Povestea e destul de lunga si sper sa aveti rabdare sa o cititi. MERITA!!!!
Totul a inceput intr-o zi banala, in care am observat brusc ca masinutza mea pierde antigel. Mentionez ca pina in ziua respectiva, din inimioara masinii nu a curs nimica timp de un an si ceva de cind sunt posesorul ei.
Avind in zilele acelea un program destul de incarcat(pregatiri cu nunta) am spus ca o sa rezolv mai incolo acele scurgeri. Insa, dupa citeva zile, am observat ca masinutza nu mai baga caldura de loc, fapt ce m-a determinat sa merg la service-ul la care mergeam de obicei. Acolo, s-au uitat iei la masina, m-am uitat si eu si se vedea destul de bine ca sunt ceva scurgeri pe la pompa de apa. Cu caldura, am rezolvat-o in cel mai simplu mod: am complet antigelul din "borcan" (cam 1 litru) iar cu scurgerile de antigel am fost programat la service-ul la care am schimbat distribuitia(era inca in garantie si sa numesc service-ul "service-ul X"), sa schimbe pompa de apa si "eventual curea si rolele". Stiu ca dc cu o distributie s-au facut mai mult de 10.000 de km si se strica ceva este recomandat sa se schimbe toata distributia. Cei de la service-ul X, mi-au spus ca nu e nevoie sa se schimbe toata distributia, desi eu aveam 20.000 km. Dupa ce s-au uitat ei sub masina, au zis ca nu sunt scurgeri de la pompa de apa ci de la conducta care intra in pompa de apa. Pt. a rezolva aceste scurgeri, in loc sa schimbe frumos garnitura dintre pompa de apa si conducta respectiva-garnitura care costa 6 lei, iei au decis sa imi BAGE IN MOTOR O SUBSTANTA DE ASTUPAT ORIFICII MICI. Toate bune si frumoase. Mi-au bagat lichidul respectiv in borcanul cu antigel si gata, cica mi-au rezolvat scurgerile. Eu am plecat fericit de la iei, crezand ca mi s-au rezolvat problemele, dar de fapt nu a fost asa.
In secunda urmatoare dupa ce am plecat de la service, am observat ca iarasi masina nu imi mai baga caldura. In aceeasi zi, m-am intors la ei la service sa le zic si ei mi-au raspuns destul de evaziv, ca nu stiu ce s-a intimplat, ca nu poate fi rezultatul acelui lichid, ca poate nu este aerisit sistemul de apa si ca, mi s-a intimplat mie ceva pe la butoanele/clapetele din bordul masinii.
Enervat peste masura, am plecat de la iei destul de ofticat. A doua zi, am sunat la Fiat-AutoBrescia, sa ma programeze sa vada ce are masina mea de nu mai baga caldura. Cei de la AutoBrescia mi-au spus ca problema e de la pompa de apa, care nu mai functioneaza in parametrii. M-am intors la cei de la service-ul X si le-am aratat nota de constatare de la Fiat in care se specifica defectiunea pompei de apa. Cei de la service-ul X au sustinut sus si tare ca nu asta e problema, ca ei sunt siguri de asta.
Deci, iarasi nu am rezolvat nimica.
M-am dus din nou la cei de la Fiat si dintr-o discutie in alta, povestiindu-le ca pompa are numai un an si ca cei de la service-ul X au bagat acel lichid, au zis ca vor sa dea bordul masinii jos sa se uite pe la conductele de apa de acolo si la RADIATORUL DE CALDURA din habitaclu. Acolo SURPRIZA, au gasit ca radiatorul era infundat de o substanta viscoasa care pare sa fie acel lichid de astupare microfisuri....
La cei de la Fiat, mi-am schimbat radiatorul de caldura(350 roni - adus de mine) la care am mai platit si manopera ~320 roni. Dupa ce au pus bordul la loc, mi-au confirmat inca odata ca pompa de apa nu mai functioneaza cum trebuie; desi motorul mergea de ceva vreme, apa nu mai avea "presiune" sa ajunga la radiatorul din habitaclu si nici nu mai se putea aerisii circuitul de apa.
Recomandarea celor de la Fiat: schimba IMEDIAT pompa de apa deci si distribuitia. Fiind destul de suparat pe cei de la service-ul X, am apelat la alt service(service-ul Bosch) sa imi schimbe distributia. Acolo am mai platit cam 550 roni (manopera si piese), in care am pus si manopera ca mi-au schimbat acea mica garnitura de la conducta de apa care intra in pompa de apa. Acuma, motorul merge mult mai bine ca inainte si am si CALDURA (parca se simte aerul mult mai fierbinte si mai puternic, ca inainte de acest eveniment).
Acuma la final, privesc destul de relaxat si mai si zimbesc, deoarece mi-am rezolvat problema, dar cu ce nervi/timp si bani pierduti. Banii, cred ca s-au adunat cam 1300-1400 roni, dar nu asta e problema.
Din toata povestea asta, eu am invatat ceva si am hotarit ceva: SA NU MAI BAG NIMIC IN MOTOR CE NU ARE TREABA CU MOTORUL SI VA SFATUIESC SI PE VOI ACELASI LUCRU. NU SE STIE NICIODATA CE SE VA INTIMPLA.