Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Alte discutii VW

Reply
 
Thread Tools
Old 28-12-13, 17:35   #1
gabi04

Stage 4
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 258
Smile nelamurire :D

Salut baieti,ma poate lamuri si pe mine cineva in legatura cu motoarele 1.9 tdi pumpe duse (pd) si non-pd,adica spre exemplu ALH,ca am inteles ca asta ar fi cea mai buna motorizare diesel de pe golf 4 si AXR de 101cp.Care este diferenta?
gabi04 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-13, 00:55   #2
gabi04

Stage 4
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 258
Default Re: nelamurire :D

motoarele tdi de pe mk3,cele de 90cp (1Z,AHU) am inteles ca-s non-pd,dar AFN-u de 110cp este?
dintre AFN de pe mk3 si ALH de pe mk4,care este mai bun,mai fiabil?
am cautat eu pe "gogu" care este diferenta dintre pd si non-pd,ce-i drept in engleza,am inteles ceva dar nu tot )...ce-am inteles e ca la non-pd ar fi cam asa:
"There is no electric fuel pump anywhere on these cars. The fuel is drawn from the fuel tank under low pressure suction by the injection pump and pressurized by the injection pump to over 3300 psi at the injector."...adica cum nu exista pompa electrica deloc?
si ca sa ajung mai la subiect,care este aspectul care face ALH-u sa fie mai bun decat celelalte motoare diesel?ca pe multi ii aud "domne..alh-u e cel mai al dracu motor de pe golf 4 (ex)...cel mai fiabil" ,mai exact ce nu se strica la el?
si daca-i pe-asa,as vrea sa ma ajutati si pe mine cu o comparatie,o parere intre cele doua motoare AFN (Mk3) vs ALH (Mk4)...avand in vedere ca-mi place mai mult golf 3..si am vazut ca la o chipuire AFN-u castiga 20 cp in plus si 55 Nm,unde mai pui ca am vazut si clipu asta pe youtube si imi cam place cum trage https://www.youtube.com/watch?v=tuymJ7dZyDk
eu de felul meu ERAM hater in ceea ce priveste motorul diesel,spun ca eram pt ca acum mi-am dat seama ca nu mai sunt )

PS: nu ma intrebati de bani,gen cati am stans pt ca n-am,vreau doar o parere ,un sfat. (nu mi-o luati in nume de rau)
gabi04 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-14, 22:22   #3
gabi04

Stage 4
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 258
Default Re: nelamurire :D

mda,rog un moderator sa inchida acest topic,deoarece vad ca nu incearca nimeni sa ma lamureasca si pe mine cu problema pe care o am!
gabi04 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-14, 10:21   #4
alyn88

Stage 5
 
alyn88's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,190
Default Re: nelamurire :D

diferenta e ca motorul non-pd trage pompa de injectie rotativa care este actionata de cureaua de distributie.
La pd are pompa electrica de motorina si injectoarele sunt actionate de camele axei cu came.
Pd este mai bun pentru ca trage de jos.
__________________
old vw's dont leak oil! they just mark their spot!
alyn88 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 00:18   #5
gabi04

Stage 4
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 258
Default Re: nelamurire :D

Quote:
Originally Posted by alyn88 View Post
diferenta e ca motorul non-pd trage pompa de injectie rotativa care este actionata de cureaua de distributie.
La pd are pompa electrica de motorina si injectoarele sunt actionate de camele axei cu came.
Pd este mai bun pentru ca trage de jos.
multumesc pt raspuns,dar mai am o problema...se spune ca motorul tdi alh,care este non-pd,este cel mai fiabil motor diesel din gama vag.de ce?este "din cauza" pompei de injectie?sau de ce?
stiu ca-s cicalitor,dar despre tdi-urile de pe mk3 nu stii nimic?care cum sunt?
gabi04 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 07:14   #6
alyn88

Stage 5
 
alyn88's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,190
Default Re: nelamurire :D

1z este acelasi cu alh doar ca are mai putina electronica (nu poate fi resoftat etc), afn ca si alh il poti softa, are electronica ca motoarele moderne.
alh este un motor foarte rezistent pentru ca nu este fortat (sdi are 64 cp si asta tdi are 90cp), turbina cu geometrie fixa (astea cu variabila sunt mai sensibile) si a fost facut sa reziste, sa poti trage de ele.
stiu alh pe octavia 1 care au ajuns la 800.000 de km si au schimbat doar o turbina pana acum si consumabile.
alyn88 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 16:53   #7
gabi04

Stage 4
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 258
Default Re: nelamurire :D

@alyn88: deci alh are geometrie fixa,nu variabila?am mai citit pe un forum ca afn-u de pe mk3 are geometrie variabila,celelalte de 90cp au geometrie fixa.
a,era sa uit...ma mai poti ajuta cu inca un raspuns?
masinile cu motoare diesel sunt chiar asa de greu de intretinut?pt ca pe mine ma sperie numai cand aud "injectoare" si "turbina",spun asta pt ca astea doua (de fapt 5,cu toate 4 injectoarele) costa cel mai mult ca pret de achizitie si mana de lucru...despre turbinele reconditionate sau sh (din dezmembrari) ce parere ai?
gabi04 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 17:00   #8
gabi04

Stage 4
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 258
Default Re: nelamurire :D

ps: pai daca 1z nu merge softat,ale si ahu merg?sau sunt la fel?
multumesc pt raspunsuri,esti primu' si singuru' care scrie de cand am deschis threadul
gabi04 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 20:20   #9
alyn88

Stage 5
 
alyn88's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,190
Default Re: nelamurire :D

ale si ahu merg softate pentru ca sunt controlate electronic ca si alh.
1z e cam ca td-ul doar cu mici controale electronice.
sincer iti recomand afn + soft si il faci de vreo 140 cp.
afn as vrea sa imi pun si eu pe passat-ul meu
alyn88 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-14, 22:00   #10
gabi04

Stage 4
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 258
Default Re: nelamurire :D

ok..multumesc ca m-ai luminat,in sfarsit am inteles care e treaba cu tdi-urile astea.sa stii ca tot la afn ma gandeam si eu cand am vazut un clip pe youtube cu un mk3 resoftat cum trage...am ramas prost )
gabi04 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -