Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO > Istoria Alfa Romeo

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-09, 19:52   #1
the red passion

Stage 2
 
the red passion's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 44
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default Idolul meu:Giuseppe (Nino)Farina

Torino 30 octombrie 1906
Chambery 30 iunie 1966
De origine piemontese Giuseppe,zis Nino,sa nascut intr-o familie de carrozzieri(tinichigi),tatal sau Giovanni Farina a fondat carrozzeria care ii poarta numele,iar unchiul sau Battista,zis Pinin,a construit una dintre cele mai faimoase carrozzeri existente si astazi "la Pininfarina".Laureat in lege,vine numit in lumea curselor automobilistice "Dottor Farina".Cursele automobilistice fiind marea sa pasiune ,Farina abandoneaza o posibila cariera in domeniul justitiei.Prima sa gara(concurs),are loc in 1930,o gara de urcare:l"Aosta -Gran San Bernardo.In timp a avut numeroase succese la volanul unor masini italiene :Alfa Romeo,Maserati si Lancia. Marele succes avea sa vina in 1936 si inca 3 ani consecutivi pina in 1939,fiint in tot acest timp campion italian absolut de viteza.Intre timp in 1938,devine pilotul nr.1 al casei de la "Portello".In 1940 Nino Farina cu un 158,a cistigat "Gran Premio di Tripoli.Se afirma la Geneva in 1946 cu Alfa Romeo,iar peste 2 ani,in 1948,cistiga "Gran Premio Delle Nazioni"(Geneva),pilotind cu maiestrie un Maserati 4 clt.In 1949 incepe sa colaboreze cu Ferarri si are rapid citeva succese in "Gran Premio di Rosario",la bordul unui monopost de 2 litri ,cu compresor volumetric,Ferarri 166.Aceasta victorie din Argentina va ramine in istorie ca fiind Prima Victorie din afara a scuderiei Maranello.In anul 1950,Alfa Romeo vrea sa se prezinte in stil mare la noul campionat de Formula 1,formind puternica si teribila echipa ale celor "3F",Fagioli (52 ani),Fangio (39 ani),Farina (44 ani).La bordul unei 158 Alfetta,Farina cistiga prima victorie in noul campionat la Silverstone, Anglia,victorie care inpreuna cu urmatoarele din Elvetia si Italia ,il fac Campion Mondial.La sfirsitul anului 1951,Alfa Romeo se retrage din cursele automobilistice,dar Nino Farina cum vrea sa mai alerge se intoarce la Maranello,unde ramine pina in anul 1955.Cu masinile calutului cabrat,cistiga "1000 km la Nurburgring "si "Gran Premio di Germania",in anul 1953,iar"1000 km la Buenos Aires" in 1954.In anul 1956,incearca ultima carte la "500 miglia in Indianapolis",cu o masina americana,motorizata de Ferarri,cunoscuta sub numele "Bardhal-Ferarri-Osca".Din pacate masina nu a reusit nici macar calificarea.Avind si o virsta inaintata Farina,renunta la cariera sportiva profesionista,devenind Presedintele Comisiei Sportive Automobilistice,din Torino.Moare intr-un accident stradal din cauza vitezei mari , la bordul unui Ford Cortina Lotus.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Farina_1%5B1%5D[1].jpg
Views:	108
Size:	81.9 KB
ID:	803505  
Attached Images
 

Last edited by the red passion; 21-02-09 at 21:49.
the red passion is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -