Quote:
Originally Posted by cristy_power
azi am schimbat uleiul si toate filtrele... Nu cred k e de la ambreiaj.. mai probabil de la suspensii!! As curata toate alea ce ai zic u dar imi e frik s anu stric ceva ![Sad](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_sad.gif) ( IA zii mai escat unde e senzorul ala de caldura k nu imi mai indica tp motorului ![Sad](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_sad.gif) Cu ce sa curat toate astea? e vreun sprey ceva sau... au ceva sisteme complicate sau ??
|
Senzorul de temperatura la motor este mai jos pe blocul motor,nu am ce reper s iti dau,dar senzorul ala de care spun eu NU iti indica temp la bord,este pe furtunul de aer care pleaca de la filtrul de aer si ajunge la corpul de acceleratie,el trimite catre calculator temperatura aerului,cu care se va face amestecul,benzina/aer.UITE CE AM PRIMIT EU Faceti un test, scoateti mufa debitmetrului si rulati o perioada(de preferat scurta) . La decuplarea acestuia(daca e murdar) , motorul intra intr-un regim presetat(de avarie) si ar trebui sa se simta o diferenta in comportamentul masinii. Daca aceasta diferenta este sesizata, curatati debitmetrul, daca nu se sesizeaza nici o diferenta, culegeti niste date din AutoData si masurati valorile acestuia(debitmetru), dupa caz necesitand inlocuire .
Pentru a curatarea debitmetrului folositi spray CRC air mass clean .
"MANIFESTARE MAF(debitmetru) BOLNAV/MURDAR :
Pornire grea la rece, trebuie tinuta din pedala ca altfel moare.
La pedale scurte, motor rece, nu se tureaza.
In mers la pedala da in nas.
Limitare de putere, nu trage.
Nu se atinge viteza maxima.
La ralanti turatie mai mica si/sau variabila.
Bec de abgas/exhaust se aprinde din cind in cind.
Consum marit.
Noxe mari.
Catalizator infundat.
Sonda oxigen afumata. "
"MANIFESTARE MAF(debitmetru) DEFECT :
Prin decuplarea mufei nu se observa nicio diferenta.
Teava de esapament cu funingine neagra."
"CAUZE DEFECTARE :
Apa aspirata de admisie. Trepidatii excesive, tampoane motor etc.
Interventia unor destepti cu aer comprimat si alte scule, solutii.
Detonatie cu valvele de admisie deschise. "
"CURATIREA :
Curatirea se va face cit mai delicat, fara frecat si solventi tari ! Variantele prezentate sunt pentru cele hot film, cele cu fir suporta in schimb actiuni mai hotarite gen penson si WD40.
Varianta 1 :
Pentru curatare am gasit ceva produs de CRC. Se pune partea cu senzorul la inmuiat in alcool izopropilic dupa care jet de spray. Metoda a fost testata si a vut rezultate foarte bune !
Informatii privind el mai jos sau crcind.com. In cazul in care nu il gasiti aveti compozitia lui chimica si poate gasiti ceva asemanator ca sunt o groaza pe piata. Faceti o proba pe o oglinda sa vedeti daca dupa evaporare ramin rezuduri si in nici un caz sa nu contina ulei ca el va aduna tot praful. De asemenea o proba pe o suprafata de plastic (o rigla de plastic) sa observati ca nu il ataca sau solva. Obligatoriu este sa nu contina solventi puternici cum sunt cei de carburatoare, injectoare.
Mai este bun si probat urmatorul produs tot de la CRC.
Daca nu iese folositi varianta 2 sau 3 poate se intimpla vreo minune...
Varianta 2 :
Pentru depuneri alb-gri ("piatra") care nu rectioneaza pozitiv la acest solvent (spray CRC air mass flow cleaner sau asemanatoare) se poate utiliza o solutie diluata de amoniac incalzita la 60 grade dar atentie la nas. Se scufunda partea cu senzorul, se agita eventual se poate folosi un penson cu par fin moale si lung(dar morcovul in...cit sfecla) dupa care se clateste cu apa distilata si se usuca.
Varianta 3 :
O solutie foarte buna si testata e sa folositi un detergent pentru aragaz, hote produs de MADEL Sgrassa&Brilla care contine numai tensioactivi si nu ataca chimic. Este adus printre altii de Moldways si in Iasi se gaseste usor pentru ca se mai vinde si ca detergent motor la piese auto. Din experienta am mai multa incredere in el, efectiv curata mai bine decit un alcool izopropilic uleiurile etc... Incalziti la 60-80 celsius solutia, o puneti intr-un pahar, scufundati partea cu senzorul pentru 15 min si mai agitati din cind in cind eventual cu un penson fin. Repetati operatiunea pina cind straluceste. Clatit cu jet apa la robinet (numai partea cu senzorul !)apoi cu apa distilata si uscat. "