Re: Motor Fiat Punto
Presupunand ca banii nu sunt o problema, si ca inafara de motor ti-ai permite sa te ocupi si de frane + suspensii, atunci motorul de 1.8 de pe HGT cum a spus si lucian este cel mai potrivit.
Pe forumurile de afara din ce am mai vazut eu s-au facut urmatoarele :
montat kit turbo pe 1.2
montat kit compresor pe 1.2
swap cu 1.6 16v de pe bravo ( ~ 100 cai )
swap cu 1.4 8v turbo de pe punto mk1 ( 136, 133, 131 cai in aceasta ordine incepand cu euro1 prima varianta, si euro2 ultima )
Problema cu ultimele 2 variante este ca nu iti va omologa RAR aceasta schimbare. 1.8-ul il poti pune deoarece a fost pus de fabrica pe punto mk2.
Revenind la frane si suspensii; punto in variantele normale are pe fata discuri pline de 240cm iar pe spate tamburi; punto sporting 257 pline pe fata si spate tot tamburi; HGT-ul, are 257 ventilate fata + discuri pline pe spate.
Suspensia la Sporting este aceeasi cu cea de la HGT.
Concluzie: in Romania cea mai buna solutie este sa gasesti un HGT busit, de la care sa iei motor + frane; dupa ce esti 100% sigur ca motorul merge bine, iar eficienta franelor este f buna, mergi la RAR si ar trebuii sa il poti omologa.
Tre sa mai iei in calcul si faptul ca 1.8 pe punto nu a fost decat euro3 ( nu sunt 100% sigur daca si pe HGT-ul facelift adica dupa 06.2003, era tot euro3)
Pe stilo, 1.8-ul inca din 2001 era euro4.
Alte modele ce au avut acest motor de 1.8 ( 1747 cmc ) : fiat coupe, fiat barcheta, pe unele alfa romeo ( + niste diferente ); daca ar fi sa folosesti o astfel de masina " donator " nu stiu daca ar putea fi montat fara alte modificari ( suporti )
__________________
Seat Leon 1M 1.8T
|