Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OLTCIT > Zona tehnica Oltcit

Zona tehnica Oltcit Zona tehnica, secrete, tips&tricks Oltcit

Reply
 
Thread Tools
Old 26-06-07, 02:31   #1
papito

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 42
Question la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

Dupa ce am citit thread-urile Oltcit vs. Dacia m-am decis >>> OLTCIT!!!..dar nu se specifica si la ce ar trebui sa fiu atent cand il cumpar...am aflat doar ca TRL si RL sunt mai bune...RM si RT avand probleme la frane...

Am 300 de euro...si o problema...mama...care a avut dacia 1300 de prin `77..si normal ca era mai mult stricata masina...si nu vrea sa ma mai ajute cu ceva bani pentru ca vrea in primavara sa imi ia un Polo sau un Punto...dar eu vreau Oltcit ...am 20 de ani si nu mai am rabdare 9-10 luni...(gresesc? )

Revenind la subiect...trebuie sa ma duc neaparat cu un cunoscator? Sau pot sa il cumpar si singur daca imi spuneti voi la ce ar trebui sa ma uit...unde sunt problemele mari..cele mici...?? Cum ar trebui sa arate motorul? Cum ar trebui sa sune?...Daca scoate fum ce inseamna si asa mai departe....?...

Va multumesc anticipat!
papito is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 11:29   #2
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

in primul rand dupa parerea mea te uiti pe dedesubt la lonjeroane k sunt fff importante apoi te uiti pe la praguri si dupa aceea te uiti sa vezi dak are rugina in exterior...la aripi..usi..vezi si u...ca model nush ce sa zic...eu am RM si sunt extrem de multumit de el...si imi tin si franele
__________________
Oltcit Club 11 RM
Fiat Marea
Fiat Stilo
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 11:34   #3
papito

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 42
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

si cum ar trebui sa arate lonjeroanele?
papito is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 11:40   #4
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

pai sa nu fie gaurite..te uiti si u la ele sa fie solide asa...ciocanesti putin in ele k e posibil sa fie ruginite si dak ii dai un ciocanel cade toata rugina dp el
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 11:42   #5
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

eu de exemplu nu am mai verificat lonjeroanele de mult...si acu cand a intrat in reparatie generala am gasit un lonjeron...fakut praf...l-am intarit am sudat bari de ranfortare pe akolo l-am ranfortat calumea si dupa aceea l-am imbracat in tabla de 2...fii foarte atent
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 13:05   #6
papito

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 42
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

inca un sfat ceva?
papito is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 13:34   #7
Laure2fast
Oltcit Driver

Stage 5
 
Laure2fast's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,185
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Oltcit]
[VW]
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

sa asculti motoru sa nu bata....cutia sa nu cāraie...de preferat sa gasesti unu cu vopsea originala
Laure2fast is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 16:00   #8
papito

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 42
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

mi-am notat ...daca mai aveti sfaturi basculatzi aici....nu as vrea sa imi iau tzeapa
papito is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 23:30   #9
**COSMIN**
Oltcit Driver

Stage 5
 
**COSMIN**'s Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 774
Member of:
[4Rally]
[Oltcit]
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

sa nu fi avut vreodata impact frontal puternic.... atat cat sa indoaie lonjeroanele,si alte elemente care tin de rigiditatea caroseriei...afla daca are atxele la zi...daca are amenzi neplatite....
**COSMIN** is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 23:34   #10
papito

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 42
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

si cu rar-ul si itp-ul...dupa ce o cumpar trebuie sa trec prin ele...sau...???
papito is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 23:39   #11
**COSMIN**
Oltcit Driver

Stage 5
 
**COSMIN**'s Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 774
Member of:
[4Rally]
[Oltcit]
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

automat treci prin rar daca vechiul propietar o radaza si vrei sa o inscrii pe numele tau...
**COSMIN** is offline   Reply With Quote
Old 28-06-07, 01:59   #12
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

Ce trebuie sa stii despre o masina secondhand inainte de a o cumpara. Stafuri utile.
Gasesti anuntul, unul convenabil ca pret si an de fabricatie apoi dai telefon si afli urmatoarele lucruri:
1. Hartogaraie:
Cartea de identitate in regula?
Cati proprietari sunt inregistrai in cartea de identitate?
Care e anul si luna fabricatiei inscrise?
Exista vreo greseala de inscriere in cartea de identitate? (asta te-ar putea pune pe drumuri rau de tot)
Cel cu care vorbesti e proprietarul sau vre-un intermediar?
Daca nu e unicul proprietar de cat timp are masina si cati kilometric a parcurs numai el cu ea? (asa poti sa vezi cat de mult a indragit-o si daca a folosit la randul lui o masina buna si nu in ultimul rand cat este de la current cu interventii , reparatii, accidente)

NB: Cei ce nu au facut actele cu un alt fost proprietar sunt neseriosi si nu se merita sa faci afaceri cu ei.
Ideal este sa gasesti o masina cu un unic proprietar sau cu cel mult doi dar cu conditia ca al II-lea sa fi folosit masina respectiva macar 2 ani si macar 20.000 de kilometri.
Daca zice ca are masina dar nu a folosit-o ca fie are alta (de servici) fie ca nu a avut nevoie de ea minte!! Sigur a incercat sa o vanda dar nu a reusit, pentru ca pretul e prea
mare sau masina nu merita ori e o masina cu hibe, prost intretinuta.
Desi poate parea stupid e indicat sa te feresti de cei care dau motivul pentru care o vand fara ca tu sa ii fi intrebat in prealabil. Motivele cele mai des invocate: nu o mai folosesc, plec din tara, mobilez, nu mai vrea nevasta (la asta iti dai seama cati bani baga in ea de nu a mai suportat femeia lui) , mi-am luat alta (in cazul asta nu a reusit sa o vanda inainte sa ia alta, oricum vezi ce masina si-a cumparat sa vezi cat a cheltuit ca sa iti faci o idée cat vrea sa recupereze. Daca a luat acelasi tip de masina fugi de el cu siguranta ca in aia trebuie bagati bani multi).

2. Motorul. Aici ajungi daca ai trecut de fazele de mai sus.
Vezi daca kilometrii aratati de bord sunt reali sau aranjati oricum nu o sa iti zica, dar poti face un calcul asfel (pentru masinile romanesti e valabil ) ani vechime *8000km +- 20.000. Daca iese din gama asta ori a mers super mult ceea ce nu e bine dar macar e cinstit, iar daca e mai putin nu prea a mers cu ea, deci ori te minte ori masina e varza si nu isi permite omul sa mearga cu ea.
Ce reparatii a efectuat la motor sau ce reparatii stie ca s-au efectuat. Important de mentinut ar si segmentat motorul (dupa cati kilometri) sau schimbat setul motor (asta ti-ar putea da un indiciu la ce fel de om a condos masina aia)
Daca a segmentat de curand si o vinde ceva nu e in regula, oricum ca sa fii sigur ca nu e un mecanic carpaci intreaba-l brusc pe neasteptate cat a costat manopera si unde a efectuat-o, eventual poti sa ajungi pe acolo si sa vezi daca te minte. Nu uita ca orice minciuna ascunde ceva!
CE ULEI FOLOSESTE? asa vezi cata grija are de masina lui, si normal ca iti da un indiciu nemaipomenit despre starea motorului.
Consuma ulei? Normal o masina cu peste 50.000km si fara segmentare ar trebui sa consume putin ulei (macar 0.5 litri la 1500km) Daca sustine ca nu, poti sa il crezi pe cuvant sau sa verifici la un service compresia pe cilindri. Daca zice ca mai consuma macar e sincer si daca e intr-o limita normala e ok.
Tot la capitolul asta intra si evacuarea. Toba intermediara si finala in functie de masina si kilometri se mai schimba si ele si costa destul. Intreaba-l daca e vre-una din ele zgomotoasa.

3. Consumul.
Daca are si GPL intreaba cand e montata instalatia si cata garantie mai are la ea. E important sa fie instalata in conformitate cu ultimele norme de sigurnata, altfel trebuie sa o dai jos.
Intreaba cat consuma in oras. Daca iti zice ceva de genul 8.73 fii sigur ca asa este pentru ca omul a vrut sa fie sigur cat consuma. Daca iti zice 7-8 atunci crezi ce vrei, ori nu stie ori consuma peste 8. Atentie la consum!! Verifica ce cauciucuri are pe fata si vezi daca sunt cele recomandate de constructor. Daca nu consumul calculate de el e irelevant, pentru ca distanta inregistrata (vezi raza cauciucului) poate fi diferita cu pana la 20km la 100km parcursi.
Intreaba cat consuma in afara. E valabil ce am scris mai sus. Daca nu a fost cu ea in afara orasului e clar ca nu a avut incredere sa iasa cu ea in afara.
Afla ce benzina pune. Carburatorul, intreaba daca a umblat la el ca multi sunt mesteri si acolo si cu un bold poti sa produci o decalibrare iremediabila care poate sa coste peste 3 milioane. Daca nu a umblat intreba unde a efectuat reglajele la el, ar trebui sa fie reglat macar la 15.000km.

4. Instalatia electrica:
Bateria e piesa cea mai importanta de aici. Ar trebui sa il intrebi de cand o are si daca e relative noua (sub 2 ani) cat mai are garantie la ea si daca a respectat verficarile instaltiei electrice pentru a beneficia de garantie. O baterie mai veche de 3-4 ani nu mai are mult de trait si e posibil sa nu aiba putere iarna.
Intreba-l ce marca e bateria, vezi daca e din cele mai ieftine sau nu.
Instalatia electrica in general daca functioneaza normal? Pierderi de current? Scurtcircuite?
Bordul: martorii, indicatorii de bord, stergatoare, semnalizatoare, faruri , stopuri, instalatia de incalzire, aeroterma, dezaburire, etc. Ce functioneaza ce nu.

5. Transmisie.Suspensie. Directie.
Asta e cea mai costisitoare parte si cele mai frecvente probleme. In genereal la fata locului vezi, dar totusi poti sa intrebi:
Planetarele in ce stare sunt?
Bucsaraie fata spate?
Pivotii?
Amortizoare?
Cutia de viteze: cate trepte are? intra usor in toate treptele? cutia are vreun zgomot specific, suierat, fluierat?
Ambreiajul functioneaza normal? Hurie, merge usor?
Jantele: sunt sau nu ruginite?
Ce cauciucuri are: daca sunt noi ce rulaj are cu ele? Sunt reesapate sau nu? In general alea luate de la SH au galme si sunt proaste.
Cauciucurile sunt toate 5 la fel sau cum sunt grupate? Cate sunt tubeless cate nu?
In ce stare e roata de rezerva. Vezi ca unii nici nu o au.
6. Caroserie.
Importante sunt pragurile sa nu fie ruginite, fetele de portiere, aripile, etc
Daca e proaspat vopsita intreaba unde a vopsit-o si vezi daca a facut asta in cuptor la profesionisti, daca nu considera ca nu a vopsit-o.
Intreaba daca a fost lovita. Daca da, unde . Daca zice ca a lovit-o frontal inchide telefonul.
Ferestete de vopsea galbena. E suspect sa fi fost taxi si aia sunt super smecheri.


7. Altele.
Daca geamurile sunt bune toate, necrapate si nezgariate.
Interiorul sa fie acceptabil, mochete si tapiterie fara rupturi.
Scaunele sa fie bune, sa se rabateze pe toate directiile.
Incuietorile la toate usile sa fie functionale.


Daca iti face impresie buna pana aici, merita sa faci o incercare si sa te duci pana la el acasa sa vezi masina.


Intalnirea:
Aici surprizele vor aparea inevitabil. Sa nu te astepti sa vezi o masina asa cum ti-ai imaginat. La urma urmei au folosit-o si altii cum au vrut.
1. Locul unde e masina si locuinta proprietarului spun multe. Exemple: daca gasesti masina in fata unui garaj si unii mesteresc la ea…e nasol, ai venit degeaba; daca mai gasesti ale masini de acelasi tip pe acolo si si unii repara pe la ele….e clar ca sunt “preparate pentru vanzare.
2. Ideal este sa ii dai omului un interval in care ii spui ca, crezi ca ai sa ajungi la el ca sa fie motorul rece. Ii spui asa: uite vin dimineata pana in ora 12, sunteti acasa? Va sun cand ajung la adresa respective. Asa poti sa admiri masina fara el daca nu e bagata intr-o curte sau garaj.
3. Odata ajuns acolo, ei se reped sa porneasca motorul. Le spui sa nu se repeada sa faca asta incepi usor: ridici capota sit e uiti ca un detectiv pe acolo, Daca e foarte curat, e dubios daca e foarte murdara iar e nasol. Trebuie sa fie ca o masina care, un om o foloseste zi de zi pana o vinde. Cauti urme de ulei peste tot. Ridici joja si verifici nivelul la ulei. Daca e sub nivel, vezi daca e in plan perfect orizontal masina, daca nu, nu ai ce sa faci. Iei cu degetul ulei de pe joja si il freci intre degete. Daca e aspru are suspensii metalice in el rau de tot. Apoi il mirosi, daca miroase a ars, e ars in detonare cu benzina si insemna ca urca uleiul in cilindru, deci pistoane uzate si e imposibil sa nu consume ulei.
4. Il rogi sa scoata o bujie. Daca nu are cheie, ai tu asa ca nu are ce face J
5. Te uiti la electrodul, la masa si la filetul bujei. Daca sunt ancrasate, arderea e incomplete ceea ce insemna o aprindere defectuasa deci consum inutil de benzina. Vezi de cand merge asa sic and a facut ultima oara aprinderea. Daca e demult treaba cu siguranta ca si capetele pistoanelor si scaunele de supapa sunt ancrasate si nu inchid bine si te-ar duce la o cheltuiala de peste 10 milioane sa repari.
6. Daca a mai mers cu masina in ziua aia iti dai seama fie dupa ulei (e imprastiat si cald), fie dupa motor e cald, deci nu o sa iti dea mare indicii aprinderea la rece.
7. Oricum spune-I ca vrei ca tu sa pornesti motorul si intreaba-l cum procedeaza. Cu soc, fara, cu spritz, etc. Faci exact cum spune el. Daca porneste din prima ai noroc, daca nu intreaba-l de ce si lasa-l pe el. Vezi daca respecta ce a zis ca face. Daca nu, nu stie sa o porneasca.
8. Dupa ce o porneste asculta sub capota zgomote si bocaneli. Daca nu se aude nimic, ai rabdare 5-7 minute pana motorul merge singur la relanti fara soc. Acum scoate pe rand fisele la bujii. Daca se aude o schimbare de turatie la fiecare e ok., pisoanele merg J.
9. Vezi daca iese fum pe toba finala. Ce fum iese? Alb, negru , albastru? Alb e condens, negru econsum excesiv de benzina (se regleaza), albastru e consum ulei (grav)
10. Te duci in masina si verifici toti matorii si indicatoarele de bord. Lasi sa mearga astfel motorul pana ajunge temperature vreo 80 de grade. Apoi opresti si pornesti la cald. Il intrebi inainte cum procedeaza. Trebuie sa porneasca fara soc.
__________________
Leon 2004 1.6 16V

Ex Ford Focus 2001 1.4 16V

Ex BMW e36 1994 316i Compact
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 28-06-07, 01:59   #13
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

11. Daca totul e ok pana aici inspectezi sub masina, antifonare, scut, rugina, etc.
12. Intri in masina si incerci sa scoti covorasele din fata. Daca nu e rugina acolo insemna ca nu ploua in masina. Daca e rugina ai sanse sa te ploua.
13. Verifici tot ce l-ai intrebat la telefon, km , caroserie, urme de lovituri, scaune, etc
14. In portbagaj ridici covorul sit e uiti sub el. Daca e rugina ploua inauntru si e grav.
15. Verifici praguri, portiere sa fi fost pus ulei in ele, etc.
16. E timpul sa faci un test drive.
17. Scoti masina la sosea, in afara orasului. De preferat este un loc cu rampa (deal) cu inclinatie de 7-10 / 1000. Aici poti testa foarte usor daca masina are "suflu" (putere) la urcarea unei rampe, motorul la oltcit, nu trebuie lasat sub 3000 rot/min; se poate testa deasemenea ambreiajul daca patineaza sau nu astfel: pe sosea orizontala, se aduce motorul in 2500 rot/min in treapta 4 (5) de viteza, se apasa acceleratia brusc la podea, daca motorul se tureaza impreuna cu apasarea pedalei iar masina nu capata viteza, ambreiajul patineaza din cauza stropirii discului sau a placii de presiune cu ulei ori discul este uzat. Tot pe traseu verifica si frina. La apasarea pedalei de frina, masina trebuie sa-si mentina directia, nu trebuie sa "traga" intr-o parte; frina de mina (ajutor), cind este trasa, masina nu trebuie sa plece usor de pe loc in treapta 1 de viteza.
18. In timpul parcursului, asculta mersul motorului si sesizeaza diferite "batai" anormale; axe cu came (stinga, dreapta), culbutori, bolt biela; la directie, in volan nu trebuie sa se simta trepidatii (urca treptat viteza masinii pina la 100 km/h). Pentru zgomote ale suspensiei si a caroseriei, e de preferat o rulare cu masina pe o strada (drum) pavata cu piatra cubica. Pe un astfel de drum se poate observa si depista mult mai usor zgomotele anormale din directia masinii si ale caroseriei.
19. Amortizoarele masinii se pot verifica prin producerea de balans vertical pe fiecare roata in parte. Cind este produs balansul, masina, la revenirea din balans, trebuie sa se opreasca din oscilatie. Daca ea continua miscarea, amortizorul respectiv nu-si face functia. Deschide capota portbagajului spate si fa un balans. Daca la apasare se aude un scirtiit strident, trebuie de verificat starea bucselor puntii spate.

"Edi Gheorghiu"


bafta !
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 28-06-07, 02:18   #14
papito

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 42
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

Fruuumossss! Asta asteptam! Multumesc mult!
papito is offline   Reply With Quote
Old 29-06-07, 00:22   #15
Ja_Rule

Stage 5
 
Ja_Rule's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,622
Member of:
[Moderators]
[Midnight Racers]
[Oltcit]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[Dacia Rally Team]
[VW]
Default Re: la ce ne uitam cand cumparam un OLTCIT?

si nimik n`ar mai fi de spus ... frumoasa descriere Bryan .. felicitari
Ja_Rule is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -