Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OLTCIT > Zona tehnica Oltcit

Zona tehnica Oltcit Zona tehnica, secrete, tips&tricks Oltcit

Reply
 
Thread Tools
Old 24-06-08, 20:32   #1
FuriaOarba
Crazy Drivers Members

Stage 5
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 438
Member of:
[Crazy Drivers]
[Oltcit]
Angry Probleme alternator

A APUCAT-O IAR NEBUNIA,ALTERNATOR BUN,INCARCA BINE(CONFORM APARATULUI DE MASURAT),DAR DUPA CATEVA CHEI,UN CASETOFON PORNIT,FARURI,ETC...DA SEMNE CLARE DE OBOSEALA,TREBUIE SA OPRESC CURENTU PE MASINA(AM COMUTATOR GENERAL),SA ASTEPT VREO ZECE MINUTE MAXIM SI PORMA SA-I DAU IAR BUTON SI ATUNCI PORNESTE DESTUL DE GREU,INVARTE GREU.BATERIA ESTE NOUA,IN GARANTIE,INDICATORU("OCHIUL" ALA DE PE EA IMI INDICA VERDE,CURENT BUN).ALTERNATORUL A AVUT O PROBLEMA IN TRECUT NU-MI INCARCA DELOC,A FOST REPARAT,DAR E CAM PUTUROS,SA-L SCHIMB CU ALTU DE OLT SAU MERG SI DE PE ALTE MODELE?ASTEPT IDEI....SERVUS NU'MA BINE
FuriaOarba is offline   Reply With Quote
Old 24-06-08, 20:37   #2
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Alternator Puturos

1. nu mai scrie cu LITERE MARI, ca vede lumea si daca scrii cu litere mici
2. cat incarca exact? (cu si fara consumatori)
3. daca ochiul e verde...curent este, si deci buba cu pornitul e de altundeva (avans incorect spre exemplu). Masoara totusi cati volti are bateria cand nu e pornita masina, atunci cand porneste greu (masori inainte de a incerca sa pornesti, si dupa ce ai incercat si au trecut 1-2 minute)
valib is offline   Reply With Quote
Old 24-06-08, 20:42   #3
FuriaOarba
Crazy Drivers Members

Stage 5
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 438
Member of:
[Crazy Drivers]
[Oltcit]
Default Re: Alternator Puturos

pai ultima oara cand am verificat avea 14,6,cred ca e destul de bine,o sa incerc cu treaba asta,numai cu aparatu de masurat nu am umblat dupa mine...mult'am
FuriaOarba is offline   Reply With Quote
Old 24-06-08, 21:06   #4
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Alternator Puturos

pai vezi si tu exact cat iti incarca in sarcina (becuri pornite), precum si in gol (fara nici un bec pornit), cat iti incarca la ralanti, cat iti incarca la 2000-3000rpm

poate nu incarca bine in sarcina...
sau ceva...
valib is offline   Reply With Quote
Old 01-07-08, 22:44   #5
Ja_Rule

Stage 5
 
Ja_Rule's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,622
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
[Oltcit]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[Dacia Rally Team]
[VW]
Default Re: Alternator Puturos

sau mai bine ai verifica electromotoru` acolo e problema .. griparea bucsilor duce la o invartire greoaie .. numai bine
Ja_Rule is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 17:18   #6
electric_style
Opel Driver

Stage 5
 
electric_style's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,949
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Oltcit]
[Opel]
Default Re: Probleme alternator

salutare la toata lumea! desii nu cred ca's off topic , am de zis si eu problema mea , pentru a nu deschide un nou topic!!! am o problema la alternator...erau carbunii dusi si nu mai incarca abslolut deloc (mergea decat pe baterie)! azi schimbai carbuni + ambii rulmentii si observ ca incarca, dar nu stiu cat...in momentul cand iau borna merge fara sa se opreasca, insa problema este ca imi ramane becu la baterie din bord apris!!! oare de ce ??? need help

Last edited by electric_style; 14-01-09 at 17:25.
electric_style is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 20:40   #7
OltcitPower

Stage 5
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 565
Default Re: Probleme alternator

pt ca poate incarca prea mult..
trebuie masurat NEAPARAT
OltcitPower is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 20:54   #8
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Probleme alternator

@ FuriaOarba

1 - Repara-ti demarorul ca semigripat (prin ungere), verifica carbunii acestuia, verifica colectorul rotorului sa n-ai vreun scurt īntr-e lamele.

2 - Verifica regulatorul de īncarcare. La masinile vechi asta trebuie reglat la fiecare schimbare / reparatie a alternatorului.
Cu toti consumatorii porniti trebuie sa ai aprox 13 - 13,5 V iar fara consumatori īntr-e 14 si 15 V, bineīnteles cu motorul pornit.
(Alternatoarele moderne au regulatorul integrat īn inelul de diode - nedemontabil fiind turnat īn TEX si setat din fabrica).

@ electric_style

Becul de baterie īti ramīne aprins indicīndu-ti ca nu ai racord la alternator.

@ OltcitPower

Cum sa-i īncarce prea mult daca el deconecteaza alternatorul de la baterie si merge pe alternator? Ce sa īncarce prea mult ? Praful de pe toba?
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 21:24   #9
electric_style
Opel Driver

Stage 5
 
electric_style's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,949
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Oltcit]
[Opel]
Default Re: Probleme alternator

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
@ FuriaOarba

1 - Repara-ti demarorul ca semigripat (prin ungere), verifica carbunii acestuia, verifica colectorul rotorului sa n-ai vreun scurt īntr-e lamele.

2 - Verifica regulatorul de īncarcare. La masinile vechi asta trebuie reglat la fiecare schimbare / reparatie a alternatorului.
Cu toti consumatorii porniti trebuie sa ai aprox 13 - 13,5 V iar fara consumatori īntr-e 14 si 15 V, bineīnteles cu motorul pornit.
(Alternatoarele moderne au regulatorul integrat īn inelul de diode - nedemontabil fiind turnat īn TEX si setat din fabrica).

@ electric_style

Becul de baterie īti ramīne aprins indicīndu-ti ca nu ai racord la alternator.

@ OltcitPower

Cum sa-i īncarce prea mult daca el deconecteaza alternatorul de la baterie si merge pe alternator? Ce sa īncarce prea mult ? Praful de pe toba?
man fi mai explicit cu replica pentru problema mea !!! cum sa nu am racord la alternator, la ce anume te referi ?
electric_style is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 22:49   #10
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Probleme alternator

Quote:
Originally Posted by electric_style View Post
man fi mai explicit cu replica pentru problema mea !!! cum sa nu am racord la alternator, la ce anume te referi ?
RACORD = Cablu de la baterie ce l-ai DECONECTAT īn timp ce merge motorul. DECI:

Ai īntrerupt RACORDUL (contactul - cablul) īntr-e alternator si baterie.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 22:54   #11
electric_style
Opel Driver

Stage 5
 
electric_style's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,949
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Oltcit]
[Opel]
Default Re: Probleme alternator

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
RACORD = Cablu de la baterie ce l-ai DECONECTAT īn timp ce merge motorul. DECI:

Ai īntrerupt RACORDUL (contactul - cablul) īntr-e alternator si baterie.
mda ms!, dar imi ramane apris cu sau fara borna luata !!!
electric_style is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 23:43   #12
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Probleme alternator

E posibil sa se fi agatat releul care comanda becul sau ai o atingere pe undeva. Vezi ce siuranta corespunde pt. becul ala si scoate-o afara si vezi ce se īntīmpla. Da e aprins īn continuare ai o atingere pe undeva.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 23:49   #13
electric_style
Opel Driver

Stage 5
 
electric_style's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,949
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Oltcit]
[Opel]
Default Re: Probleme alternator

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
E posibil sa se fi agatat releul care comanda becul sau ai o atingere pe undeva. Vezi ce siuranta corespunde pt. becul ala si scoate-o afara si vezi ce se īntīmpla. Da e aprins īn continuare ai o atingere pe undeva.
ms inca odata , mi-ai fost de folos cu sfaturile astea ....verific maine !!!
electric_style is offline   Reply With Quote
Old 14-01-09, 23:53   #14
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Probleme alternator

Quote:
Originally Posted by electric_style View Post
ms inca odata , mi-ai fost de folos cu sfaturile astea ....verific maine !!!
Sper ca am putut sa te ajut īntrucītva. Nu cunosc electrica de la Oltcit dar am mers pe schiema clasica ce am īnvatat-o cu ani īn urma la scoala.
Daca asi avea schiema electrica de la oltcit, poate te-as putea ajuta mai mult.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 15-01-09, 01:02   #15
OltcitPower

Stage 5
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 565
Default Re: Probleme alternator

CSX: becul din bord de la oltcit, se aprinde atunci cand incarca PREA PUTIN, sau PREA MULT, indiferent daca e conectata sau nu bateria. Pun pariu ca ii incarca aiurea...(chiar daca incarca)

la oltcit e 13,8 - 14,4 maxim, cu/fara consumatori

releul de incarcare la oltcit e electronic, nu e reglabil manual (gen dacia 1300), si e incorporat in alternator (peste locasul periilor). Seamana cu releul electronic de incarcare de dacie, dar parca isi face datoria mai bine (am incercat N relee de dacie, si nu incarca niciunul in parametrii perfect...desi astea de oltcit parca se ard mai repede.


e chiar foarte simplu de masurat cat incarca...
OltcitPower is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -