Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FIAT > Alte discutii Fiat

Reply
 
Thread Tools
Old 17-03-09, 12:03   #1
TTTabarth

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 82
Talking Pro si contra marcii tempra...

Deoarece unul dintre colegii nostri de pe forum a zis (in gluma) k regata e mai buna decat tempra, si anume "CHIPER", m-a facut sa deschid acest thread cu argumente pro, si contra marcii tempra. Incep eu :
PRO
-are bord electronic, cum nu au 95% dintre mercile care acum ies din fabrica
-"dizainul" . . . daca nu cunosti marca si intalnesti o tempra ingrijita pe strada ii dai putini ani (la mea care are 17 ani, lumea ii da 3 ani maxim)
-extrem de spatioasa la volan, portbagaj mare, in spate nu dai cu capul de tavan ca la alte masini
-este o marca italieneasca
-nu as da-o pe ul logan nou!
-etc.
CONTRA
-nu avem mecanici specializati pentru o asemenea "tehnologie" care o are pe ea!
Voi ce ziceti?
TTTabarth is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 13:07   #2
RobertGadau
Fiat Driver

Stage 4
 
RobertGadau's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 297
Member of:
[Fiat]
Default Re: Pro si contra marcii tempra . . .

Salut, subscriu si eu la ce ai spus tu. Tempra mea are 14 ani si sunt foarte multumit de masina, bordul electronic este superb ,toate comenzile sunt digitale ..prietenii mei sunt inebuniti dupa masina si au mai toti masini mult mai noi ca Tempra mea. Am condus foarte multe masini si pot spune ca da clasa multora din toate punctele de vedere..cand te pui la volan nu te-ai mai da jos.

PRO

-bord electronic
-computer bord cu diagnosticare
-climatronic
-inchidere centralizata+alarma
-geamuri electrice
-cotiera fata+spate
-oglinzi electrice si incalzite
-stergatoarele sunt foarte rapide si poti selecta chiar si pe temporizator viteza de miscare..pot sa spun ca sunt foarte impresionat de cata atentie s-a dat la stergatoare si la setarile lor care sunt super utile
-discuri fata+spate si abs
-suspensie independenta
-farurile si proiectoarele au un randament excelent fata de alte marci
-consum mic

CONTRA

-nu se gasesc manuale de reparatii si electricieni priceputi la Fiat nu sunt
__________________
'06 FIAT Croma Emotion 1.9 JTD 150cp
RobertGadau is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 13:59   #3
TTTabarth

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 82
Talking Re: Pro si contra marcii tempra . . .

ai pm robert!
TTTabarth is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 16:31   #4
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Pro si contra marcii tempra . . .

marca sau model ? fratilor fiatul este cunoscut ca o marca ce avanseaza ,adica si cele mai vechi masini erau mult mai moderne decat competitia lor... masini destul de dotate , mie imi plac ambele modele , atat tempra cat si regata...
__________________
1962 Fiat 600D
1981 Fiat 131 (1991-2000/2009-prezent)
1987 Lancia Delta HF 1.6
Fiat Coupe 20VT Plus
2005 Iveco Daily

Carpe noctem
denver is offline   Reply With Quote
Old 22-03-09, 18:41   #5
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

deci
tempra este derivata din tipo pe platforma lui s-au construit mai multe modele
si le enumar
Fiat - Tipo,Tempra (sw..care a avut parte si de o varianta 4x4 si berlina), bravo ,brava, mareea (cea mai mare dezamagire marea a continuat sa inlocuiasca tempra dar cu mari probleme al motorarele diesel si la directie )
Lancia - o data cu cumpararea ei de grupul Fiat s-a lansat DELTA nuova (masina din semnatura mea ) urmata de Dedra (sw si berlina pe ele au fost montate si binecunoscutul sistem 4x4 de la lancia delta 1 integrale ),Lybra
Alfa - inlocuieste locul lasat de delta integrale si se naste legendara si cunoscuta alfa 155 (difertie motorizari 2.0 V6 4x4 Q4 fiind cea mai cunosncuta si apreciata ),urmaeaza alfa 145 ,146 ..

Toate aceste modele au elemente de platforma tipo ... unele elemente de directie sunt usor de schimbat intre marci
ex barile de antiroliu depe alfa sunt mai dure si mai groase putin decat cele de pe fiat
fiatul nu are controlul tractiunii auto blocand pe fata ca la lancia delta sau dedra
alfa are aceeleasi motoare prinderi etc dar au twin spark adica 2 bujii pe cilindru
(ce fericire cand trebuie sa schimbi 2 serturi de beru sau alte bujii mai bune )
in consecinta
fiatul a facut tempra ca o prelungire a lui tipo si o masina ieftina si buna ..motorul de 1581 cmc este si denumit de cunoscatori ca bulletproof .. ma refar aici la motorul de 1581 cmc 90 cai de fabrica .SPI.. o masina ieftina si draguta ,spatioasa (chiar are portbagaj mai mare decat loaganul (la volum ma refer )si bate usor octavia de 90cai
Lancia delta au lasat putin legenda si s-au axat pe lux piele alcantare ,bord cu computer (iti arata cand nu ai apa la spalator becuri arse ..etc ca la tipo DGT ) la dedra sau gandit ca trebuie sa-i ofere o noutate si au pus integrala
Alfa - 155 a fost incununarea sucesului e fiat +lancia = alfa o masina care imbina luxul puterea si perfomantele din pacate cam putina pe la noi

La expunerea de mai sus ma refer strict la capul de gama pt fiecare marca in parte

o sa mai revin cu lucuri despre tempra gen cum se schimba o bucsa ,sau mai stiu eu ce pe la motor
bafta
__________________
Fiat tempra 1.6 ien aprox 110 cai (gone)
Lancia Delta II 1.8 132 hp ..(gone)
Alfa 156 1.8 ts 150 hp (great feeling, gone)
Golf III Rabbit 1.4 mic si rau..(gone )
Honda del Sol 1,6 soch vtec turbo on !!
markizu is offline   Reply With Quote
Old 22-03-09, 18:50   #6
RobertGadau
Fiat Driver

Stage 4
 
RobertGadau's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 297
Member of:
[Fiat]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

Quote:
Originally Posted by markizu View Post
..motorul de 1581 cmc este si denumit de cunoscatori ca bulletproof .. ma refar aici la motorul de 1581 cmc 90 cai de fabrica .SPI..
Care e faza cu "bulletproof" ? ..eu am motorul asta si sunt curios despre ce este vorba..
RobertGadau is offline   Reply With Quote
Old 22-03-09, 18:59   #7
dangrig
Dacia Driver

Stage 4
 
dangrig's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 254
Member of:
[Fiat]
[DACIA]
[VW]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

Fiecare om cu preferinta lui .
Dintre astea 2 as alege Tempra . Pare mai bine facuta.

Daca ma intrabati pe mine ce-l bun model FIAT este Argenta .
dangrig is offline   Reply With Quote
Old 22-03-09, 20:48   #8
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

Quote:
Originally Posted by RobertGadau View Post
Care e faza cu "bulletproof" ? ..eu am motorul asta si sunt curios despre ce este vorba..
adica nu are moarte prin traducere , se poate duce usor in 110 cai
este foarte rezistent eu l-am avut si stiu ce vb
am rupt cureaua de distributie cu el si a avut 2 supapae indoite
are 2 arcuri pe supapa, motorul e usor de demontat si lucrat la el

Quote:
Originally Posted by dangrig View Post
Fiecare om cu preferinta lui .
Dintre astea 2 as alege Tempra . Pare mai bine facuta.

Daca ma intrabati pe mine ce-l bun model FIAT este Argenta .
ARGENTA -- este un uno cu 4 usi si fund .. este model pt turcia si brazilia in italia nu prea a fost comercial

daca e sa comparam regata cu tempra
eu zic tempra pt inovatii si pt puntea independenta care e super in curbe
markizu is offline   Reply With Quote
Old 22-03-09, 21:04   #9
dangrig
Dacia Driver

Stage 4
 
dangrig's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 254
Member of:
[Fiat]
[DACIA]
[VW]
Smile Re: Pro si contra marcii tempra...

Chiar acum am iesit afara si este parcata langa bloc o Tempra 2.0 ie alba .

Are bord digital .


Off topic :

Esti sigur ca Argenta este un Uno cu 4 usi ?

Ca eu nu am vazut Uno cu motor 2.5 Diesel , tractiune spate si dublu-aerconditionat .

Am mers cu una neagra acum mai multi ani ( la un test drive , ca era la vanzare) . Dar nu am cumparat-o . Am luat un mercedes , tot oldtimer .

[QUOTE=markizu;2173359]
ARGENTA -- este un uno cu 4 usi si fund .. este model pt turcia si brazilia in italia nu prea a fost comercial
/QUOTE]

__________________
Dacia 1310 L 1.4 62cp - 1999 - Argintie

Pasionat w124 : Mercedes w124 blog
dangrig is offline   Reply With Quote
Old 22-03-09, 21:26   #10
RobertGadau
Fiat Driver

Stage 4
 
RobertGadau's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 297
Member of:
[Fiat]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

Quote:
Originally Posted by markizu View Post
se poate duce usor in 110 cai
Ce imbunatatiri ai facut tu la al tau de i-ai marit puterea ?
RobertGadau is offline   Reply With Quote
Old 23-03-09, 08:27   #11
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

[QUOTE=dangrig;2173424]Chiar acum am iesit afara si este parcata langa bloc o Tempra 2.0 ie alba .

Are bord digital .


Off topic :

Esti sigur ca Argenta este un Uno cu 4 usi ?

Ca eu nu am vazut Uno cu motor 2.5 Diesel , tractiune spate si dublu-aerconditionat .

Am mers cu una neagra acum mai multi ani ( la un test drive , ca era la vanzare) . Dar nu am cumparat-o . Am luat un mercedes , tot oldtimer .

Quote:
Originally Posted by markizu View Post
ARGENTA -- este un uno cu 4 usi si fund .. este model pt turcia si brazilia in italia nu prea a fost comercial
/QUOTE]

am gresit my bad ma gandeam la ciudatenia aia si am asociato cu uno

Quote:
Originally Posted by RobertGadau View Post
Ce imbunatatiri ai facut tu la al tau de i-ai marit puterea ?

motor desfacut
pistoane forjate ,supape , evacuare ,admisea
in general ce tin de puterea unui motor
markizu is offline   Reply With Quote
Old 23-03-09, 17:00   #12
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

cel mai reusit model dupa mine ramane 131 supermirafiori , si motorul de 1.6 chiar este bulletproof , am avut 1.6 pe 131 si a pornit cu gheata in motor si nu a crapat blocul... pe vremea aia nu prea se gaseau piese , asa ca aveam o supapa de lamborghini ) , care a costat o gramada de bani
denver is offline   Reply With Quote
Old 23-03-09, 18:27   #13
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

offtopic: ce facea supapa de lamborghini ???? ) ca sunt curios

on:intradevar motorul e cel de pe 131 si s-a pus pe multe marci de masini din grupul FIAT
markizu is offline   Reply With Quote
Old 23-03-09, 18:33   #14
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Pro si contra marcii tempra...

pai nu mare branza , doar ca era singura care se potrivea , si pe aia deabia am gasit-o... masina a avut-o tata din 91 pana prin 2000 si cand o luase el , nu stia lumea prea mult ce-i aia masina straina , adica nu ca era ceva total necunoscut , dar nu se gaseau piese , tata pana la urma a luat piese de pe alte motoare intr-un timp si ii ridicase puterea ,alt carburator , luase cate ceva de pe un 2.0 , cum nu eram in schema cu dyno ) nu stiu sa zic mai exact cat , dar se simtea , era masina de putin sub 10 secunde suta si din cate imi aduc eu aminte bine luase si 180 cu ea , si totusi vorbim de carburatie , 2 axe 8 valve , nu era nici macar 16v , din cate am mai vazut si eu , asa cum era el ducea peste 200 de cai cu modificari majore , axe cu came , pistoane , mergea pus si turbo chiar , si rezista , isi merita renumele de motor bulletproof acum pe bune , cata forja a mancat saracu de la tata , mergea cu ea la maxim consum de 18-20 ) , pana la urma motorul a ajuns pe un vapor la snagov si caroseria la un cascador

off: man vezi ca iti dau si eu add
denver is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -