Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 29-09-16, 19:09   #1
c8ilu

Stage 3
 
c8ilu's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 157
Default Problema geamuri electrice

Buna seara. Am si eu o problema cu geamurile electrice. Am doar doua geamuri electrice pe fata. Cand dau comanda de coborare sau ridicare, ori merge ce merge , il opresc si cand ii dau drumul din nou ț›ăcăne motorasul, ori țăcăne din prima. Pe ambele parti aceeasi problema. Mentionez ca in rest nu am nici o problema in masina, totul merge perfect, mai putin geamurile. Vreun sfat?
c8ilu is offline   Reply With Quote
Old 07-01-17, 14:25   #2
zuzurelu

Stock
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3
Default Re: Problema geamuri electrice

Salut,

Am exact aceeasi problema la un Golf 2, ambele geamuri din stanga, fata si spate. Am pus un post poate ma ajusta cineva insa am vazut ca se raspunde foarte greu sau deloc.

Imi poti spune cum ai rezolvat si unde?

Geamul de la sofer, initial a inceput sa faca cum spui tu, apoi nu a mai mers deloc. Acum a ramas intepenit de zici ca e lipit cu superglu

Motorasul tzacane deci s-a blocat ceva mecanic, nu stiu, cablurile care actioneaza macaraua nu se misca deloc, ba chiar unul e destul de larg din cate am vazut.

O fi ceva rotitze la motoras?

Ms,
zuzurelu is offline   Reply With Quote
Old 28-01-17, 17:24   #3
zuzurelu

Stock
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3
Default Re: Problema geamuri electrice

Dupa cateva vizite la mecanici (electricieni) de 2 bani, m-am hotarat sa rezolv singur si am reparat geamurile.

Macaralele le-am cumparat la un pret rezonabil, 70 lei si 100 lei. Si aici e o mare teapa pe net, din 20 de anunturi, majoritatea n-au nimic, pura publicitate. Iti cer seria de sasiu, suna la aia 2-3 dealeri, isi pun peste si te suna din nou. Spre exemplu aceeasi macara la majoritatea 150-200 lei.

Bun. Pe spate, mecanicul a spus ca nu o poate demonta pentru ca geamul a ramas sus. Nu stiu, probabil a avut dreptate, a taiat-o cu flexul, a montat motorasul + electronica pe cea noua si am mers.

Pe fata, nasol moment. Tzac, tzac, tzac.. in ambele directii, fara cabluri, cu motorasul in mana. Mecanicul, clar.. cumpara alta Ma apuc si o demontez. Nimic suspect, rotorul in stare foarte buna, doar praf de grafit. Curat cu alcol izopropilic, sterg periile foarte bine. Electronica foarte curata, nimic ars. Banala ce pot sa spun, un controller gen Microchip (pentru cine cunoaste) cateva tranzistoare tip BC si cam atat.

Ma si miram dealtfel, cateva functii care in definitiv sunt banale. Nici macar protectie (electronica ma refer) nu are, motorul este cuplat prin doua relee care schimba polaritatea. Exista un senzor Hall langa motor cu care controllerul numara turele facute si in final "ghiceste" unde sa decupleze. Sistem mai tampit n-am vazut intrucat daca este geamul la jumatate, motorul va mai face cateva zeci de ture pana ce controllerul decide "gata, a ajuns sus sau jos". Puteau foarte bine sa faca o protectie la supracurent si nu avea moarte. In acest fel, suprasoliciti roata de plastic (apropo, de ce de plastic???) si cablurile de otel o sa rupa dintii.

In fine, vad contactele mizerabile la relee (vezi foto). Le curat dar degeaba, la fel. Dau o fuga la magazin, cumpar 2 relee de 12V si ce sa vezi... ghinion alea originale erau de 5V (comandate din stabilizatorul placii). Ce vrei, tenziune mai mica, sarma mai putina la bobinaj.. mai ieftineanu.. o fi prosti nemtii astia?!? Zic.. nu-i nimic, leg releele la 12 ca nu se supara nimeni (trag fire oricum ca nu se potrives pe cablaj). Bun, dupa ce muncesc vreo ora, ma duc la masina si face fix la fel!

Bai, ma apuca nervii cu rabla asta. Iau doua fire si alimentez motorul din sursa de laborator... merge perfect. Iau aceleasi doua fire si alimentez motorul (pe direct) si 12V de la modul... nu merge.. tzac, tzac, tzac! Demontez bordul (panoul de sigurante tot) si o iau pe traseu, ceva nu imi da curent. Zic ce dracu mah, rabla asta are protectie (limitare) de curent prin bord, nu se poate! Ca sa nu mai lungesc telenovela, cand ajung din pura gresala la burduful de la usa, firele coclite si intrerupte.

Le lipesc si merge ca noua. Bafta pentru cine mai are problema asta.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	placa.jpg
Views:	12
Size:	848.2 KB
ID:	3176400   Click image for larger version

Name:	burduf.jpg
Views:	24
Size:	597.3 KB
ID:	3176401  
zuzurelu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -