Re: Merge in 3 pistoane
Salut,
Am si eu un Fiat Stilo 1.9 JTD de 115 CP. Si am aceesi problema. Pornesc masina , merge un timp bine , apoi intra intr-un alt regim de mers. Se simte ca si cand un piston sau mai multe nu ar merge, si se simte o vibratie mai puternica in volan si pedala de acceleratie decat e normal. Poate doar mi se pare dar are si putere mai mica acele momente. Apoi ori isi revine dupa un timp ori nu-si mai revine deloc pana o opresc. Prima data facea foarte rar si in perioade scurte de timp. Acum face din ce in ce mai des si in perioade f lungi. Tine chiar si ore intregi.
Masina a avut mai multe probleme.
Prima data cand am fost la service mi-au zis ca trebuie facut un test de injectie si de vazut ce semnale mai primesc de la restul senzorilor:
Mi-au zis apoi ca este EGR-ul de vina pt ca este infundat cu funingine.
Insa despre injectoare mi s-a spus ca merg bine, nici unul fiind infundat sau stricat.
Am schimbat EGR-ul insa am constatat ca problema cu momentele de vibratii si putere scazuta ca si cand "ar merge in 3 pistoane" nu au disparut.
Asa ca m-am intors la service.
Apoi au facut un alt test de injectie la care mi-au zis ca debitmetrul nu da semnal valid. Asa ca l-am schimbat si pe acesta.
Nici dupa ce am schimbat debitmetrul nu a disparut acest regim de "mers in 3 pistoane". In plus a aparut altceva: in a 2-a , a 3-a si a 4-a la 2500 de ture la aceleratie constanta catre 3000 primeam ori "suturi in fund" ori se gatuia .. ca si cand ar merge sacadat. Problema asta a aparaut imediat dupa ce am schimbat debitmetrul. M-a speriat tare faptul asta .. pentru ca am crezut ca s-a stricat turbina.
Asa ca m-am intors pt a treia oara la service.
I-am pus sa facem un test de drum si s-au convins ca intr-adevar masina intra in alt regim in timpul mersului in care vibreaza rau si are si un mers sacadat la 2500 .
Mi-au facut al treilea test de injectie (nu prea inteleg de ce atatea teste de injectie, poate doar pt a mai scoate ceva bani) si au primit aceleasi rezultate bune pt injectoare. Asa ca mi-au facut o resoftare (nu m-a prea incantat ideea cu resoftarea).
Dupa ce am luat masina a treia oara din service am observat ca mersul sacadat de la 2500 nu se mai simte.
In ceea ce priveste "mersul in 3 pistoane" tot n-a disparut. Chiar vibratiile se simteau si mai rau in prima viteza si a doua. Ce-i drept diferenta de putere dintre regimul normal si regimul de "mers in 3 pistoane" nu mai e asa de mare, poate din cauza resoftarii. Eu unul presupun ca au facut ceva modificari in parametrii de injectie , dar au mers dupa ureche.
Asa ca m-am hotarat sa ma intorc a patra oara la service sa-i intreb de ce se mai simt inca vibratiile. Dupa al doilea test de drum au zis ca ei nu cred ca ar fi o problema la motor ci mai degraba la sistemul de prindere al motorului pe caroserie, adica vre-un tampon rupt sau carcasa motorului.
Dupa un control de rampa au observat ca tampoanele erau toate bune.
Singurul lucru pe care au putut sa-l faca a fost sa-si dea cu parerea si sa-mi zica ca e posibil sa fie de la volanta , dar asta nu se poate sti sigur decat cand oi schimba ambreajul.
Asa ca momentan inca merg in 3 pistoane... in majoritatea timpului.
Din ce am citit pe forumuri am mai inteles ca ar putea fi alte cateva cauze:
- fulia de la vibrochen care are un miez de cauciuc ce se uzeaza si se rupe in timp
- variatorul de faza . Dar am auzit de el ca ar avea probleme doar la motoarele pe benzina, iar vibratiile puternice apar doar la pornirea motorului cand tachetii nu au ungere. Pe cand problema mea e in timpul mersului in anumite momente. Asa ca nu stiu daca are vreo legatura.
- racordul flexibil - dar asta nu explica si pierderea de putere in momentul in care merge "in 3 pistoane". Ori doar mi se pare mie ca trage mai greu...
- o alta varianta ar fi ceva de la transmisie
Iar o ultima varianta ar fi , asa cum s-a zis mai sus, calculatorul de injectie.
Val3ntini, tu ai reusit sa iti dai seama din ce cauza apare mersul in 3 pistoane. Cum ai reusit sa o rezolvi ?
Daca mai stie cineva ceva legat de aceste probleme va rog sa va dati cu parerea . Orice idee e binevenita. Cel putin aici nu mi se cer bani pt teste de injectie inutile.
Multumesc frumos.
|