Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FIAT > Zona tehnica Fiat

Zona tehnica Fiat Zona tehnica, secrete, tips&tricks Fiat

Reply
 
Thread Tools
Old 06-04-08, 03:11   #1
val3ntini

Stock
 
val3ntini's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1
Default Merge in 3 pistoane

Salutare sunt posesor de fiat stilo 1.6 16v an 2001 85000 km si pot spune k masina merge uneori in 3 pistoane.am fost cu ea la tester si mi-a spus omul k nu merge o bobina si anume corpul D.Am schimbat bobina(beru) si acum face mai rar dar tot face...pe langa asta butoiasul din bord imi sta aprins si pe computerul de bord imi apare la pornire "engine fault".e enervant sa mearga uneori in 3 pistoane.ce ar trebui sa fac sa elimin aceasta problema?ms to all
val3ntini is offline   Reply With Quote
Old 06-04-08, 19:11   #2
CicioNE

Stage 5
 
CicioNE's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 656
Member of:
[Fiat]
Default Re: merge in 3 pistoane

nu stiu...nu vreau sa te speriu dar e momentul in care urmeaza sa cedeze calcul de injectie....nu stiu sigur
CicioNE is offline   Reply With Quote
Old 14-04-08, 17:33   #3
magul

Stage 3
 
magul's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 125
Member of:
[VW]
Default Re: merge in 3 pistoane

incearca sa nu mai pornesti masina prea rapid adica pune contactul , asteapta cam 10 15 sec si apoi o pornesti ! si eu am avut problema asta am un stilo 1.6 16 v din 2003 si pe langa asta am avut si probleme cu bobina de la bujii dar cand am fost la service au zis ca e ok , dar trebuie resetat capul injector ca are ceva electric si trebuie resetat si a mers acum merge struna ! Treaba cu engine fault e altceva pt ca te grabesti sa o pornesti si sta aprinsa pompa de injectie ! nu are nimik se va stinge ..asa sa intamplat la mine !!!
magul is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 15:05   #4
shosetzel

Stock
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1
Default Re: Merge in 3 pistoane

Salut,

Am si eu un Fiat Stilo 1.9 JTD de 115 CP. Si am aceesi problema. Pornesc masina , merge un timp bine , apoi intra intr-un alt regim de mers. Se simte ca si cand un piston sau mai multe nu ar merge, si se simte o vibratie mai puternica in volan si pedala de acceleratie decat e normal. Poate doar mi se pare dar are si putere mai mica acele momente. Apoi ori isi revine dupa un timp ori nu-si mai revine deloc pana o opresc. Prima data facea foarte rar si in perioade scurte de timp. Acum face din ce in ce mai des si in perioade f lungi. Tine chiar si ore intregi.

Masina a avut mai multe probleme.
Prima data cand am fost la service mi-au zis ca trebuie facut un test de injectie si de vazut ce semnale mai primesc de la restul senzorilor:
Mi-au zis apoi ca este EGR-ul de vina pt ca este infundat cu funingine.
Insa despre injectoare mi s-a spus ca merg bine, nici unul fiind infundat sau stricat.
Am schimbat EGR-ul insa am constatat ca problema cu momentele de vibratii si putere scazuta ca si cand "ar merge in 3 pistoane" nu au disparut.

Asa ca m-am intors la service.
Apoi au facut un alt test de injectie la care mi-au zis ca debitmetrul nu da semnal valid. Asa ca l-am schimbat si pe acesta.

Nici dupa ce am schimbat debitmetrul nu a disparut acest regim de "mers in 3 pistoane". In plus a aparut altceva: in a 2-a , a 3-a si a 4-a la 2500 de ture la aceleratie constanta catre 3000 primeam ori "suturi in fund" ori se gatuia .. ca si cand ar merge sacadat. Problema asta a aparaut imediat dupa ce am schimbat debitmetrul. M-a speriat tare faptul asta .. pentru ca am crezut ca s-a stricat turbina.

Asa ca m-am intors pt a treia oara la service.
I-am pus sa facem un test de drum si s-au convins ca intr-adevar masina intra in alt regim in timpul mersului in care vibreaza rau si are si un mers sacadat la 2500 .
Mi-au facut al treilea test de injectie (nu prea inteleg de ce atatea teste de injectie, poate doar pt a mai scoate ceva bani) si au primit aceleasi rezultate bune pt injectoare. Asa ca mi-au facut o resoftare (nu m-a prea incantat ideea cu resoftarea).

Dupa ce am luat masina a treia oara din service am observat ca mersul sacadat de la 2500 nu se mai simte.
In ceea ce priveste "mersul in 3 pistoane" tot n-a disparut. Chiar vibratiile se simteau si mai rau in prima viteza si a doua. Ce-i drept diferenta de putere dintre regimul normal si regimul de "mers in 3 pistoane" nu mai e asa de mare, poate din cauza resoftarii. Eu unul presupun ca au facut ceva modificari in parametrii de injectie , dar au mers dupa ureche.

Asa ca m-am hotarat sa ma intorc a patra oara la service sa-i intreb de ce se mai simt inca vibratiile. Dupa al doilea test de drum au zis ca ei nu cred ca ar fi o problema la motor ci mai degraba la sistemul de prindere al motorului pe caroserie, adica vre-un tampon rupt sau carcasa motorului.
Dupa un control de rampa au observat ca tampoanele erau toate bune.
Singurul lucru pe care au putut sa-l faca a fost sa-si dea cu parerea si sa-mi zica ca e posibil sa fie de la volanta , dar asta nu se poate sti sigur decat cand oi schimba ambreajul.

Asa ca momentan inca merg in 3 pistoane... in majoritatea timpului.
Din ce am citit pe forumuri am mai inteles ca ar putea fi alte cateva cauze:
- fulia de la vibrochen care are un miez de cauciuc ce se uzeaza si se rupe in timp
- variatorul de faza . Dar am auzit de el ca ar avea probleme doar la motoarele pe benzina, iar vibratiile puternice apar doar la pornirea motorului cand tachetii nu au ungere. Pe cand problema mea e in timpul mersului in anumite momente. Asa ca nu stiu daca are vreo legatura.
- racordul flexibil - dar asta nu explica si pierderea de putere in momentul in care merge "in 3 pistoane". Ori doar mi se pare mie ca trage mai greu...
- o alta varianta ar fi ceva de la transmisie


Iar o ultima varianta ar fi , asa cum s-a zis mai sus, calculatorul de injectie.

Val3ntini, tu ai reusit sa iti dai seama din ce cauza apare mersul in 3 pistoane. Cum ai reusit sa o rezolvi ?

Daca mai stie cineva ceva legat de aceste probleme va rog sa va dati cu parerea . Orice idee e binevenita. Cel putin aici nu mi se cer bani pt teste de injectie inutile.

Multumesc frumos.
shosetzel is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 18:42   #5
lagdryan v6

Stage 5
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 550
Default Re: Merge in 3 pistoane

cred ca toti ar trebui mai simplu sa va faceti un test de compresie s-ar putea sa aveti niste supape care nu se mai inchid cum trebuie mai ales daca simptomul asta se simte la mersul in relanti,sau sa va uitati si la furtunul de la vacum de la servo frina daca este rupt sau fisurat,asta numai pt benzina este valabil
lagdryan v6 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 22:20   #6
power_of_greece

Stock
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2
Default Re: Merge in 3 pistoane

salut,dute cu masina la un mecanic si spunei sa iti inverseze injectoarele intre ele tinand cont de cel care are probleme(si mie imi facea asa,imi tremura masina,am fost la mecanic si mia verificato ''babeste''adica prin eliminare,intai fisele,apoi bujiile,apoi bobina iar la urma a schimbat injectoarele intre ele si am vazut buba,un injector nu mai lucra )si singura varianta a fost sa il schimb,lam shimbat cu unul sh,caci unul nou era 900 RON,iar cel sh isi face treaba foarte bine parerea mea e sa-ti cauti un mecanic bun si sa il pastrezi
power_of_greece is offline   Reply With Quote
Old 08-04-09, 20:21   #7
ktalinu

Stage 3
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 75
Default Re: Merge in 3 pistoane

da, se pare k un injector nu lucreaza cum trebuie, incearca sa le scoti si sa dai la automat sa vezi cum pulverizeaza..cum deschid si cum inchid...eventual la un mecanic...aceelasi lucru e valabil si la cel pe benzina, dak are bujii si fise bune..
ktalinu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -