Zona tehnica Fiat Zona tehnica, secrete, tips&tricks Fiat |
01-08-07, 11:50
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Apr 2007
Posts: 90
|
Posibile probleme la motor??
Am o mica problema la motor; am un fiat punto 1.2 8v din 2001 - 106.000 km. De citeva zile, dimineata cind plec cu masina am observat ca la prima pornire a motorului, acesta "se regleaza" cam greu la relanti. Adica, ajunge la turatia de relanti dupa aproximativ un minut de mers in gol timp in care turatia motorului oscileaza intre 1.200 - 1.300 rot/min dupa care functioneaza perfect. Aveti vreo idee care ar fi cauza? Eu ma gindesc ca de vina ar fi benzina folosita(alimentez numai de la OMV-poate la ultimele alimentari am nimerit benzina mai proasta).
Astept pareri.
Multumesc mult de tot.
|
|
|
01-08-07, 18:24
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,508
|
Re: Posibile probleme la motor??
pai daca ar fi benzina proasta dupa un minut de ce merge bine ?: curatai bine admisia si daca tot asa face tre facut un test cateva setari , o problema electronica care are legatura cu regulatoru de relanti curatati senzori etc. benzina omv e cea mai buna .. fugi de agip shell luk
|
|
|
02-08-07, 23:47
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Apr 2007
Posts: 90
|
Re: Posibile probleme la motor??
Multzam mult de info. am facut un plin cu omv 100 si am venit pina la pitesti. masina a mers super bine si am si calcat-o. sunt curios sa vad daca o sa mai am problema asta; daca o sa mai apara, o sa fac ce mi-ai spus. Apropo, stii pe cineva prin bv care poate sa ma ajute in aceasta privintza?
Mersi mult de tot.
|
|
|
03-08-07, 17:14
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Posibile probleme la motor??
Pai ce test sa faci? Daca ar fi senzori&stuff s-ar aprinde becul de motor. Probleme la rece pot fi din cauza injectoarelor, la cald se aprinde amestecul si daca pulverizarea nu e OK 100%. De turat e normal sa stea mai turat, doar daca oscileaza nu e in regula.
|
|
|
03-08-07, 19:41
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,508
|
Re: Posibile probleme la motor??
in bv . nu stiu pe nimeni in bucuresti stiu john 17 sant atatea teste care se fac , nu intotdeauna si la orice defect se aprinde becu in bord si exemple sant destule daca scoti o fise nu se aprinde daca o bujie e proasta daca un senzor nu lucreaza in parametri normali etc. ce treaba ar avea injectoarele cu variatia de turatie in conditiile in care dupa 2 minute merge bine la ralanti in ture in sarcina etc . e vb de o informatie eronata trimisa si apar variatii de turatii , sant atatea setari care se fac si fara tester
|
|
|
13-08-07, 11:28
|
#6
|
Stage 3
Join Date: Apr 2007
Posts: 90
|
Re: Posibile probleme la motor??
de cind am anuntat problema, nu am mai simtit nimica la motor, drept este ca am si facut un plin cu benzina de 100 de la omv si am facut si un drum pina la pitesti. o sa vad saptamina asta ca o sa trebuiasca sa alimentez. o sa bag benzina de 95 de la omv; sunt tare curios daca o sa "revina" mica problema.
P.S. oricum, inca odata, MULTZUMESC de pareri.
|
|
|
14-08-07, 10:51
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
|
Re: Posibile probleme la motor??
Injectoarele ar avea pt ca daca nu pulverizeaza ci stropesc la rece amestecul arde incomplet si centrala tot incearca sa corecteze - de aici pot aparea variatiile de turatie. La cald benzina se evapora si daca nu e pulverizata bine si se estompeaza manifestarile. Lipsa de aprindere (bujie sau fisa defecta) se inregistreaza ca eroare si se aprinde si becul (cel putin la unele la unele masini), dar se stinge cand se revine la normal. La BMW dupa 10 incercari de aprindere nereusite nu mai da nimic pe cilindrul respectiv si trebuie intervenit cu testerul!
|
|
|
14-08-07, 11:25
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Apr 2007
Posts: 90
|
Re: Posibile probleme la motor??
in afara de acele oscilatii ale turatiei motorului, nu am sesizat nimica; nici un bec nu mi s-a aprins pe bord.
nu am mai inregistrat oscilatii pina acuma si sper sa nu reapara. s-ar putea sa fie si bujiile de vina.
|
|
|
17-09-07, 16:06
|
#9
|
Stage 3
Join Date: Apr 2007
Posts: 90
|
Re: Posibile probleme la motor??
Quote:
Originally Posted by MisuBV
in afara de acele oscilatii ale turatiei motorului, nu am sesizat nimica; nici un bec nu mi s-a aprins pe bord.
nu am mai inregistrat oscilatii pina acuma si sper sa nu reapara. s-ar putea sa fie si bujiile de vina.
|
am fost astazi de dimineata la un service in bv. meseriasul de acolo(care chiar se pricepe) s-a uitat la o singura bujie si era curata ca lacrima; sa fiu sincer am crezut ca o sa fie plina de mizerie(asa cum mai vedeam la dacia lu' taicamiu). i-am povestit de ce am vrut sa imi verifice bujiile si mi-a dat un raspuns neasteptat dar si tare simplu.
motivul acelor oscilatii ale turatiei ar putea fi si din cauza ca filtrul de aer se umezeste in urma umezelii excesive din aer. cei drept in perioada aceia, in bv, au cam fost niste ploi destul de puternice. de atunci nu am mai observat fenomenele alea.
|
|
|
17-09-07, 19:07
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,508
|
Re: Posibile probleme la motor??
asta chiar ai ziso ,fara nici o logica si probabil ca sa uitat la prima bujie care e cel mai simplu de scos la celelalte se umbla mai greu , spune doar ca ai nimerit o benzina proasta si atat ,va place sa va contraziceti fara logica ,pai la cald daca baga multa benzina se evapora ? sau merge foarte prost la ralanti si chiar se opreste , se mai inegresc si bujiile etc . daca e de la umezeala care e logica ai zis ca facea la rece cum se umezea filtru ? eventual tragea aer greu si consuma mai mult sau era mai puturtoasa , si iarna ce se intampla cand plecam cu zapada si gheata peste tot sa fim mai realisti , ai dreptate cu meseriasu daca a prins 2 ca tine sa scos chiar i merge mintea tot respectu pentru el
|
|
|
|
|