Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO > Istoria Alfa Romeo

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-09, 19:43   #1
the red passion

Stage 2
 
the red passion's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 44
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default Alfa Romeo C.M. F1 1950 - 1951

Numita cu diminutivul Alfetta,pentru cilindrata de 1500 cc,vine construita in 1938 si imediat se afirma invingind in garele din acel anCoppa Acerbo,Coppa Ciano,GP Milano)Ramine ascunsa in timpul rozboiului,dar continua cu gloria sa dupa razboi,invingind Campionatul Mondial,in primele editi ale Campionatului Mondial de F1,din 1950 si 1951(cu noua versiune 159),cind erau admise cilindrate pina la 4500 aspirate,dar 1500 cu compresor.
Foto 1: Manuel Fangio cistigator in GP de Monaco si GP de Belgia pe o Alfa Romeo 158
Foto 2: Nino Farina Campion Mondial F1 in 1950,cu Alfa Romeo 158.
Foto 3: Luigi Fagioli in Campionatul Mondial de F1,din 1950.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Foto_3[1].jpg
Views:	126
Size:	109.7 KB
ID:	803499   Click image for larger version

Name:	Foto_2[1].jpg
Views:	111
Size:	137.7 KB
ID:	803500   Click image for larger version

Name:	Foto_1[2].jpg
Views:	94
Size:	81.2 KB
ID:	803501  


Last edited by the red passion; 22-02-09 at 14:25.
the red passion is offline   Reply With Quote
Old 15-01-10, 20:47   #2
the red passion

Stage 2
 
the red passion's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 44
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default Re: Alfa Romeo in F1 (partea a-I-a)

Niki Lauda : Un mare Campion!!!

Andreas Niolaus Lauda,sa nascut la Viena,in 22 februarie 1949.
1968 -Participa la prima lui gara,o cursa de urcare,la bordul unui Mini Cooper,sosind al 2-lea.
1969 -Se remarca in formula Vee.
1970 -Alearga in Formula 3.
1971 -Trece la Formula 2,"cumparind"un loc la March,devenind coleg cu Ronnie Peterson,(si el platind sa alerge),asigurindusi un contract ce prevedea ca poate sa alerge in Formula 1/Formula 2,urmatorul an.Se clasifica al 10-lea si doar la virsta de 22 de ani,debuteaza in Formula 1,cu March.
1972 -Obtine locul 5 absolut in F2,pe March.Iar cind March,falimenteaza,Lauda il convinge pe Louis Stanley de la BRM,sa-i vinda un loc ,geatie unei sponsorizari facute de o banca.
1973 -BRM,in F1.In aceasta aventura colectioneaza o gramada de datori, dar salvarea lui vine de la Luca di Montezemolo, (Ferarri),chiar inaintea prabusiri financiare.(mai tirziu recunoaste ca a fost un "nebun")
1974 -Rupe contractul cu BRM si semneaza cu Ferarri un contract pe 2 ani.In 1974,este primul sau an la "cavallno rapante", unde Lauda alearga inpreuna cu Ragazzoni,instaurind un exceptional "feeling"cu tinarul team manager Luca di Montezemolo,Lauda se dovedeste un foarte bun preparator si pentru prima oara (predecesor al lui Schumacher),este un pilot care se dedica total Formulei 1.In1974 colectioneaza primele 2 victori ,dintr- un lung sir,(25 in total,precum Jim Clark si cu 2 mai putin ca Stewart).
1975 -Pentru Lauda, un an triunfal in care invinge de 5 ori,(o victorie Ragazzoni,la Monza),si ar fi putut fi mai multe ,deoarece Ferarri se afla in "top",cu un fantastic 12 cilindri de 500 cv.
1976 -Invinge in 4 gare din 6(una Ragazzoni si una Hunt),apoi vine tragedia de la Nurburgring,a 10 gara a seznului.Pe teribila pista de 22 km,unde a fost si a ramas singurul pilot,care a facut un tur sub 7 minute(6,5,plecat din prima grila de linga Hurt,cu timpul de 7,07,4,dupa citeva ture masina derapeaza stg. dre.si loveste gardul luind foc.Campionul austriac este salvat de Marzario,care se baga intre flacari si-l trage afara din masina.Demonstrind un adevarat curaj,dupa numai 6 saptamini este deja la volanul masini Ferarri (dupa mai multi ani a declarat ca in acea zi era impietrit de frica)
reusind un loc 4 (Monza).Ajuns in ultima gara (etepa) la Gran Premio din Japonia,cu Lauda in capul clasamentului, dupa doar 2 ture Lauda abandoneaza din cauza ploi torentiale,declarind :" doar sa fi" nebun"sa concurezi in asemenea conditi."Asa ca titlul este cistigat la doar un punct diferenta de englezul Hurt.
1977 -Inca mare campion cu Frearri,clasinduse pe locul 2 Mondial,cind relatile cu Ferarri se inrautatesc,deoarece Lauda vrea sa cistige si cu alta echipa ,demonstrind astfel ca este un mare pilot si fara Ferarri.
Anii cu Alfa Romeo:

1978 -Pilotul Austriac trece la Brabham-Alfa Romeo,scuderia lui Bernie Eclestone"patron" de la F1.
Masina find proiectata de Gordon Murray,iar motorul de Carlo Chiti,fiind motorul cel mai puternic din F1,de 520 cv.Lauda demonstreaza toata voloarea lui,luptind tot timpul pentru primul loc,dar titlul inca nu soseste.Reuseste sa cistige 2 gare si de 3 ori iese pe locul 2.Invinge in Elvetia gratie "ventiltorului"care aspira aerul de sub masina studiat de Murray si Chiti.La sfirsitul sezonului 1978,sezon in care in GP din Monza isi pierde viata pilotul Ronnie Peterson,Lauda se clasifica pe un loc 4.Pentru Alfa F1,cel mai bun sezon a fost si a ramas pina in PREZENT cel din 1953.
LAUDA ESTE SINGURUL PILOT CARE A CISTIGAT GARE DE FORMULA 1 ,CU UN MOTOR ALFA ROMEO DIN 1953 PINA IN PREZENT.
1979 -Obtine rezultate bune.
1982 -Mc Laren Ford,cu Watson,termina campionatul pe locul 5,cu 2 victori.
1983 -Mc Laren Tag Porsche,cu Watson,alte victori.
1984 -Lauda (Mc Laren -Tag Porsche),este coleg cu rapidul Alain Prost,ce devine de 4ori campionul lumi,dar in 1984 Lauda este deasupra lui Prost cu doar 1/2 puncte, cistigind pentru a 3 oara titlul mondial.
1985 -Disputa ultimul campionat mondial cu o singura victorie in Olanda.
Victorii obtinute:
1974 -cu Ferarri:Spania/Olanda.
1975 -cu Ferarri:Monaco/Belgia/Elvetia/Franta/SUA
1976 -cu Ferarri:Brazilia/Sud Africa/Belgia/Monaco/Marea Britanie
1977 -cu Ferarri:Sud Africa/Germania/Olanda
1978 -cu BRABHAM-ALFA:Elvetia/Italia
1979 -cu BRABHAM_ALFA:Imol(invalida pentru mondiale)
1982 -cu Mc Laren-Porsche:US-Vest/Marea Britanie
1984 -cu Mc Laren-Porsche:Sud Arica/Franta/Marea Britanie/Austria/Itala
1985 -cu Mc Laren-Porsche:Olanda
ClubAlfaSport it.
http://www.alfasport.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2445
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	200716181052_LAUDA%2520FERRARI%25201975%25201[1].jpg
Views:	66
Size:	34.3 KB
ID:	1265406  
Attached Images
 

Last edited by the red passion; 15-01-10 at 20:52.
the red passion is offline   Reply With Quote
Old 15-01-10, 21:18   #3
the red passion

Stage 2
 
the red passion's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 44
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default Re: Alfa Romeo in F1 (partea a-I-a)

Alfa Romeo in Formula unu 1976 <>1985
Marile rezultate obtinute de Autodelta 33 SC 12,echipata cu motorul boxer 12 cilindri 3000cc,face casa din Arese sa viseze la revenirea in formula 1.Primul campionat de F1,cistigat de Alfa Romeo in 1950 si Fagioli in 1951,au ramas amintiri indepartate.Initial se decide a se limita doar la livrarea de motoare pentru Brabham.In anul 1976 se decide pentru furnizarea de motoare in 12 cilindri,boxer de 3000cc aspirato.(cel mai avantajos a fost cel de 1500cc turbo),montat pe sasul Brabham sponsorizat de "Martini Rancing".A fost angajat unul dintre cei mai mari piloti ai tipului ,Reutemann.In anul de debut se obtin urmatoarele rezultate:
cu nr.[7] Reutemann loc 4 -Jarama.
cu nr.[8] Pace loc 6 Jarama - 4°la Le Castellet - 4° la Nurburgring.
Scuderia Martini Rancing,obtine 9 puncte si locul 9.
In anul 1977,Reutemannn,trece la Ferrari,iar in locul lui este adus Watson,in timp ce Pace moare intr-un accident aviatic.A fost inlocuit cu Stuck.
cu nr.[8] Pace - loc 2 in Buenos Aires.
cu nr.[7] Watson - loc 6 in Africa de Sud - 5°la Anderstorp - 2°la Dijoncu.
cu nr.[8] Stuch -loc 6 la Jarama -6°la Zolder -5°laSilvestone -3°la Hockeneim -3°la Osterreicbring.
Team-ul la sfirsitul sezonului inregistreaza 27 de puncte,4 podiumuri cu care sint pe locul 5.
Anul 1978,este anul cu cele mai mari sadisfacti.Brabham obtine angajamentul lui Niki Lauda(campion mondial in 1977 cu Ferarri) si o noua sponsorizare (Parmalat),un motor mai puternic :BT 46, boxer,3000cc,aspiranto.
cu nr.[1] Lauda -loc 2 in Argentina -3° in Brazilia -2°la Monaco -1°in Elvetia -2°in Marea Britanie -3 in Olanda -1°la Monza
cu nr.[2] Watson -loc 3 Sud Africa -4°la Monaco -5°in Spania -4°in Franta -3°Marea Britanie -4 in Olanda -5°in Spania
Scuderia cu 53 de puncte se califica a 4-a.
In anul 1979,vede la noua motorizare BT48,un 12 cilindri in V la 60°.Este angajat Lauda si Piquet,dar rezultatele au fost sub asteptari,iar la sfirsitul anului contractul de livrare a motoarelor la Brabham,nu a mai fost reinoit.Numai 3 rezultate in puncte:
cu nr.[5] Lauda -loc 6 in Africa de Sud -4°la Monza.
cu nr.[6] Piquet -loc 5 in Olanda.
Scuderia obtine 7 puncte.
In 1979,Alfa Romeo /Autodelta,simultan cu livrarea de motoare ptr. Brabham,a decis sa produca o masina Alfa Romeo.Se realziaza Alfa Romeo 177,cu un motor boxer,cu care debuteaza la jumatatea campionatului,pentru inceput cu una singura masina data lui Bruno Giacomelli,urmind apoi ca la Gran Premio di Monza,sa fie livrata a 2-a masina data lui Vittorio Brambilla.La ultimele 2 gare ,era gata noua AR 179 ,cu un motor in V,de 60°.
In 1979 nu a fost obtinut nici un punct.
Anul 1980,rezultate:
cu nr.[23] Bruno Giacomelli -loc 5 Buenos Aires -5°la Hockenheim(1 pol.poz.).
cu nr.[22] Patrick Dapailler -a disputat 5 gare.
cu nr,[22] Vittorio Brambilla cu 2 gare.
cu nr.[22] Andrea de Cesaris cu 1 gara.
Alfa Romeo pe locul 11,cu 4 puncte.
Rezultate 1981:
cu nr.[22] Mario Andretti un loc 4,la Long Beach.
cu nr.[23] Bruno Giacomelli un loc 4, la Montreal -3°in Las Vegas.
Alfa Romeo pe locul 9,cu 10 puncte.
Anul 1982 / Alfa Romeo rezultte:
cu nr.[22] Andrea De Cesaris,loc 3,la Montecarlo.
cu nr.[23] Bruno Giacomelli,loc 5,la Hockenheim.
Alfa Romeo -loc 9,cu 7 puncte.
Anul 1983,rezultate:
cu nr.[22] Andrea De Cesaris loc 2 la Kalami -2° la Hockenheim -4 la Brandshatch.
cu nr.[23] Mauro aldi loc 6 la Montecarlo si loc 2 la Zandvoort.
Alfa Romeo pe locul 6,cu 18 puncte.
Alfa -Alfa,isi termina cariera in F1,dar continua si aul succesiv cu livrarea de motoare ptr.Benetton.
Anul 1984 (Benetton/motoare alfa):
cu nr.[22] Patrese un loc 4 la Kyalami -3°la Monza -6° la Nurburgring.
cu nr.[23 Cheever un loc 4 la Rio de Janeiro.
Benetton locul 8,cu 11 puncte.
Anul 1985:
cu nr.[22] Paterse.
cu nr.[23] Cheever.
Benetton - 0 puncte.
Pole position Alfa Romeo:
1978 - circutul Anderstop -Niki Lauda -motor Alfa Romeo BT46 3000 12 boxer aspirato.
1980- circuitul Watkins Glen -Brunno Giacomelli -motor Alfa Romeo AR 179 3000 V 12 boxer aspirato.
1982-circuitul Long Beach -Andrea De Cesaris -motor Alfa Romeo Ar 182 3000 V 12 aspirato.
(ClubSpider it)

Anul 1977
Foto 1:Jon Watson pe Matini Racing,motor BT 45b -Alfa Romeo.
Foto 2:Carlos Pace pe Martini Racing,motor BT 45b -Alfa Romeo 12 cilindri boxer.
Foto 3:Hans Joachim Stuck,inlocuindul pe Pace.
Anul 1978
Foto 4: Lauda pe Brabham /Alfa Romeo,sponsrizata de Parmalat,motor BT 46 (pe masina are numarul cistigat cu un an in urma pe Ferrari).
Foto 5: Watson pe Brabham,motor Alfa Romeo BT46.
Foto 6:Motorul Alfa Romeo BT 45.
Anul 1979
Foto 7: Niki Lauda pe Brabham /Alfa Romeo BT48.
Foto 8: Nelson Piquet pe Brabham Alfa Romo BT48.
Foto 9: Motorul Alfa Romeo BT48.
....
Foto 10:Lada cu un motor Alfa Romeo,il Depaseste pe Villeneuve-Ferrari.
Foto 11:1976,Carlos Reutemann pe Martini Raning-motor Alfa Romeo-BT 45 boxer aspirato.
Foto 12:Pace pe Martin Rancing-motor Alfa Romeo BT45 12 cilndri-boxer.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1977bt45JohnWatson-Kylami[1].jpg
Views:	75
Size:	34.5 KB
ID:	1265429   Click image for larger version

Name:	1977PacebrabhamBT45[1].jpg
Views:	74
Size:	33.8 KB
ID:	1265430   Click image for larger version

Name:	1977bt45Stuck[1].jpg
Views:	88
Size:	34.3 KB
ID:	1265431  

Click image for larger version

Name:	1978LaudaBrabhamBT46[1].jpg
Views:	80
Size:	30.4 KB
ID:	1265444   Click image for larger version

Name:	1978WatsonBrabhamBT46[1].jpg
Views:	77
Size:	32.6 KB
ID:	1265445   Click image for larger version

Name:	1976BT45%2520boxer[1].jpg
Views:	72
Size:	35.2 KB
ID:	1265446  

Click image for larger version

Name:	1979LaudaBrabhamBT48[1].jpg
Views:	75
Size:	33.7 KB
ID:	1265448   Click image for larger version

Name:	1979bt48piquet[1].jpg
Views:	90
Size:	28.1 KB
ID:	1265449   Click image for larger version

Name:	BT48h[1].jpg
Views:	103
Size:	53.9 KB
ID:	1265450  

Click image for larger version

Name:	1978imola[1].jpg
Views:	78
Size:	55.9 KB
ID:	1265459   Click image for larger version

Name:	1976bt45CarlosReutemann[1].jpg
Views:	95
Size:	34.5 KB
ID:	1265460   Click image for larger version

Name:	1976bt45CarlosPace[1].jpg
Views:	83
Size:	29.8 KB
ID:	1265461  


Last edited by the red passion; 15-01-10 at 21:29.
the red passion is offline   Reply With Quote
Old 15-01-10, 21:58   #4
the red passion

Stage 2
 
the red passion's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 44
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default Re: Alfa Romeo in F1 (partea a-I-a)

Anul 1979 /1980
Foto 1: Cu nr.35 Bruno Giacomelli / cu nr. 36 Vittorio Brambilla ,pe Alfa Romeo 179.
Foto 2: 1980 -Bruno Giacomelli pe Alfa Romeo 179b.
Foto 3: Patric De Pailler pe Alfa Romeo 179b.
Anul 1980 /1981
Foto 4:Andrea de Cesaris pe Alfa Romeo 179b.(1980)
Foto 5:Giacomelli pe Alfa Romeo 180.-(1981)
Foto 6:Mario Andretti pe Alfa -Alfa 180.-(1981)
Anul 1981 /1982
Foto 6:Mario Andretti pe Alfa -Alfa 180.-(1981)
Foto 7:Andrea De Csaris pe Alfa-Alfa 182.-(1982)
Foto 8:Giaconelli pe Alfa-Alfa 182.-(1982)
Anul 1983
Foto 9: Andrea De Cesaris pe Alfa Romeo -Alfa Romeo 183T. -(1983)
Foto 10: Mauro Baldi pe Alfa Romeo -Alfa Romeo 183T. -(1983)
Anul 1984
Foto 11: Patrese pe Benetton /Alfa Romeo 184T. -(1984)
Anul 1984 /1985
Foto 12:Cheever pe Benetton /Alfa Romeo 184T. -(1984)
Foto 13:Patrese pe Benetton /Alfa Romeo 185T. -(1985)
Foto 14:Cheever pe Benetton /Alfa Romeo 185T -(1985)
ClubSpider it
http://www.spideralfaromeo.it/schede/formulauno.htm
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1979GiacomelliBrambillaAr179[1].jpg
Views:	84
Size:	51.7 KB
ID:	1265489   Click image for larger version

Name:	1980GiacomelliAR179[1].jpg
Views:	93
Size:	30.8 KB
ID:	1265490   Click image for larger version

Name:	1980depaillerAR179[1].jpg
Views:	89
Size:	27.1 KB
ID:	1265491  

Click image for larger version

Name:	1980AndreaDeCesarisAR179[1].jpg
Views:	92
Size:	24.4 KB
ID:	1265492   Click image for larger version

Name:	1981GiacomelliAR1792[1].jpg
Views:	76
Size:	28.3 KB
ID:	1265493   Click image for larger version

Name:	1981marioandrettiAR179[1].jpg
Views:	73
Size:	30.5 KB
ID:	1265494  

Click image for larger version

Name:	1982decesarisAR182b[1].jpg
Views:	76
Size:	44.1 KB
ID:	1265501   Click image for larger version

Name:	1982GiacomelliAR182[1].jpg
Views:	73
Size:	39.3 KB
ID:	1265506   Click image for larger version

Name:	1983decesarisAR183T[1].jpg
Views:	73
Size:	37.6 KB
ID:	1265509  

Click image for larger version

Name:	183BaldiAR183T[1].jpg
Views:	64
Size:	28.0 KB
ID:	1265510   Click image for larger version

Name:	1984PatreseAR184T[1].jpg
Views:	72
Size:	33.3 KB
ID:	1265511   Click image for larger version

Name:	1984CheeverAR184t[1].jpg
Views:	77
Size:	28.3 KB
ID:	1265512  

Click image for larger version

Name:	1985PatreseCheeverAR185t[1].jpg
Views:	91
Size:	66.2 KB
ID:	1265526   Click image for larger version

Name:	1985CheeverPatreseAR185T[1].jpg
Views:	80
Size:	24.7 KB
ID:	1265531  

Last edited by the red passion; 15-01-10 at 22:03.
the red passion is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -