Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Zona tehnica Opel

Zona tehnica Opel Zona tehnica, secrete, tips&tricks Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 18-07-13, 09:38   #1
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Salutare,stiu ca mai este un subiect asemanator pe club opel . com dar e cu totul altceva fata de ce vreau eu sa fac si este din 2004 in fine.. treaba sta cam asa :
am un astra F cu c16nz si-am cumparat o calibra cu c20ne funcitionabila neavariata,mai pe scurt in stare buna ( a dat-o omu' ca nu mai avea acte la ea,era pe bulgaria ) si vreau sa pun motorul pe a mea cu tot cu cutie si tot ce trebuie! am niste poze cu unele piese care nu le cunosc..c20ne-ul nu prea il stiu deloc fata de c16nz care-l stiu 90%
azi am inceput sa desfac la calibra...am eliberat tot motorul de fire ,am pus scoci din ala de hartie si am scris cu marker-ul pe fiecare fin in parte ca sa stiu de unde vine fiecare fir/mufa. mai am de desfacut la el doar tampoanele si planetarele si-l dau jos! am dat si aproape toata electrica jos,mai exact tot ce vine dinspre motor...am dat bordul jos ca iau si kilometrajul ca al meu are turometru doar pana la 6 mii rpm, am luat ECU,am desfacut si in partea stanga si am luat tabloul de sigurante cu totu' ,toata electrica pana la muja aia mai mare asa si lata care seamana cu cea de la ECU,firele care merg in spate n-avea rost sa le iau ca am luat mufa aia si o conectez la mufa mea de pe Astra!
N-am gasit inca pompa de benzina,nu e sub bancheta ca la astra!
iar acum,care binevoieste sa-mi dea si mie niste cateva sfaturi as avea niste intrebari despre unele piese,am sa adaug niste poze pentru posesorii de c20ne

1 - esteo cutie..modulator ceva,se afla intre scaune,langa scrumiera din spate! mentionez ca masina are DIN FABRICA geamuri si oglinzi electrice,AC si ecran din ala de consum.ma gandeam sa fie ceva de la geamuri...

2 - se afla langa ECU si nu stiu ce este si daca eu am asa ceva pe astra...nu stiu daca trebuie sa-l iau sau nu. (am sa pun poze)

3- inca ceva ar fi asta ala din poza care presupun ca ar fi senzor de temperatura la apa cred,ca e pus acolo unde intra furtunul ala de la radiator,e in partea cu distributia,langa cureaua de accesorii ( am sa pun poza )

4- mufa asta rupta facuta varza de la ce sa fie e in partea stanga a masinii,partea cu soferul,se afla aproape de oglinda,unde se termina "camera" pentru motor..habitaclu motorului (am sa pun poza )

5- vroiam sa va mai intreb daca se potrivesc amortizoarele de pe calibra pe astra am sa pun poze cu ele,cativa baieti mi-au zis ca se potrivesc dar mie mi se pare ca nu,pun poze cu ambele amortizoare si cele de astra fata si cele de calibra fata.
eu vreau sa pun si AC-ul pe a mea,dar intai sa pun motorul si dupa aia si aerul! calibra are si ABS,dar nu vreau sa-l pun ca e mare bataie de cap...
si vroiam sa va mai intreb daca trebuie puse si planetarele de c20ne,ca mie mi se pare mai groase decat cele de c16nz si asta inseamna ca trebuie sa iau si fuzetele,nu?

deocamdata atat,am sa mai postez pe parcurs ce am facut si cum am reusit sa trec de problemele aparute ca poate mai sunt si altii care vor sa faca schimbarea asta si e bine sa ai in detaliu tot!
multumesc anticipat!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	poza 1.JPG
Views:	47
Size:	31.7 KB
ID:	2819525   Click image for larger version

Name:	pozaa 1.JPG
Views:	66
Size:	69.7 KB
ID:	2819526   Click image for larger version

Name:	poza 2.JPG
Views:	48
Size:	52.9 KB
ID:	2819527  

Click image for larger version

Name:	pozaa 2.JPG
Views:	97
Size:	48.2 KB
ID:	2819528   Click image for larger version

Name:	poza 3.JPG
Views:	87
Size:	49.3 KB
ID:	2819529   Click image for larger version

Name:	poza 4.JPG
Views:	46
Size:	71.4 KB
ID:	2819530  

Click image for larger version

Name:	amortizor astra f fata.JPG
Views:	31
Size:	65.5 KB
ID:	2819531   Click image for larger version

Name:	amortizor calibra fata.JPG
Views:	34
Size:	62.5 KB
ID:	2819532  
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 20-07-13, 23:32   #2
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

1. Ar trebui sa fie pt geamuri si BC
2-
3 posibil senzor temperatura. E pe langa termostat?
4 -
5 - se potrivesc intre calibra, vectra, astra, kadet e
Normal ca ai nevoie de planetare noi, fuzete + discuri mari (256 minim).
Plus ca ar fi bine si pe spate sa pui.
Iar despre ABS, de ce sa fie chiar asa greu? Capete de planetara cu inele de ABS, luate de pe acea calibra

Diferente mari intre motoare nu sunt:
termostatul nu are legatura cu distributia, la c20ne
-daca se rupe cureaua de distributie nu pateste nimic motorul
-ai role intinzatoare pe distributie si curea accesorii
-cureaua de accesorii actioneaza ac si servo
-nu mai ai chestia aia neagra si ai galerie de admisie
__________________
Vectra A C20NE '94

Last edited by mariod; 20-07-13 at 23:36.
mariod is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 20:23   #3
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Quote:
Originally Posted by mariod View Post
1. Ar trebui sa fie pt geamuri si BC
2-
3 posibil senzor temperatura. E pe langa termostat?
4 -
5 - se potrivesc intre calibra, vectra, astra, kadet e
Normal ca ai nevoie de planetare noi, fuzete + discuri mari (256 minim).
Plus ca ar fi bine si pe spate sa pui.
Iar despre ABS, de ce sa fie chiar asa greu? Capete de planetara cu inele de ABS, luate de pe acea calibra

Diferente mari intre motoare nu sunt:
termostatul nu are legatura cu distributia, la c20ne
-daca se rupe cureaua de distributie nu pateste nimic motorul
-ai role intinzatoare pe distributie si curea accesorii
-cureaua de accesorii actioneaza ac si servo
-nu mai ai chestia aia neagra si ai galerie de admisie
salut,mersi de raspunsuri!
1 - pot monta geamurile si BC-ul de calibra pe astra f ,se potrivesc fara sa mai fac modificari?
2 - am inteles ca ar fi calculatorul de Airbag
3 - senzorul ala e pe chiulasa exact acolo unde intra furtunul de apa care face legatura intre radiator si chiulasa...asa banuiam si eu ca e senzor de temperatura apa
4 - mi-a zis cineva ca e mufa de diagnoza... ( legat de mufe..am vazut ca e rupta mufa aia care e pentru ce tip de benzina folosesti,aia cu 91 sau 95 care la astra vine pe vasul de expansiune...unde o leg pe aia ? i se mai zice si "cheita" )
5 - voi pastra fuzetele,planetarele si amortizoarele de pe calibra si pun flanse de astra f

vroiam sa te mai intreb..in caz ca stii...AC-ul de pe calibra se potriveste pe astra f? eu nu am AC si nu stiu daca pot sa-l montez pe a mea...daca se potriveste alea acolo care vine in consola centrala..la calibra am vazut ca are niste conducte de metal care intra acolo jos...la mine CRED ca intra doar alea doua furtune de cauciuc care trece antigel prin ele,intra in radiatorul de caldura! deci nu stiu daca am unde sa conectez alea de metal ca nu stiu daca am si eu asa ceva sau nu ca inca n-am desfacut-o pe a mea (astra f )
Am inteles de la cineva ca AC-ul se activeasa electronic si ca daca se potriveste la mine AC,asta insemnand sa nu mai pun toate alea din consola centrala de calibra in locul alora de la astra f, am inteles ca trebuie sa fac un buton sa actionez AC-ul prin buton ca eu nu am in consola mea buton pentru activare AC...mi-a zis ca de exemplu pot sa anulez butonul de ceata si sa-l pun la AC si cand apas pe el sa porneasca AC-ul...off complicata treaba...
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 21:39   #4
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Daca iei motorul cu totul si instalatia de AC se potrivesc, nu au de ce nu.
Sunt conducte mai multe pentru ca freonul acela trebuie sa circule prin ceva, nu?

