Motoarele Alfa Romeo au concurat si au invins pe strada,pe pista,dar si pe apa,unde s-au demonstat a fi invincibile.Prima victorie Alfa Romeo pe apa are loc in anul 1929,anul primului "raid": Pavia -Venezia.Mai tirziu ,pentru 3 ani consecutiv:1937 -1938 -1939,Alfa si-a demonstrat eficienta contribuind la dezvoltarea si constructia motoarelor marine.In 1939,motorul de curse 12 cilindri (4500cc modificat),vine montat pe un motoscaf de tipul Passarin ,fiind experimentat in diverse probe in italia cit si in afara,dovedinduse a fi exceptional (concursurile nautice :Monaco,Baviera,Concursul international de la Geneva si Idroscalo di Milano.)Dupa al-2-lea razboi mondial,se reea activitatea facind faimoasele "158" si"159",pe care mari piloti precum Mario Verga si Ezio Selva,cistiga titluile mondiale in 1953,1956 si 1957,stabilind recorduri care au ramas in analele istoriei nautice internatinale.Alte importante recorduri au mai fost stabilite si de Giuseppe Cataldi in Trofeo Campari ,Giulio de Angelis,Leopoldo Casanova,Franco ,Guido Cimini,Giancarlo Capecchio,care au cistigat titluri europene,nationale si mondialie ,viteza,fond si durata.Rezultatele cele mai elocvente au fost realizate cu mtoarele de serie:Giuletta,Giulia GTA,TZ, 2600(duse la 2500c.),care au echipat "scafi "victoriosi in toata lumea.In anul 1970,Eugenio Molinari isi adjudeca doua recorduri mondiale cu motoare Alfa Romeo 1750,in anul 1971.Franco Gilberti stabileste doua recoruri mondiale de viteza cu motoare Montreal si Giulia 1300.In 1972,Leopoldo Casanova a stabilit doua importante recorduri de viteza pe km de fond,in competitia 24 miglie marine.Sint doua succese semnicative,deoarece au fost stabilite cu motoare 2000 GTV de serie.Acest elenc de victori poate continua,deoarece activitatea nautica Alfa Romeo,a fost un lant lung de succese.
(ClubAlfaSport it. articol Signora Elvira Ruocco)
Foto 1: Molinari / Pavarotti.
Foto : Pavia - Venezia.