S.Antimo (Napoli)in 28 Aprilie 1876.Cum familia sa nu era in gradul de ai asigura continuitatea studilor superioare,a fost nevoit sa se supuna unor sacrifici printre care si parcurgerea distantei pe jos intre orasul natal si Napoli,unde isi avea sediul Instiutul Tehnic pe care il frecventa.A fost nevoit sa-si mediteze colegii de clasa si pe alti tineri pentru a-si procura banii necesari terminari studilor.In anul 1899 la virsta de 23 de ani se muta de la politehnica din Napoli unde absolvise ca laureat in inginerie civila la cea din Liegi in Belgia unde de devine laureat in electrotehnica.Terminina studile de perfectionare profesionala la virsta de 26 de ani.In timpul colaborari cu firme straine a introdus in Italia noua tehnologie a acelor timpuri.In anul 1902 isi incepe prestigioasa activitate contibuind printre altele la realizarea primei lini feroviare electrificate intre Tivoli si Roma;a dat un impuls la dezvoltarea economica a unei intregi regiuni,Versilia,dupa ce in carierele de marmura au fost instalate implanturi mecanice de extragere si prelucrarea marmurei;a aplicatilor aerului comprimat in galeriile Roma - Napoli si Bologna -Firenze.In anul 1906 la Milano infinteaza Societatea"Ing. Nicola Romeo & C.",societate care importa din Statele Unite "utilaje demontate pentru lucrari de inginerie civila.Inceperia primului razboi mondial,geniul militar gaseste in Nicola Romeo un pretios colaborator.Avind un puternic spirit practic a creat un nucleu de ateliere pentru producerea proiectilelor de artilierie,devenind astfel seful a mii de angajati:muncitori si ingineri,din stabilimentele aflate in Milano,Saronno,Roma si Napoli.Tot in timpul primului razboi mondial Nicola Romeo isi mareste societatea gasind noi asociati (unul dintre ei fiind si bancherul Angelo Pogliani)si cumpara Alfa ce se gasea pusa in lichidare,convertindui productia de masini in cea de materiale de razboi.In anul 1918 cu noi si proaspete capitaluri,transforma Societatea in"Societa Anonima Italiana Romeo & Co",reconvertindui productia de razboi in cea de pace fabricind astfel diferite materiale pentru sectorul agricol si feroviar.In 1919 apare in sectorul automobilistic perioada in care stabilimentele din Portelo ,Milano, erau peocupate in productia de autoturisme Alfa Romeo,autoturisme care in viitorul f.apropiat vor obtine mari victorii pe circuitele italiene si straine.Inginerul Nicola Romeo sa gindit si la rezolvarea unei mari probleme care persista asupra natiuni italiene dupa razboi si anume electrificrea linilor feroviare.Ca atare a decis ca atelierele din Saronno sa fabrice locomotive electrice care sa functioneze la curent alternativ trifazic si curent continu.De asemenea a construit si instalatile electrice feroviare...Avind probleme financiare legate de falimentul banci ce finanta Societatea lui Nicola Romeo , Alfa Romeo la sfirsitul anului 1921devine propietatea statului,iar Nicola Romeo ramine Administrator Delegat.In anul 1926 Nicola Romeo infinteaza o mare fabrica de aeroplane in orasul Napoli,creind din nimic in scurt timp o noua industrie,iar un an mai tirziu sint livrate primele aparate de zbor Aeronautici Nationale Ialiene.In tot acest timp Alfa Romeo a intesificat rapoartele comerciale cu diferite tari printre care America,Spania,Anglia;Presedinte din 1918 Nicola Romeo nu a acceptat dastice schimbari ce se vroiau introduse pentru salvarea societati ,asa ca in anul 1928 incheie definitiv rapoartele sale cu Alfa.Ca recunostinta in anul 1929,guvernul ii ofera titlul de "Senatore del Regno".Ultima experienta profesionala a fost o intoarcere in timp spre prima sa dragoste,acea a trenurilor cumparind citeva mici lini feroviare in sudul Italiei.Nicola Romeo in tot acest timp si-a "construit"o puternica familie cu sotia sa Angelina Valadin,de origine portugheza.Din aceasta casatorie sau nascut 4 fete(Elena,Giulietta,Piera si Irene)si 3 baieti(Maurizio,Eduardo si Nicola zis si Nico).Moare la Magreglio,(Como)la virsta de 62 de ani in data de 15 August 1938.
Sursa:www.alfaamore.ro

Last edited by the red passion; 29-09-09 at 23:05.
the red passion is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -