1862 – Adam Opel intra in afaceri in orasul sau natal, Rüsselsheim, construind prima sa masina de cusut si punand bazele companiei Opel.
1863 – Compania se extinde: Adam Opel are primul sau angajat, iar peste doi ani, isi ia primul elev. Cu o aparitie in ziarul local Groß-Gerauer Kreisblatt, Opel incepe sa isi promoveze produsul.
1868 – Afacerea cu masini de cusut are succes, iar Adam Opel se muta inapoi la prima fabrica, o hala indistriala cu spatii locuibile. Tot in acelasi an se casatoreste cu Sophie Scheller, fica unui industrias german.
1869 – Introduce puterea aburului pentru a facilita constructia masinilor de cusut.
1872 – Adam Opel stabileste un plan de asigurare a fabricii.
1886 – Prin intrarea in afacerea cu biciclete, Opel asigura o a doua baza a companiei. Fiii lui Adam erau buni biciclisti, castigand cateva sute de curse de biciclete construite de Opel. In mai putin de 40 de ani, Opel devine unul dintre cei mai mari producatori de biciclete din lume.
1896 – Adam Opel moare la varsta de 58 ani, iar sotia sa Sophie isi asuma responsabilitatea continuarii afacerii, cu ajutorul fiilor.
1899 – Apare numele primului automobil marca Opel, Opel Patent Motor Car, System Lutzmann. Aceasta a marcat inceputul productiei in Rüsselsheim, astfel se pun bazele constructiei primelor automobile utile.
1900 – Isi face debutul international
1901 – Heinrich von Opel castiga concursul de catarare langa Heidelberg intr-un Opel Lutzmann. Este semnat un contract cu producatorul francez Alexandre Darracq, autorizand ca Opel sa produca automobile sub licenta Darracq. Opel construieste prima motocicleta.
1902 – Prima caroserie Opel este adaptat pe un sasiu Darracq in Rüsselsheim. Automobilele care au fost construite sunt vandute sub brandul Opel Darracq. Spre sfarsitul aceluiasi an apare primul model construit in intregime de Opel cu un nou motor in 2 cilindrii, dezvoltand 10/12 CP.
1903 – Opel dezvolta un nou motor in 4 cilindrii, cu o putere de 20/24 CP.
1905 – Este inaugurat un showroom si service Opel Darracq, langa parcul Tiergarten din Berlin
1906 – Al 1000-lea automobil paraseste fabrica. Opel construieste o noua ramura a fabrici in Berlin.
1907 – Opel este premiat cu Kaiser`s Prize pentru cel mai bun automobile german.
1909 – Opel introduce o masina compacta, cu o putere de 8 CP, avand 2 locuri, construita pentru cei ce pun mare accent pe stabilitate. Aceasta devine cunoscuta sub numele de DoktorWagen (masina doctorilor)
1910 – Un nou sistem de productie este implementat, caroseriile prefabricate putand fi combinate cu mai multe modele de sasiuri si motoare. Opel detine o cota de piata de 12.3 % din vanzarile de automobile din Germania.
1911 – Cu un motor de 6/16 CP, Opel adopta un nou model de caroserie “torpedo”. Un incendiu distruge mare parte din fabrica.
1912 – Opel sarbatoreste cea de-a 50-a aniversare. Se ajunge la un numar de 10.000 de automobile produse.
1913 – Sunt create motoare de 4 L si 4.5 L, 4 cilindrii, fiecare avand cate 4 valve, pentru noul sezon de competitii.
1914 – Este construita o masina menita sa doboare recorduri, bazata pe tehnologia motorului care a dus la castigarea mai multor curse in 1913. Opel devine cea mai mare companie constructoare de masini din Germania. Un model de mare succes, de 5/14 CP, intra in productie fiind alintat Puppchen, Papusica.
1914–1918 – In timpul Primului Razboi Mondial Opel produce doar masini militare.
1916 – Opel introduce primul motor in 6 cilindrii de 4.7 L, pe modelul de 18/50 CP.
1919 – Este inaugurat traseul de curse al celor de la Opel, situat in sudul orasului Rüsselsheim. Este primul circuit de curse si teste din Germania.
1920 – La Opel este infiintat primul consiliu de administratie .
1921 – Opel construieste un motor in 8 cilindrii, folosit la curse de Fritz von Opel, care a castigat marele premiu pe traseul AVUS din Berlin si a participat la cursa Eifel.
1924 – Cu o investitie uriasa Opel isi modernizeaza productia de automobile. Sediul din Rüsselsheim este primul din Germania care introduce productia de serie, incluzand procesul de asamblare. Prima masina produsa cu noua tehnologie a fost legendarul model de 4/12 CP, cunoscut sub numele Laubfrosch (Broasca copac), cu referire la culoarea verde a caroseriei, si farurile proeminente.
1926 – Datorita noilor metode si a cererii mari, pretul modelului 4/12 CP (Broasca copac) scade de la 4500 marci la 2980 marci, ajungand si pana la 1990 marci. Acest lucru face ca autmobilul sa fie permisibil si pentru partea mai saraca a publicului. Echipa Rüsselsheim ajunge la un total de 75 victorii in diferite curse.
1928 – Atingand o cota de piata de 37.5%, Opel este de departe cel mai mare constructor german de automobile. Se prefigureaza o alianta cu General Motors, Opel este listat pe bursa. Apare un nou model, Regent Limousine, cu motor in 8 cilindrii, 24/110 CP. Tehnologia constructiei de motociclete atinge o cota maxima, prin introducerea modelului Motoclub. Este demarat un proiect prin care se incearca constructia unei masini propulsata de o racheta, sub numele de Rak 1. RAK 1 accelereaza de la 1-100 km/h in doar 8 secunde pe circuitul Opel. O luna mai tarziu, Fritz von Opel ajunge la o viteza de 238 km/h pe circuitul de la AVUS din Berlin cu un RAK 2, devenind un erou popular.
1929 – General Motors achizitioneaza 80% din actiunile companiei lui Adam Opel, cu doar 26 milioane de dolari, devenind actionar majoritar. Opel este primul producator german care stabileste o companie de asigurari. O alta premiera este Banca Opel care finanteaza achizitiile de automobile. In acelasi an Fritz von Opel, zboara pentru prima data cu racheta, cu un RAK 1.
1930 – Este lansata camioneta Opel Blitz.
1931 – La sediul din Rüsselsheim este construita prima “masina a poporului”, un autovehicul care si-l poate permite toata lumea, echipat cu un motor de 1.2L.
1931-1935 – Sunt construite 100.000 de unitati- un volum de productie care nu a mai fost atins de nici un model in Germania. General Motors cumpara si restul de 20 % din actiunile companiei Opel. Opel devine prima companie constructoare de masini care infiinteaza un sistem de instruire a service-urilor.
1935 – Opel prezinta modelul Olympia, prima masina produsa in masa, cu caroserie integrala din otel. Avantajele acesteia sunt: greutate redusa, o siguranta pasiva mai mare si coeficient aerodinamic scazut. In acelasi timp, un nou proces de fabricatie este dezvoltat si instalat de catre constructorii de la Rüsselsheim, asa numitul “nunta” prin care se combina caroseria prefabricata cu sasiul si ansamblurile mecanice. Cu aceasta noua tehnologie a fost marita capacitatea anuala de productie pana la 25.000 modele Blitz. Opel a devenit prima companie care a fabricat mai mult de 100.000 de vehicule intr-un an.
1936 – Un nou model apare, primul Kadett. In acelasi an este lansat elegantul si puternicul Opel Super 6. Compania devine cea mai mare din Europa in din punct de vedere al productiei si exportului de automobile, ajungand la o productie anuala de 120,239 de unitati.
1937 – Opel sarbatoreste 75 de ani de la infiintare, iar compania se axeaza mai mult pe productia de automobile, dupa ce au construit 2.6 milioane de biciclete. Este prezentata o noua masina, propulsata de un motor 3.6 L in 6 cilindrii, Opel Admiral. Incepe productia de frigidere si congelatoare in Rüsselsheim.
1938 – O noua generatie a modelului Olympia apare pe piata. Primul Opel Kapitan este prezentat publicului.
1939 – Al patrulea an consecutiv in care Opel este cel mai mare producator de masini din Europa, cu o forta de munca de 25,374 angajati.
1940 – Este produs vehicolul cu numarul 1.000.000, un model Kapitan. Este adaugata tractiunea integrala pe camioane si sunt produse echipamente militare cum ar fi trenuri de aterizare si rezervoare pentru avioane.
1944 – Sediul din Rüsselsheim este distrus in proportie de 50%, iar cel din Brandenburg este complet distrus.
1945 – Intreaga instalatie de productie este dezasamblata si trimisa in Uniunea Sovietica drept despagubiri de razboi.
1946 – Reincepe productia de frigidere si congelatoare. Apare prima masina de dupa razboi, un camion Blitz de 1.5 tone.
1947 – Reincepe productia de masini, cu reaparitia modelului Olympia.
1948 – La sediul din Rüsselsheim, este reluata productia modelului Kapitan, care se bucura de o revenire spectaculoasa.
1950 – Este finalizata reconstructia sediului din Rüsselsheim.
1951 – Incepe productia celei de-a 3`a generatii de Opel Olympia in Rüsselsheim
1953 – Apare un nou model, Olympia Rekord, primul cu o caroserie bine definita, avand grilajul de protectie sub forma de gura de rechin. A fost prezentata la IAA International Motor Show din Frankfurt. Din nou, productia anuala depaseste 100.000 de unitati. In acelasi an apare un nou Opel Kapitan cu o caroserie restilizata si o noua tehnologie.
NU MERG MAI MULT DE 10.000 DE CUVINTE INTR-UN POST!