Decat sa te complici cu chestii de genul, iei plasticul + butoanele din dezmembrari, de pe o masina ce a avut din fabrica ( si sunt destule acelea).
Din cate stiu dezaburirea la tine e pe butonul din mijloc, asa ca e destul de complicat sa il inlocuiesti, pt ca la AC ai nevoie si de trepte...
mariod is offline   Reply With Quote
Old 22-07-13, 21:47   #5
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Quote:
Originally Posted by mariod View Post
Daca iei motorul cu totul si instalatia de AC se potrivesc, nu au de ce nu.
Sunt conducte mai multe pentru ca freonul acela trebuie sa circule prin ceva, nu?

Decat sa te complici cu chestii de genul, iei plasticul + butoanele din dezmembrari, de pe o masina ce a avut din fabrica ( si sunt destule acelea).
Din cate stiu dezaburirea la tine e pe butonul din mijloc, asa ca e destul de complicat sa il inlocuiesti, pt ca la AC ai nevoie si de trepte...
am luat toata instalatia de AC...eu zic de butoanele din interior...alea din consola centrala..in fine...da-l incolo de AC ..macar sa mearga motorul!

de punctul 1 si 4 stii ceva.. ?
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 23-07-13, 19:07   #6
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

1. BC da, pt ca e acelasi motor, e configurat special pt motorul ala, doar ca iti va fi dificil / inestetic sa-l montezi, la astra fiind sus, la Vectra/calibra ai vazut cum e.
Geamurioti lua instalatia, dar macaralele nu stiu daca se potrivesc. Asta vezi tu la fata locului

4.Habar nu am
mariod is offline   Reply With Quote
Old 23-07-13, 23:04   #7
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Quote:
Originally Posted by mariod View Post
1. BC da, pt ca e acelasi motor, e configurat special pt motorul ala, doar ca iti va fi dificil / inestetic sa-l montezi, la astra fiind sus, la Vectra/calibra ai vazut cum e.
Geamurioti lua instalatia, dar macaralele nu stiu daca se potrivesc. Asta vezi tu la fata locului

4.Habar nu am
nu-i problema de estetica ...fac eu cumva sa arate bine...macar sa fie doar aia problema cu BC-ul ; am sa desfac usile dupa ce pun motorul pe masina...

eu inca n-am pus motorul pe masina..l-am legat pe ceva..e pus sus pe ceva si l-am conectat la masina mea fara sa-l dau pe-al meu jos..
am conetat asa : mufa aia rotunda de langa baterie care are legat pe ea 6 fire, ECU e conectat la mufa lui...i-am pus baterie...am pus borna de plus a motorului,am pus si minusul...am legat si un fir pe caroseria masinii pt ca chiar daca nu e pus motorul pe masina el are nevoie de masa minus pe caroserie..am scos pompa mea de benzina din rezervor si am dus-o la motor si i-am pus o sticla cu benzina sa traga din ea,si am prelungit firele de la pompa de benzina pana aproape de motor unde am adus pompa de benzina... am pus contactul..invarte electromotorul dar nu porneste nu da curent la pompa...releul de la pompa se aude.... sigur am uitat ceva...dar ce?
eu vroiam sa mut toata electrica dar mi-a zis cineva care a pus pe vectra A ca trebuie doar electrica motorului...mufa aia rotunda sa o conectezi la masina si inca 3 mufe mici...motorul are cele 3 mufe mici dar la mine pe masina nu am decat o mufa mica,asta-i problema !
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 23-07-13, 23:10   #8
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Nu sunt sigur, dar nu cumva trebuie si bobina conectata cumva?
Sau nu stiu daca zic corect numele , dar e un modul de aprindere si ceva care da curent catre delcou.
mariod is offline   Reply With Quote
Old 24-07-13, 11:43   #9
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Quote:
Originally Posted by mariod View Post
Nu sunt sigur, dar nu cumva trebuie si bobina conectata cumva?
Sau nu stiu daca zic corect numele , dar e un modul de aprindere si ceva care da curent catre delcou.
bobina este,ai zis bine,e conectata si la delcou si are si mufa ei conectata
problema e de la pompa de benzina care nu porneste...
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 24-07-13, 23:17   #10
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

in continuare....am conectat mufa aia mare rotunda la masina...iar cele 3 mufe ale motorului c20ne le-am taiat ,am taiat si mufa mea aia mica de langa ECU si le-am conectat..am legat culoare la culoare ca erau aceleasi culori...au mai ramas 4 fire care vin dinspre motorul c20ne si care nu am unde sa le leg..nu stiu unde... m-am mai documentat pe net si am aflat ca daca pierzi cipul de la cheie se intampla exact ce mi se intampla mie acum,adica electromotorul invarte dar nu primeste curent pompa de benzina si ma gandesc ca cele 4 fire care mi-au ramas sa aibe legatura cu cipul ala care vine sub contactul masinii si pe care eu nu l-am luat...dar problema e ...unde sa leg ala de la cip care vine la contact ?
mentionez ca atunci cand pun contactul in bord imi licare continuu martorul ala cu fulgerul,cel cu defectiune la motor...si licare cam repejor..
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 22:29   #11
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Ia vezi sa nu ai tu cumva mufa de test blocata, oxidata.

Motorul e din 95? Ca altfel nu exista cip in cheie, deci nici imo.
mariod is offline   Reply With Quote
Old 25-07-13, 23:19   #12
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Quote:
Originally Posted by mariod View Post
Ia vezi sa nu ai tu cumva mufa de test blocata, oxidata.

Motorul e din 95? Ca altfel nu exista cip in cheie, deci nici imo.
nu e oxidat nimic,motorul e 98
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 27-07-13, 16:55   #13
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

sa revenim..intre timp am aflat ca la calibra nu se intampla ca la astra legat de pompa de benzina si anume ca la astra cand pui contactul se aude releul de la pompa de benzina si se aude pompa de benzina timp de cateva secunde,porneste pompa sa faca presiune in rampa de injectie iar la calibra are ceva gen supapa unisens care mentine presiunea in rampa de injectie dupa ce opresti motorul si se aude doar releul iar pompa de benzina porneste in momentul in care dai la automat! deci cu asta am rezolvat...ca ziceam ca n-o sa porneasca motorul ca nu primeste pompa curent!porneste pompa cand dau la automat acum problema e ca nu porneste motorul...am consumat doua baterii cat am dat la automat...a dat de cateva ori sa porneasca a scos fum ( a scos fum pentru ca am pus eu pompa pe direct ieri si a bagat benzina in motor...fara numar ) si cred ca l-am innecat )

acum e alta problema din cauza careia cred ca nu porneste! la calibra mai are o cutie cu releuri la motor,sub capota iar la astra nu am alea si cred ca unul din alea sau daca nu mai multe ajuta pompa sa porneasca... poate ne ajuta cineva mai priceput...
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 00:13   #14
HD02JBK

Stage 3
 
HD02JBK's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Salutare
1-Calculator(modul) Airbag
2-Modul inchidere centralizata
3-Senzor temperatura apa
4-Mufa Diagnoza
Ce tine de pornitul motorului,nu vei reusi niciodata daca nu folosesti pompa de benzina de la Calibra,este vorba de diferenta de presiune creeata de cele doua pmpe.si de cateva modificari pe care trebuie sa le faci.in caz ca ai nevoie de ajutor ma poti suna(0734389915)
__________________
波格丹
Niciodata sa nu rulezi mai repede decat poate ingerul tau pazitor sa zboare...
HD02JBK is offline   Reply With Quote
Old 28-07-13, 02:14   #15
IF-88-MDL

Stage 2
 
IF-88-MDL's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 63
Default Re: cum sa schimbi c16nz cu c20ne

Quote:
Originally Posted by HD02JBK View Post
Salutare
1-Calculator(modul) Airbag
2-Modul inchidere centralizata
3-Senzor temperatura apa
4-Mufa Diagnoza
Ce tine de pornitul motorului,nu vei reusi niciodata daca nu folosesti pompa de benzina de la Calibra,este vorba de diferenta de presiune creeata de cele doua pmpe.si de cateva modificari pe care trebuie sa le faci.in caz ca ai nevoie de ajutor ma poti suna(0734389915)
am pus pompa de calibra! singura problema ar fi ca am pus furtun mai subtire si s-ar putea sa fie "strangulat" circuitul pompei si sa nu mai bage presiune cum trebuie. (am citit la cineva ca a facut transplant de c20xe in locul lui c20ne si ca avea tot in regula si n-a pornit ca se consumase bateria ( ceea ce s-a intamplat si la mine ) si a pus-o la incarcat si apoi a pornit )

am sa incarc bateria bine si o sa fac si cumva cu alimentarea cu benzina sa pun furtun mai gros asa cum ii trebuie!

ar mai fi o problema : cand pun contactul licareste continuu martorul cu "check engine" ,la inceput am crezut ca o sa fac la fel ca la testul agrafa...credeam ca o sa faca alea 12 aprinderi de incepere a diagnozei si apoi o sa-mi dea vreo eroare..dar el licareste intr-una...
IF-88-MDL is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -